Gå til innhold

Hvordan så deres sovemønster ut inatt?


Yuumi

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Emblja skrev:

Syntes jeg har så lite dyp søvn.. Men det ser jo ut til å være normalt. Det står at jo eldre man blir jo mindre dyp søvn har man :( Jeg er 30, hvor gamle er dere andre?

Og takk MammaMums 😄 enig i at den er litt kul 😜

Screenshot_20180716-135420.jpg

😍 Syns det ser ut som du sover lenge og bra i de fleste fasene jeg😍 Jeg tror at den dypeste er vanskelig å være lenge i- det virker litt sånn ? Men, se hvor lenge du sover fra du sovner ril du våkner litt på igjen a😍😍😍 Heldiggris🐷 

Jeg er 45 år

hilsen gamlehjemmet😂😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det akkurat en uke siden jeg våknet etter min første natt med denne fantastiske dingsen. Fitbit har også kommet med ny oppdatering til ios, så matlogging skal nå fungere igjen :) 

CADD0767-3AD2-4780-B94F-E7C478E708B0.png

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på min vakreste natt a dere 😍😍 bare våken 1 gang☺️

Riktignok våken i 40minutter da.. 😒 det virka lenge- og egentlig var jeg på vei til å bli skikkelig morrasur, for det vêr jwg jo godt at jeg lå i evigheter våken... 

men så kunne jeg sjekke åssen egentlig hadde gått 😍😍 Jeg elsker FitBit❤️❤️❤️❤️ 

FF31E9DB-EB08-46F3-BC2F-2CA00B2F8ABF.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har den aller minste? Den som heter Fitbit Flex 2? Ser man får de til en 500-lapp, uten skjerm, men den skal visst ha appen og både søvnmåler og aktivitetsmåler. Vurderer å kjøpe en til både meg og samboeren, blir jo max en tusenlapp for begge tilsammen om det funker like bra med den minste.

Anonymkode: 024c7...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemoren
På 16.7.2018 den 13.57, Emblja skrev:

Syntes jeg har så lite dyp søvn.. Men det ser jo ut til å være normalt. Det står at jo eldre man blir jo mindre dyp søvn har man :( Jeg er 30, hvor gamle er dere andre?

😄😜

 

I løpet av en natt bør 20-25 % av søvnen være dyp søvn, og mesteparten av den blir unnagjort første del av sovetiden.

For egen del merker jeg veldig stort forskjell på få minutter dyp søvn.
Hvis jeg får nærmere 2 timers dyp søvn i løpet av en natt våkner jeg uthvilt, men hvis jeg en natt bare har 1 t og 30 minutter føler jeg ikke det samme.
De 30 minuttene utgjør en himmelvid forskjell for meg.

Jeg er snart 50 år, og i gode søvnperioder har jeg i snitt 1 t og 40-50 minutter dyp søvn i løpet av natten, men aldri over 2 timer.
I dårlige søvnperioder (med mye smerter) har jeg som oftest under 1 time.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemoren
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen av dere som har den aller minste? Den som heter Fitbit Flex 2? Ser man får de til en 500-lapp, uten skjerm, men den skal visst ha appen og både søvnmåler og aktivitetsmåler. Vurderer å kjøpe en til både meg og samboeren, blir jo max en tusenlapp for begge tilsammen om det funker like bra med den minste.

Anonymkode: 024c7...398

Hvis du bare skal bruke den som aktivitetsmåler, og ikke klokke, er den et veldig godt alternativ.

Personlig byttet jeg den ut fordi det var upraktisk å ha klokke på venstre håndledd, og aktivitetsmåler på høyre håndledd.
(Og det var like upraktisk for meg å dra opp mobilen hver gang jeg ville se hva klokken var)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Rosemoren skrev:

Hvis du bare skal bruke den som aktivitetsmåler, og ikke klokke, er den et veldig godt alternativ.

Personlig byttet jeg den ut fordi det var upraktisk å ha klokke på venstre håndledd, og aktivitetsmåler på høyre håndledd.
(Og det var like upraktisk for meg å dra opp mobilen hver gang jeg ville se hva klokken var)

Takk for svar! Jeg bruker ikke klokke til vanlig, bruker aldri noen smykker i det hele tatt, så tror det er viktig at den er minst mulig om jeg skal klare å gå med den :) Jeg får vel samme app som den dere poster skjermbilder av? 

Samboeren min trenger hovedsaklig for vekking, da han vekker meg med alarmen sin :) Og jeg trenger fordi jeg har lyst til å spore søvn og aktivitet.

Anonymkode: 024c7...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemoren
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg bruker ikke klokke til vanlig, bruker aldri noen smykker i det hele tatt, så tror det er viktig at den er minst mulig om jeg skal klare å gå med den :) Jeg får vel samme app som den dere poster skjermbilder av? 

Samboeren min trenger hovedsaklig for vekking, da han vekker meg med alarmen sin :) Og jeg trenger fordi jeg har lyst til å spore søvn og aktivitet.

Anonymkode: 024c7...398

Da vil jeg tro at Fitbit flex passer for deg/dere.  Men hvis de er ikke har forandret låsemekanismen på remmen må du være oppmerksom på at den løsner veldig lett.  Både datteren min og jeg mistet våre flere ganger da vi brukte dem.  

Dere har samme app som alle andre ja, men jeg tror søvnregistreringen på Fitbit flex fremdeles er den gamle versjonen som bare viser søvn, urolig søvn og våkentid.  (Ikke dyp søvn, lett søvn, remsøvn og våkentid)

https://www.google.no/search?biw=1280&bih=800&tbm=isch&sa=1&ei=cKJVW9zLGaGe6AS-wqjIAQ&q=fitbit+flex+sleep+mode&oq=fitbit+flex+sle&gs_l=mobile-gws-wiz-img.1.1.0i19j0i30i19l2j0i8i30i19l2.4166.8401..10569...0.0...199.575.2j3......0....1.........41.vSOoIR4Vi2Q#imgrc=hFp2y9HSzWDvIM:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2018 den 16.40, Emblja skrev:

Brukte FitBit for første gang, og er sååå spent på at jeg kan se søvnmønster mitt.! Her er min første natt, hvordan ser deres ut? 

 

Screenshot_20180708-163734.jpg

Den appen må jeg bruke også. . Veldig greit å se og sammenligne. 

Endret av Marina234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemoren
1 time siden, Rosemoren skrev:

Hm. Det burde jeg kanskje sjekke ut først. Det er Flex 2 jeg tenker på, rart om den ikke har nyeste appen? 

Anonymkode: 024c7...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemoren
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm. Det burde jeg kanskje sjekke ut først. Det er Flex 2 jeg tenker på, rart om den ikke har nyeste appen? 

Anonymkode: 024c7...398

Jeg ville også sjekket det ut, det er godt mulig at de har endret programvaren på flex 2 :)

men hvis ikke den er endret.   Det er mange som liker den gamle bedre enn den nye versjonen, så det er ikke nødvendigvis negativt.

Jeg sjekket nå, og der ser ut til at det kun er de fitbitmodellene med pulsmåling som viser søvnstadier.  Fitbit flex 2 vil i såfall vise rolig, rastløs og våken.  (Siste eksempelet jeg viste til)

Endret av Rosemoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...