Gå til innhold

Burde jeg ta nødprevensjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker cerazette, men hadde samleie uten kondom i går (han kom ikke.)

jeg er litt paranoid og vurderer å kjøpe en angrepille i morgen, men vet ikke helt om jeg føler det er nødvendig. Hva tenker dere?

Anonymkode: 1f2f0...fa9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du går på prevensjon, så det trenger du selvsagt ikke. 

Anonymkode: 47b2a...90c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Om du går på prevensjon så er ikke det nødvendig, med mindre du har glemt pillen. Da får dere heller bruke kondom i tillegg om du er nervøs for at prevensjonen ikke skal virke. 

Anonymkode: 00ebc...af7

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du går på prevensjon, så det trenger du selvsagt ikke. 

Anonymkode: 47b2a...90c

Ok. Men greia er at jeg har hatt mellomblødninger i det siste, jeg vet at det er normalt. Men likevel blir jeg litt bekymret for at kroppen ikke har tatt opp virkestoffet ordentlig på en måte.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du går på prevensjon så er ikke det nødvendig, med mindre du har glemt pillen. Da får dere heller bruke kondom i tillegg om du er nervøs for at prevensjonen ikke skal virke. 

Anonymkode: 00ebc...af7

Ja jeg går på prevansjon, og har ikke glemt den. Har tatt den til litt forskjellige tidspunkt, men pillen har en slingringsmonn på 12 timer, og det har jeg absolutt holdt meg innenfor.

Skrevet

Feil underforum, dette hadde passet bedre på helseforum vil jeg tro. 

Dessuten er ingen her leger, eller har hvertfall ikke lov å utgi seg som leger. Har du tatt pillene som de skal og han faktisk IKKE kom, så ser jeg ikke poenget med å putte mer dritt i kroppen. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, SlemUlv skrev:

Feil underforum, dette hadde passet bedre på helseforum vil jeg tro. 

Dessuten er ingen her leger, eller har hvertfall ikke lov å utgi seg som leger. Har du tatt pillene som de skal og han faktisk IKKE kom, så ser jeg ikke poenget med å putte mer dritt i kroppen. 

Satser på det. Moderator må bare flytte forumet dersom det er feilplassert.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen grunn til at du skal ta angrepille her. Hvis dette medfører graviditet så ville det vært et mirakel. 

Anonymkode: 98bd8...323

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Du er ikke den eneste som har det slik. Jeg har også på ppiller, og er like stresset. Har samleie uten kondom, og han kommer inni meg. Jeg blir like stresset hver gang, gjerne lenge. Man må bare stole på at det funker.

Anonymkode: 56e81...012

Skrevet (endret)
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men greia er at jeg har hatt mellomblødninger i det siste, jeg vet at det er normalt. Men likevel blir jeg litt bekymret for at kroppen ikke har tatt opp virkestoffet ordentlig på en måte.

Hopper du over den pillefrie uka og får mellomblødninger av den grunn? Jeg gjorde det, og kroppen sa greit ifra at to ganger med pillefri er nok av gangen.

Jeg regner med at du bruker prevensjon for ikke å bli gravid, og du tar pillene regelmessig. Om du fortsatt ikke føler deg trygg er det vel strengt tatt ingen grunn til å bruke piller i det hele tatt?

- Men jeg skjønner hvordan du føler, de fleste av oss har nok følt på det samme mange ganger. Og det eneste svaret du kan få her er at det skal gå bra, det går vanligvis bra. Det går (forhåpentligvis) ikke lenge før du ikke lenger tenker over det - det ville blitt litt slitsomt å bli superstresset hver gang du har sex. Jeg følte meg helt trygg med piller etter hvert, men kondom stoler jeg ikke på i det hele tatt :)

Endret av applestories
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er litt paranoid og vurderer å kjøpe en angrepille i morgen, men vet ikke helt om jeg føler det er nødvendig. Hva tenker dere?

Hvorfor bruker du ppiller om du har tenkt til å bruke annen prevensjon uansett??

Tror ikke knasking av angrepiller er spesielt sunt, så la være når du ikke trenger. 

Anonymkode: 3b4d8...aec

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, applestories skrev:

Hopper du over den pillefrie uka og får mellomblødninger av den grunn? Jeg gjorde det, og kroppen sa greit ifra at to ganger med pillefri er nok av gangen.

Jeg regner med at du bruker prevensjon for ikke å bli gravid, og du tar pillene regelmessig. Om du fortsatt ikke føler deg trygg er det vel strengt tatt ingen grunn til å bruke piller i det hele tatt?

- Men jeg skjønner hvordan du føler, de fleste av oss har nok følt på det samme mange ganger. Og det eneste svaret du kan få her er at det skal gå bra, det går vanligvis bra. Det går (forhåpentligvis) ikke lenge før du ikke lenger tenker over det - det ville blitt litt slitsomt å bli superstresset hver gang du har sex. Jeg følte meg helt trygg med piller etter hvert, men kondom stoler jeg ikke på i det hele tatt :)

Hei. Brettet mitt innholder hormoner alle ukene. (Gestagen) :)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruker du ppiller om du har tenkt til å bruke annen prevensjon uansett??

Tror ikke knasking av angrepiller er spesielt sunt, så la være når du ikke trenger. 

Anonymkode: 3b4d8...aec

Okei satser på det.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du har tatt tablettene som du skal er det absolutt ikke nødvendig med kondom. 

Anonymkode: bdbb4...04b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke bruk angrepille når du har tatt alle pillen du skal. Du gir kroppen veldig mye hormoner om du tar en angrepille også. Du ender opp med mellomblødninger en god stund om du tuller mer med hormonene. 

Hvis du ikke klarer å stole på pillene, så får du sette inn en spiral. 

Anonymkode: 296e1...d04

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke bruk angrepille når du har tatt alle pillen du skal. Du gir kroppen veldig mye hormoner om du tar en angrepille også. Du ender opp med mellomblødninger en god stund om du tuller mer med hormonene. 

Hvis du ikke klarer å stole på pillene, så får du sette inn en spiral. 

Anonymkode: 296e1...d04

Så bra, da jeg kom hjem så tok jeg en ekstra p-pille for å være helt sikker. Håper ikke dette var mer skadende. 

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra, da jeg kom hjem så tok jeg en ekstra p-pille for å være helt sikker. Håper ikke dette var mer skadende. 

Neiiii! Ikke driv og ta ekstra P-piller! Det er ikke bra for kroppen din med ekstra hormoner. Det er helt unødvendig å utsette seg for ekstra fare for blodpropp og økt kreftfare.

Endret av Hulderen
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Hulderen skrev:

Neiiii! Ikke driv og ta ekstra P-piller! Det er ikke bra for kroppen din med ekstra hormoner. Det er helt unødvendig å utsette seg for ekstra fare for blodpropp og økt kreftfare.

Ok, skal ikke gjøre det. Men håper ikke det øker sjangsen for graviditet. Siden gjort er gjort.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du har tatt tablettene som du skal er det absolutt ikke nødvendig med kondom. 

Anonymkode: bdbb4...04b

Satser på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...