Gå til innhold

Hvor blir det av regnet ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Regner i Holmestrand nå ;) 

Anonymkode: ce3c6...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe regn her selv om det var varslet. Det er bare overskyet, og til tross for at det over natta ble 14 grader kaldere ble det ikke antydning til tordenvær. Jeg klør meg litt i hodet over dette rare været. Deilig med frisk og kjølig vind da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor er du ? Blir det skogbrann nå hvis det har regnet ? 

Anonymkode: 95754...6c4

Rett utenfor Oslo. Regner det i noen timer er det ikke nok til å hindre skogbrannfaren. Mye fordampes og skog og planter suger til seg resten gjennom røttene. Det er knusktørt. Har du ikke fått det med deg? 

Anonymkode: 7451c...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet i Tønsberg i dag.

Anonymkode: 84fc1...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser man hvertfall at svenske myndigheter Er «hysteriske»!!! Lol. Klart olje-generasjonen ikke tror de trenger backup. Alt kan jo bestilles på nett ;) 

5955301E-7902-4D73-927B-F455910FAFE5.jpeg

E480640B-547A-4E71-A965-9F7A8ACAC2EA.jpeg

4927FFE4-3001-4EE1-9FD5-BA4A8AAE2831.jpeg

Anonymkode: 95754...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, hind skrev:

Alle bør faktisk lagre vann i tilfelle krise, både hysterikerne og de überkule laid back-folkene 😜  Ikke bare vann heller, forresten. Her ser du hva alle nordmenn anbefales å ha hjemme: 

https://www.aftenposten.no/norge/i/Ge67x/Vet-du-at-myndighetene-oppfordrer-deg-til-a-ha-dette-hjemme

Da er nok jeg en überkul kar. Jeg trenger nemlig ikke lagre vann i det hele tatt:-)

Anonymkode: 235f0...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her ser man hvertfall at svenske myndigheter Er «hysteriske»!!! Lol. Klart olje-generasjonen ikke tror de trenger backup. Alt kan jo bestilles på nett ;) 

*Snipp for å forkorte ned*

Anonymkode: 95754...6c4

Selvfølgelig bør man ha en viss form for beredskap også i hjemmet, men det handler ikke om denne spesifikke, påståtte vannkrisen (som ikke kommer), men om at man med fordel kan være litt forberedt på ulike ting som kan skje på generelt grunnlag. 

Anonymkode: a0a8d...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det har vært lignende varmeperioder tidligere så er dette krise for bøndene som ikke har nok fór og får avlingene ødelagt. Mange ligger an til å måtte sende dyrene sine til slakting før tiden. Det som er spesielt i år er at vinteren var veldig lang også. Her på Vestlandet var veldig mange bønder bekymret nå i vår fordi snøen lå så lenge og man ikke fikk startet med å så tidlig nok. Husker det var mange som la sånn "pulver" på bøene sine for å få snøen til å smelte fortere i vår, det er ganske spesielt. Så at denne tørkeperioden kom etter en lang vinter gjør jo forholdene ekstremt sårbare for bøndene.

Vannforsyning når det gjelder drikke og dusjing etc. er det ikke så mange som trenger å bekymre seg over, men de som har brønn sliter ekstra nå. Jeg har iallfall en venninne som har tom brønn nå for andre gang denne sommeren. De la inn noen rør høyere oppe for å få inn mer vann, det hjalp, men nå er de tom igjen. De har riktignok liten brønn, men likevel. De trenger desperat regn nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i nedre Telemark var det regn, torden og lyn i går. Regnet var faktisk deilig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, missmcbeal skrev:

Uansett om det har vært lignende varmeperioder tidligere så er dette krise for bøndene som ikke har nok fór og får avlingene ødelagt. Mange ligger an til å måtte sende dyrene sine til slakting før tiden. Det som er spesielt i år er at vinteren var veldig lang også. Her på Vestlandet var veldig mange bønder bekymret nå i vår fordi snøen lå så lenge og man ikke fikk startet med å så tidlig nok. Husker det var mange som la sånn "pulver" på bøene sine for å få snøen til å smelte fortere i vår, det er ganske spesielt. Så at denne tørkeperioden kom etter en lang vinter gjør jo forholdene ekstremt sårbare for bøndene.

Vannforsyning når det gjelder drikke og dusjing etc. er det ikke så mange som trenger å bekymre seg over, men de som har brønn sliter ekstra nå. Jeg har iallfall en venninne som har tom brønn nå for andre gang denne sommeren. De la inn noen rør høyere oppe for å få inn mer vann, det hjalp, men nå er de tom igjen. De har riktignok liten brønn, men likevel. De trenger desperat regn nå.

Endelig et fornuftig svar :) 

Anonymkode: 95754...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skremt over hvor lite folk skjønner av dette med hvor maten deres kommer fra. 

Virkelig? Vet ikke folk hvordan mat lages lengre? 

Anonymkode: 4507d...b6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skremt over hvor lite folk skjønner av dette med hvor maten deres kommer fra. 

Virkelig? Vet ikke folk hvordan mat lages lengre? 

Anonymkode: 4507d...b6d

Hei utdyp hva du mener :) jeg for min del er bekymret pga tørken mtp avlinger og husdyrhold ikke bare i Norge men i verden. Vi importerer jo veldig mye. Avlingene i år Er kjempesmå.  

Anonymkode: 95754...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei utdyp hva du mener :) jeg for min del er bekymret pga tørken mtp avlinger og husdyrhold ikke bare i Norge men i verden. Vi importerer jo veldig mye. Avlingene i år Er kjempesmå.  

Anonymkode: 95754...6c4

Du skjønner jo hvor maten kommer fra. 

Men jeg uttrykker min bekymring for mat selv og folk ler og sier det ikke er noe problem. Mat får de tak i. Joda. Vi skal nok ikke sulte ihjel. Men hvor og hvordan maten kommer på bordet, er det veldig mange som gir faen i. At det går på bekostning av så mange og så mye, har folk ingen forståelse for. 

Nordmenn burde faktisk oppleve en hungersnød en stund for å få banka inn litt vett i folk. 

Anonymkode: 4507d...b6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.7.2018 den 12.41, hind skrev:

Alle bør faktisk lagre vann i tilfelle krise, både hysterikerne og de überkule laid back-folkene 😜  Ikke bare vann heller, forresten. Her ser du hva alle nordmenn anbefales å ha hjemme: 

https://www.aftenposten.no/norge/i/Ge67x/Vet-du-at-myndighetene-oppfordrer-deg-til-a-ha-dette-hjemme

Pøh, hvis der blir unntakstilstand er jeg en av de første til å plyndre.

Anonymkode: b68fb...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pøh, hvis der blir unntakstilstand er jeg en av de første til å plyndre.

Anonymkode: b68fb...f41

Er du Plyndreren?

Anonymkode: 235f0...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Viser bare hvor viktig det er at det drives landbruk i hele landet, og at man ikke bare har store gårdsbruk i "sentrale strøk". 

Anonymkode: c63c9...b74

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ender dette m smartmåler på vann også ? 

Anonymkode: 95754...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2018 den 23.57, AnonymBruker skrev:

Her ser man hvertfall at svenske myndigheter Er «hysteriske»!!! Lol. Klart olje-generasjonen ikke tror de trenger backup. Alt kan jo bestilles på nett ;) 

5955301E-7902-4D73-927B-F455910FAFE5.jpeg

E480640B-547A-4E71-A965-9F7A8ACAC2EA.jpeg

4927FFE4-3001-4EE1-9FD5-BA4A8AAE2831.jpeg

Anonymkode: 95754...6c4

Jeg er lite skeptisk av meg. Men jeg lurer på hvorfor Svenske myndigheter sender ut den blekka der nå. Så vidt meg bekjent er ikke dette noe de har for vane å gjøre hvert år. Hvorfor nå? Er det noe myndighetene vet som vi ikke får kjennskap til? Som sagt, lite skeptisk av natur, men denne blekka gir meg faktisk en litt små uggen følelse.

Anonymkode: deb24...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lite skeptisk av meg. Men jeg lurer på hvorfor Svenske myndigheter sender ut den blekka der nå. Så vidt meg bekjent er ikke dette noe de har for vane å gjøre hvert år. Hvorfor nå? Er det noe myndighetene vet som vi ikke får kjennskap til? Som sagt, lite skeptisk av natur, men denne blekka gir meg faktisk en litt små uggen følelse.

Anonymkode: deb24...6f4

Nei de gir ikke ut sånt hvert år. Dette er en revidert utgave 

Anonymkode: 95754...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...