Gå til innhold

Hvor blir det av regnet ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor blir det av regnet ? Etter så mye hete skulle man tro fuktighet fordampet og forårsaket regn og torden... men nei. Ikke her på Østlandet hvertfall. 

Er det fler enn meg som synes denne heten Er litt merkelig og unaturlig ? Er dette et resultat av geo-engineering? 

I Skog og mark er det veldig tørt. Men ikke en sky i sikte 

Anonymkode: 95754...6c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GiftMann38
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor blir det av regnet ? Etter så mye hete skulle man tro fuktighet fordampet og forårsaket regn og torden... men nei. Ikke her på Østlandet hvertfall. 

Er det fler enn meg som synes denne heten Er litt merkelig og unaturlig ? Er dette et resultat av geo-engineering? 

I Skog og mark er det veldig tørt. Men ikke en sky i sikte 

Anonymkode: 95754...6c4

Vi hadde tilsvarende sommere i 2006 og 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Regn skrev:

Verste tørke på 75 år sier de gamle.

Ja jeg kan ikke huske å ha opplevd slikt i Norge før. Jeg er 33. 

Anonymkode: 95754...6c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en merkelig heit sommer. Jeg kan ikke huske å ha opplevd så intens og langvarig varme i Norge før. 

Jeg bor også på østlandet og det regnet i flere timer her i natt, takk og lov. Buskene i hagen ser allerede litt freshere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, hind skrev:

Det er en merkelig heit sommer. Jeg kan ikke huske å ha opplevd så intens og langvarig varme i Norge før. 

Jeg bor også på østlandet og det regnet i flere timer her i natt, takk og lov. Buskene i hagen ser allerede litt freshere ut.

Ååå godt å høre at det regnet !!!!

Anonymkode: 95754...6c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Creepy. Jeg spår hungersnød 

Anonymkode: 95754...6c4

Har du begynt å hamstre mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ååå godt å høre at det regnet !!!!

Anonymkode: 95754...6c4

Merkelig er ordet. Merkelig heit sommer 

Anonymkode: 95754...6c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hind skrev:

Har du begynt å hamstre mat?

Har du ? Vet ikke om det hjelper. Jeg er vel maktesløs om det blir opptøyer og folk tyr til våpen 

Anonymkode: 95754...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Har du ? Vet ikke om det hjelper. Jeg er vel maktesløs om det blir opptøyer og folk tyr til våpen 

Anonymkode: 95754...6c4

Det er i alle fall ganske sikkert at matvareprisene vil stige kraftig når avlingene tørker bort, så å hamstre litt nå er ikke så dumt. Det kan nok gå mot krise for de som har dyr som må ha høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hind skrev:

Det er i alle fall ganske sikkert at matvareprisene vil stige kraftig når avlingene tørker bort, så å hamstre litt nå er ikke så dumt. Det kan nok gå mot krise for de som har dyr som må ha høy.

Ja enig i det. Mon tro hva som er lurt å hamstre. Hva skjer m vann-reservoarer om dette fortsetter ? Kan vi i feks større byer gå tom for vann ? Beklager om jeg høres dum ut. 

Anonymkode: 95754...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Creepy. Jeg spår hungersnød 

Anonymkode: 95754...6c4

Det har jo allerede begynt og merkes hos bøndene hvor avlingene tørker, det er mangel på fôr til dyr. Jeg tror dette bare er begynnelsen. 

Anonymkode: cf3ee...c1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meldt regn på Østlandet på mandag, men ikke så mye, og det skal bli opphold etterpå. Grunnvannsnivået er veldig lavt, og grasavlinger tørker bort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hamstrer vann (fyller opp flasker og setter det kjølig og matvarer som kan stå lenge, og som ikke trenger vann/ikke mye vann osv.. Skal nok klare oss her om det blir vann og mat krise :) Tviler ikke på at det blir verre om finværet fortsetter...hadde gitt mye for litt regn nå altså..

Anonymkode: 9cf94...70b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja enig i det. Mon tro hva som er lurt å hamstre. Hva skjer m vann-reservoarer om dette fortsetter ? Kan vi i feks større byer gå tom for vann ? Beklager om jeg høres dum ut. 

Anonymkode: 95754...6c4

Ja, det er flere steder som allerede har varslet at dem kan få store problemer om det ikke kommer betydelig nedbør snart. 
Det er ikke uten grunn at det er vanningskontroll som fortløpende vurderer plombere utekraner hos folk som ikke respekterer vanningsforbudene. Mange som har private brønner er allerede gått tom for vann. 

Anonymkode: 66e0b...75b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hamstrer vann (fyller opp flasker og setter det kjølig og matvarer som kan stå lenge, og som ikke trenger vann/ikke mye vann osv.. Skal nok klare oss her om det blir vann og mat krise :) Tviler ikke på at det blir verre om finværet fortsetter...hadde gitt mye for litt regn nå altså..

Anonymkode: 9cf94...70b

Ok godt forslag . Huff 

Anonymkode: 95754...6c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er flere steder som allerede har varslet at dem kan få store problemer om det ikke kommer betydelig nedbør snart. 
Det er ikke uten grunn at det er vanningskontroll som fortløpende vurderer plombere utekraner hos folk som ikke respekterer vanningsforbudene. Mange som har private brønner er allerede gått tom for vann. 

Anonymkode: 66e0b...75b

Oj dette har jeg ikke fått m meg. Hvor er dette ? 

Anonymkode: 95754...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er flere steder som allerede har varslet at dem kan få store problemer om det ikke kommer betydelig nedbør snart. 
Det er ikke uten grunn at det er vanningskontroll som fortløpende vurderer plombere utekraner hos folk som ikke respekterer vanningsforbudene. Mange som har private brønner er allerede gått tom for vann. 

Anonymkode: 66e0b...75b

Ingen fare. Er flerfoldige beredskapsplaner på dette alle steder. Å tro at det blir noe vannmangel i Norge er det reneste hysteri.

Anonymkode: 235f0...7f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...