Gå til innhold

Legen anbefaler remeron. Erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Masse søvnparalyse. Aldri igjen. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Hatt remeron to ganger, første gang mot depresjon og forde jeg trengte å gå opp i vekt. Ble fryktelig kvalm og den ble seponert. Ble satt på det igjen i vår, mot depresjon, angst og suicidale tanker. Denne gangen ble jeg ikke kvalm, har ikke gått opp mye i vekt, ca 5 kg, er stabilt nå. Sover ikke bedre, slitt mye med mareritt og det har heller økt. Depresjonen er ikke så dyp, angsten er ikke like kraftig, men absolutt tilstede begge to. Den har litt effekt, men ikke veldig mye. Fikk skikkelig nedgangsperiode etter oppstart med tablettene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått det pga søvnvansker. Jeg sliter på å sovne inn. Har jeg først sovnet går det greit. Dosen er egentlig på 15 mg, men hos meg fungerer det ypperlig med 7,5. Jeg har ikke merkey sult og heller ikke gått opp et gram som er forårsaket av Remeron. Har gått på det i over 5 år. Bruker nå ikke daglig.

Mitt beste råd er at du tester ut selv.

Anonymkode: 4d168...b67

AnonymBruker
Skrevet

Gikk på 30mg, både for søvn, hjelp med depresjon og angst. Føler ikke det hjalp så mye på depresjon eller angst, men det for min del var helt OK da jeg i utgangspunktet ikke ville ha medisiner for det. Hjalp noe med søvnen, sovnet raskere men marerittene ble nye heftigere og jeg fikk masse søvnparalyse, og tross sakte opptrapping gikk jeg hele tiden med en «hangover» og var mer utslitt enn jeg var da jeg i gjennomsnitt sov 1-2 timer per natt, i tillegg til mye konstante smerter i kroppen. Jeg orket aldri noe, og fant heller ingen glede i noe fordi jeg var så utmattet. Hjalp hverken på depresjon da jeg mistet absolutt alt sosialt liv, eller på arbeidet med angsten ettersom jeg aldri fikk eksponert meg noe. 

Først 9-10 mnds bruk hadde jeg en pause fra dem, og da forstod jeg at alt dette var pga medisinene. Aldri mer. 

Anonymkode: 93f35...4b7

AnonymBruker
Skrevet

Quetiapin/serquel er det jeg bruker nå forresten.  
Testa Circadin og Remeron først, men Quetiapin er eneste som funker bra nok til å sove seg igjennom en natt, og ikke få hangover eller andre bivirkninger! 

Men med både sovemedisiner og antidepressiva må man nesten prøve seg fram for å finne ut hva som funker best. 
Jeg har måtte testet mye for å finne noe som gir meg nok søvn og roer ned hodet nok til å jobbe med problemene mine, uten for mye bivirkninger. 
Men akkurat med Remeron så er min oppfatning at bivirkningene kommer ganske fort, så om legen anbefaler der, så prøv. Du vil nok merke en del sult og hangover første 1-2 ukene, deretter bør det roe seg. Roer det seg ikke, så går du tilbake til lege :) 
Selv om jeg hadde mye negative bivirkninger og måtte slutte på Remeron, så var det en ting jeg syntes var veldig positivt, og det var hvor fort den virka! Med Quetiapin tar det en time halvannen før jeg blir trøtt, med Remeron så kunne jeg ta den i det jeg la meg, og borte var jeg! 

Anonymkode: 83da8...842

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk Remeron mot depresjon, angst og tankekjør som sørget for lite søvn. Hadde hangover den første uka. Etter noen mnd så virket ikke den søvndyssende effekten lenger. Da hadde jeg gått opp 15 kg og sluttet. Jeg fikk en apetitt som en hest, helt ekstremt. Er ikke bare å ikke spise så mye når man er konstant sulten og tenker på mat hele tiden. 

Remeron kan gi mareritt, men det opplevde ikke jeg. 

Anonymkode: 53604...e00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...