AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Jeg sliter med søvn og depresjon. Legen anbefaler remeron. Men jeg vet vektøkning ofte er en bivirkning. Noen erfaringer? Gode/dårlige? Anonymkode: 8216c...1d6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 gikk opp 30kg, å det før jeg innså det var en bivirknig. Man blir sulten, men vet man om det på forhånd så trenger man jo ikke spise mer. Så vektøkningen kommer jo av overspising pga sultfølelse. Ellers utemerket medisin for meg, så til og med økt vekt er jeg strålende fornøyd. Anonymkode: 54548...4f2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 Gikk opp 20 kg. Fikk en umenneskelig apetitt. Aldri mer. Anonymkode: 2f268...284 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 Jeg ble ikke noe spesielt sulten av den, men sov 12-15 timer i døgnet, og var konstant trøtt og ukonsentrert. Anonymkode: 83da8...842 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #5 Skrevet 6. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med søvn og depresjon. Legen anbefaler remeron. Men jeg vet vektøkning ofte er en bivirkning. Noen erfaringer? Gode/dårlige? Anonymkode: 8216c...1d6 Går du på noe medisiner i dag? Før du evt legger til remeron. Anonymkode: ee1a4...d91
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #6 Skrevet 6. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Går du på noe medisiner i dag? Før du evt legger til remeron. Anonymkode: ee1a4...d91 Nei, går ikke lenger på antidepressive pga mange bivirkninger og liten virkning. Må si jeg er skeptisk til remeron mtp hva de andre svarer her. Noen som har noen gode anbefalinger til sovemedisiner som er gode? Vet selvsagt at det er individuelt. Setter pris på tilbakemeldinger Anonymkode: 8216c...1d6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #7 Skrevet 6. juli 2018 Jeg ble ikke mer sulten, og gikk ikke opp noe i vekt, men fikk god søvn for første gang i mitt liv. Så er fornøyd med denne medisinen. I begynnelsen følte jeg hangover-effekten på morgenen, men det ga seg etter tilvenning. Litt usikker på de anti-depressive kvalitetene. Jeg føler meg bedre, men tror det er mye pga jeg er uthvilt. Anonymkode: 6da1b...28b
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #8 Skrevet 6. juli 2018 jeg bruker 10 mg tolvon. etter 9 år med ca tre timer søvn per natt, tar jeg evt bivirkninger(selv om jeg ikke har merket noe spesielt). er utmattet selv om jeg sover, men har andre sykdommer som virker inn Anonymkode: 191b8...fc0
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #9 Skrevet 6. juli 2018 Skjønner ikke det der med økt apetitt, det merket jeg ikke noe til på Remeron. Da er det jo bare å slutte om man føler det blir plagsomt. Det at jeg klarte å sove 7-8 timer hver natt var fantastisk for meg. Anonymkode: 6bdbb...985
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #10 Skrevet 6. juli 2018 Jeg gikk opp 12 kg.. Men sov mye bedre og det dempet moderat angst. Anonymkode: 0758f...2af
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #11 Skrevet 6. juli 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, går ikke lenger på antidepressive pga mange bivirkninger og liten virkning. Må si jeg er skeptisk til remeron mtp hva de andre svarer her. Noen som har noen gode anbefalinger til sovemedisiner som er gode? Vet selvsagt at det er individuelt. Setter pris på tilbakemeldinger Anonymkode: 8216c...1d6 Jeg fikk Tolvonen i flere år, uten bivirkninger, men måtte opp i dose etter en stund, og etter en stund til fikk jeg ikke effekt av dem. Det fine med Tolvonen er at man ikke blir avhengig. Jeg brukte dem når jeg skulle på jobb, og ikke i helgene eller ferier, der det ikke var så prekært at jeg sovnet fort nok. Etter at de sluttet å virke for meg fikk jeg remeron. Jeg er litt overvektig, og forsøker å slanke meg. Det har gått fint, så den voldsomme appetitten har ikke jeg merket noe til. Anonymkode: 45308...9f1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #12 Skrevet 6. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg fikk Tolvonen i flere år, uten bivirkninger, men måtte opp i dose etter en stund, og etter en stund til fikk jeg ikke effekt av dem. Det fine med Tolvonen er at man ikke blir avhengig. Jeg brukte dem når jeg skulle på jobb, og ikke i helgene eller ferier, der det ikke var så prekært at jeg sovnet fort nok. Etter at de sluttet å virke for meg fikk jeg remeron. Jeg er litt overvektig, og forsøker å slanke meg. Det har gått fint, så den voldsomme appetitten har ikke jeg merket noe til. Anonymkode: 45308...9f1 Obs! Når jeg skriver en stund blir det misvisende. Tolvonen virket bra for meg i mange år før jeg ikke fikk effekt av dem. Nå etter en stund på remeron tar jeg Tolvonen igjen om jeg er tom for remeron, og har nå effekt av dem igjen. Anonymkode: 45308...9f1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #13 Skrevet 6. juli 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg bruker 10 mg tolvon. etter 9 år med ca tre timer søvn per natt, tar jeg evt bivirkninger(selv om jeg ikke har merket noe spesielt). er utmattet selv om jeg sover, men har andre sykdommer som virker inn Anonymkode: 191b8...fc0 Det var liten dose! Jeg brukte 30 mg. Anonymkode: 45308...9f1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #14 Skrevet 6. juli 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, går ikke lenger på antidepressive pga mange bivirkninger og liten virkning. Må si jeg er skeptisk til remeron mtp hva de andre svarer her. Noen som har noen gode anbefalinger til sovemedisiner som er gode? Vet selvsagt at det er individuelt. Setter pris på tilbakemeldinger Anonymkode: 8216c...1d6 Du bør heller ikke gå på det. Skal du bli frisk må du jobbe med deg selv, nøkkelen sitter ikke i en pilleboks når det kommer til psykiske problemer. Du må gå gjennom livet ditt å se hvordan du lever. Om du trenger medisin for å sove må du løse søvnproblemet..en lege pusher bare piller som regel, de har ikke tid til deg. Anonymkode: ee1a4...d91 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #15 Skrevet 6. juli 2018 Tolvon gir noe hangover første ukens bruk. Den kan også slå deg helt ut, brukte kun 10mg her pga søvn. Aldri mer. Skal man løse søvnen må man gjøre noe med grunnen til det...er alltid en grunn til at man blir i ubalanse psykisk. Det er måten man lever på, samt omgivelsene. Anonymkode: ee1a4...d91
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #16 Skrevet 6. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tolvon gir noe hangover første ukens bruk. Den kan også slå deg helt ut, brukte kun 10mg her pga søvn. Aldri mer. Skal man løse søvnen må man gjøre noe med grunnen til det...er alltid en grunn til at man blir i ubalanse psykisk. Det er måten man lever på, samt omgivelsene. Anonymkode: ee1a4...d91 Jeg har aldri hatt hangover på dem. Det var voldsomt så sikker du var på det! Jeg har Graves, som medfører at stoffskiftet mitt er i full gang døgnet rundt, og kroppen går ikke i hvilemodus selv om jeg er trøtt. At jeg antagelig har adhd hjelper sikkert ikke på. Anonymkode: 45308...9f1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #17 Skrevet 6. juli 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke det der med økt apetitt, det merket jeg ikke noe til på Remeron. Da er det jo bare å slutte om man føler det blir plagsomt. Det at jeg klarte å sove 7-8 timer hver natt var fantastisk for meg. Anonymkode: 6bdbb...985 Så bra den hjalp for deg! Hva slags dose står du på? Ts Anonymkode: 8216c...1d6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #18 Skrevet 6. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tolvon gir noe hangover første ukens bruk. Den kan også slå deg helt ut, brukte kun 10mg her pga søvn. Aldri mer. Skal man løse søvnen må man gjøre noe med grunnen til det...er alltid en grunn til at man blir i ubalanse psykisk. Det er måten man lever på, samt omgivelsene. Anonymkode: ee1a4...d91 Jeg vet mange er uenig, men jeg er faktisk enig med deg. Har også slitt med depresjon i lengre tid, og gått på piller, og selv om det kan være nyttig i en overgangsfase (for å få sove og hente litt krefter) så er det først og fremst livsendringer og terapi som virkelig hjelper. Ellers friske folk får sjelden langvarige depresjoner av ingenting, det er årsaker i livssituasjonen som fører til mistrivsel, lav selvtillit, lite fremtidshåp osv. Faktorer som ensomhet og lite sosial kontakt, tidligere traumer, manglende mestringsfølelse, dårlige relasjoner, dårlig økonomi, gjeld, vond jobbsituasjon, etc. Man må jobbe konkret med disse tingene. Så ja, bruk gjerne remeron en stund, men bruk det som et redskap for å få nok energi til å ta tak i ting kognitivt og fysisk. Ikke som en hvilepute, for det er ikke et sted man skal oppholde seg for lenge. Anonymkode: 557c0...b11 1
aiba Skrevet 6. juli 2018 #19 Skrevet 6. juli 2018 Sluttet etter 6 dager da jeg merket en voldsom apetitt!!
Elán Skrevet 6. juli 2018 #20 Skrevet 6. juli 2018 Jeg tar Remeron om kvelden kun (andre antidepressiva på dagtid) . Sover normalt sett godt. Merker ikke økt apetitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå