Gå til innhold

Barnehageregning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for alle svar, da vet vi sånn omtrentlig hva det vil koste. Vi har foreløpig bare satt 3500kr inn i budsjettet, så regner med at det da vil holde (bleier må vi ha med selv)😊 Har sjekket kommunens hjemmeside, men der står det dessverre svært lite.. 

Anonymkode: 619a9...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1600 betaler vi for full plass. Da er kostpengene inkludert. Varmmat 2 ganger i uka, og frukt hver dag på ettermiddagen. Kommunal barnehage. Kostpengene ligger på 300 kr, økte fra 200 i fjor når de begynte med varmmat. 

Anonymkode: ad82e...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Nuith skrev:

3220 kr her, kommunal barnehage. Barnet får frokost, melk og innimellom varm lunsj i barnehagen. Må ha med 1 frukt + lunsjpakke hver dag.

Regning har forfall den 20. hver måned.

Da ville jeg krevd å få vite hva pengene går til. For det er samme prisen som for fullkost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, RompeRusk skrev:

Da ville jeg krevd å få vite hva pengene går til. For det er samme prisen som for fullkost

Dette varierer veldig, vi betaler ca det samme i vår kommunale BHG og det er heller ikke fullkost. Samme med flere jeg kjenner, de fleste betaler rundt der og må ha med 1 måltid. 

Anonymkode: 35950...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler nå 300 kr ekstra i kost. Da får de frokost (brød/knekkebrød), lunch (varmmat 2-3 ganger i uken, ellers hjemmebakte rundstykker), ettermiddagsmåltid med knekkebrød/brød og frukt. 

Privat barnehage. Jeg er kjempefornøyd!

Anonymkode: 438c2...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forresten egentlig gladelig betalt en høyere sum i kostpenger hvis de kunne servert mer varmmat og variert mat enn den samme kneipen og pålegget dag ut og dag inn.. sukk. Men, det skal jo ikke være for dyrt heller med kommunale barnehager. Her vi bor kan man ikke velge og vrake hvor man får plass heller, vi følte oss vel egentlig heldig som fikk plass på femtevalget :( 

Anonymkode: 35950...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette varierer veldig, vi betaler ca det samme i vår kommunale BHG og det er heller ikke fullkost. Samme med flere jeg kjenner, de fleste betaler rundt der og må ha med 1 måltid. 

Anonymkode: 35950...445

Som mor med barnehagebarn og ansatt i barnehage har jeg erfaring med div barnehager, og jo, dette er dyrt ;)

I bhg jeg jobber nå betaler foreldre 3100 for fullkost + varmmåltid 1 gang i uka, privat. Snart øker prisen 100 kr mnd for et ekstra varmmåltid + 50% kokk. 

I bhg til barnet mitt betaler jeg 3200 for fullkost + 1 varmmåltid i uka. Kommunal. 

Så: med mindre dere betaler for bleieavtale eller lignende ville jeg spurt om hva pengene går til/hvorfor maten i deres barnehage er dyrere enn andres.

Endret av RompeRusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er Oslo så gir de deg muligheten til å regne det ut selv på kommunen sine hjemmesider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, RompeRusk skrev:

Som mor med barnehagebarn og ansatt i barnehage har jeg erfaring med div barnehager, og jo, dette er dyrt ;)

I bhg jeg jobber nå betaler foreldre 3100 for fullkost + varmmåltid 1 gang i uka, privat. Snart øker prisen 100 kr mnd for et ekstra varmmåltid + 50% kokk. 

I bhg til barnet mitt betaler jeg 3200 for fullkost + 1 varmmåltid i uka. Kommunal. 

Så: med mindre dere betaler for bleieavtale eller lignende ville jeg spurt om hva pengene går til/hvorfor maten i deres barnehage er dyrere enn andres.

Som sagt så varierer jo pris, det ser du jo bare i denne tråden. Vi betaler ikke noe mer enn andre bekjente gjør i sin barnehage, uten fullkost. Så jeg ser ikke helt hva hensikten skulle vært i spørre hva pengene går til så lenge det er andre barnehager som ligger på samme prisnivå, vi får ikke noe mer ut av hva vi betaler uansett og ikke blir det endret. Dette er Oslo forresten. 

Anonymkode: 35950...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Som sagt så varierer jo pris, det ser du jo bare i denne tråden. Vi betaler ikke noe mer enn andre bekjente gjør i sin barnehage, uten fullkost. Så jeg ser ikke helt hva hensikten skulle vært i spørre hva pengene går til så lenge det er andre barnehager som ligger på samme prisnivå, vi får ikke noe mer ut av hva vi betaler uansett og ikke blir det endret. Dette er Oslo forresten. 

Anonymkode: 35950...445

Jeg betalte noe lignende også. Husker ikke helt nøyaktig for det er mange år siden jeg hadde barnehagebarn, kommunal barnehage i Oslo også. Vi måtte ha med frokost, lunsj og ettermiddagsmat tre ganger i uken. De resterende to dagene fikk de lunsj i barnehagen og resten måtte medbringes. Har inntrykk av at det var veldig vanlig, blant alle som jeg kjenner og som har hatt barn i barnehage. Ingen som rev seg i håret og kalte det hårreisende. Det var det barnehagen hadde penger til. :) De som har hatt barn i barnehage, private barnehager, med fullkost har betalt rundt 1.000 kroner i kostpenger hver måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, RompeRusk skrev:

Som mor med barnehagebarn og ansatt i barnehage har jeg erfaring med div barnehager, og jo, dette er dyrt ;)

I bhg jeg jobber nå betaler foreldre 3100 for fullkost + varmmåltid 1 gang i uka, privat. Snart øker prisen 100 kr mnd for et ekstra varmmåltid + 50% kokk. 

I bhg til barnet mitt betaler jeg 3200 for fullkost + 1 varmmåltid i uka. Kommunal. 

Så: med mindre dere betaler for bleieavtale eller lignende ville jeg spurt om hva pengene går til/hvorfor maten i deres barnehage er dyrere enn andres.

Jeg har også arbeidet i barnehager, med erfaring med fra det og hva kostpenger har gått til. I tillegg så har jeg hatt et barnehagebarn. Jeg syns ikke det er dyrt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, RompeRusk said:

Da ville jeg krevd å få vite hva pengene går til. For det er samme prisen som for fullkost

Det er det samme som de billigste barnehagene her i området. Med samme tilbud.

Anonymkode: 25460...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3210 her for full plass, og kostpenger. Da får de dekket frokost og lunsj fra tirsdag til fredag, mandager har de matpakker med. Og alle ungene har med en frukt hver som de legger i en bolle på morgenen, også deler de alt når fruktmåltidet kommer. Da tilbys de også knekkebrød tilfelle noen er litt ekstra sultne. To av lunsjene er varmmat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...