Gå til innhold

Barnehageregning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Datteren min begynner i barnehagen i august og jeg lurer litt på når man får regning/betaler man forskudd eller etterskudd?

Leste i tillegg at beløpet en barnehage maks kan ta er 2900 og noe, kost kan komme i tillegg. Barna får frukt eller noe lett etter å ha lekt etter lunsj, også får de varm mat én gang i uken - noen som har lignende i barnehagen barna går i som kan fortelle meg hva dere betaler?

Fikk ingen informasjon om dette fra barnehagen, og det er greit nok det, vi har råd til det uansett, men synes bare det er greit å vite litt om det og når vi nå skal legge barnehageutgift med i budsjettet. Vet at ingen andre enn barnehagen kan gi noe konkret informasjon om det, men er i grunnen mest nysgjerrig😋

Anonymkode: 619a9...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest catalula

Tror det mest vanlige er rundt 2700,- 

Jeg betaler 240,- ekstra for varmmat to dager i uka. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler ca 3100 kr, hvorav ca 300 kr er kostpenger.

De får frukt, knekkebrød og brød hver dag, varmmat ca 1 gang i uka, noen ganger bakes det rundstykker e.l. og nå i varmen /rett før ferien får de saftis. 

Anonymkode: a2086...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 3260, men der er alt av mat og drikke inkludert 

Anonymkode: f38df...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her betaler vi den 20. hver mnd. Og da er det for inneværende mnd det betales. Eks. 20. juni betaler vi for juni. Er nok forskjell fra kommune til kommune dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her koster det 2840, men det er kun med drikke (melk) og frukt. De må ha matpakke til lunsj og evt frokost. Blir betalt i midten av månden tror jeg.

Anonymkode: 5827c...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3170 den 1. i mnd. Betales forskuddsvis (1. juni er for juni). Inkluder brødmat til lunsj og frukt etter soving. Må ha matpakke til frokost om man spiser det i bhg.

Anonymkode: 0c410...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 3200, da er all mat, frukt, drikke og bursdagsmat inkludert (is, gele...). Bleieavtale kommer i tillegg, det tar vi med oss selv da vi bruker et rimelig merke. De fleste barnehager jeg har jobbet i bruker Libero. 

Endret av Lumos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her betaler vi makspris pluss 250 kroner i matpenger, til sammen 3160 kr. Da må barnet ha med frokost eller lunsj selv, avhengig av om det er turdag eller ikke. Frukt og drikke dekkes av barnehagen. Varmmat en dag i uken og det bakes gjerne rundstykker eller lignende i tillegg. Regningen forfaller den 1. hver måned.
 

Endret av Factum Factaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3220 kr her, kommunal barnehage. Barnet får frokost, melk og innimellom varm lunsj i barnehagen. Må ha med 1 frukt + lunsjpakke hver dag.

Regning har forfall den 20. hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 300 i kostpenger her, kun frokost som hun må ha med selv.  2 måltider om dagen. Varmmat 2 dager i uken og frukt etter 14-måltidet.

Endret av Sola*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 3410,- inkludert kostpenger og bleier. Betaler forskuddsvis.

Anonymkode: 4db7c...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makspris for barnehageoppholdet er 2910,-. I tillegg kommer kost som er ulik fra barnehage til barnehage. Man kan søke reduksjon på oppholdsbetalingen pga. inntekt i egen kommune/bydel. 

Anonymkode: 28442...c6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2910,- + 300,- i kostpenger. All mat og drikke er inkludert. Regningen forfaller den 1. hver mnd. Betaler da for kommende mnd. 

Anonymkode: 130a0...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler også over 3000 kr, husker ikke nøyaktig hvis mye, men maksbeløpet i kostpenger i alle fall. Alle tre barnehagene vi har brukt med barna våre de siste årene har krevd maksbeløpet for kosten. Selv om de kun får varmmat en gang i uka, og må ha med matpakke hver dag til å dekke to måltid. Frukt får de hver dag.

Anonymkode: 25d6c...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bleier og all mat inkludert, betaler 3350 tror jeg

Anonymkode: fe1de...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommuna eg bur i gjev ut mykje informasjon før barnehageåret, blant anna eit hefte om komande barnehageår, rutinar - og mat.

Sjå Årshjulet her, kan kanskje vere til inspirasjon for andre barnehagar.

Anonymkode: 42708...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lav inntekt så kan du få redusert pris. Sjekk grensene på kommunens nettsider. Vet ikke om det gjelder for deg da, men jeg gikk nesten ett år før jeg fant ut av det 

Anonymkode: 438c2...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2910+300 i matpenger. Betaler den 1. hver måned. All mat og drikke inkludert, bleier kjøper vi selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på din kommunes side hva de tar i kostpenger. 

Her forfaller bhg og sfo regningene den 20. Hver mnd. Betaler litt over 3100kr i bhg, tar med frokost selv og bhg dekker lunsj, melk og frukt, samt varmmat 1 gang i uka. 

Vet om andre bhg som har varmmat hver dag og lik kostpris. Merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...