Gå til innhold

Iransk general: – Israel stjeler skyer og snø fra Iran for å tørke ut landet


Opplyst

Anbefalte innlegg

Ja, Iran er et land det er viktig å opprettholde atomavtalen med. :roll:

Israel stjeler skyer og snø, faktisk. 

Dette må vel være et bevis for at Trump er djevelen?

Endret av Opplyst
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prestestyret i Iran er riv ravende sinnssyke, og så antisemittiske at dette viser hva Israel står ovenfor. Forbauser ikke meg i det hele tatt, jøder får skylden for alt som er galt, slik har det vært i mange mange århundrer og årtusener.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Prestestyret i Iran er riv ravende sinnssyke, og så antisemittiske at dette viser hva Israel står ovenfor. Forbauser ikke meg i det hele tatt, jøder får skylden for alt som er galt, slik har det vært i mange mange århundrer og årtusener.

At dette er antisemittisme er like rav ruskende galt som at noen har stjålet snø og skyer.

Israel opptrer aggressivt mot Iran og har bevisst drept Iranske soldater som har støttet Syria i kampen mot terror. Det er Israel som er agressive ikke jødene. Det er Israel som beskyldes for værtyveri, ikke jødene. Jødene er ikke Israel, men Israel er en stat der jøder er dominerende majoritet.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, I Grosny skrev:

At dette er antisemittisme er like rav ruskende galt som at noen har stjålet snø og skyer.

Israel opptrer aggressivt mot Iran og har bevisst drept Iranske soldater som har støttet Syria i kampen mot terror. Det er Israel som er agressive ikke jødene. Det er Israel som beskyldes for værtyveri, ikke jødene. Jødene er ikke Israel, men Israel er en stat der jøder er dominerende majoritet.

Det får du bare mene, det er din sak. Dette er jødehat på sitt verste, og Iran sin største drøm er å utslette Israel, problemet deres er at Israel kan forsvare seg, og det er akkurat det de gjør i Syria,der Iran er fordi de vil bygge opp et angrepspunkt i Syria de kan bruke mot Israel, og ikke minst forsyne Hizbollah inne i Libanon med våpen som de igjen kan bruke mot Israel i en konflikt.

Det Israel så gjør er at de bomber de sønder og sammen, en god iransk soldat er en død Iransk soldat er mitt syn på dette. Selv Putin kødder ikke med dette her, for der setter Israel streken, noe større Iranske styrker i Syria tett opp mot Israel sine grenser vil aldri bli akseptert, da blir det krig. Og det vil ikke Putin ha, så han godtar at Israel sender Iranske soldater til de hinsidige.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe nytt med sånne konspirasjonsteorier i muslimske land som misliker Israel, i 2010 fikk Israel skylden for en rekke haiangrep  mot turister i Egypt - de mente Israelske agenter kontrollerte disse haiene med GPS til å angripe turister i Egypt..

Fugler har blitt arrestert for spionasje, og i Iran mente de også tidligere i år at vesten (og Israel) benytter seg av reptiler for å spionere på det iranske atomprogrammet - fordi reptiler visstnok tiltrekker seg atom stråler..

Personlig synes jeg det er tragisk at slike regimer skal ha noe innflytelse ovenfor folk i det hele tatt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, I Grosny skrev:

Jødene er ikke Israel

Men jødene har da fått skylden for mange ting lenge før staten Israel ble opprettet. 

I dag er som Israel eksisterer, får jødene skylden for det Israel gjør. Du har helt rett i at det er en forskjell på Israel og jødene, men for en som ønsker å fremme jødehat er det uinteressant. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, stan skrev:

Men jødene har da fått skylden for mange ting lenge før staten Israel ble opprettet. 

I dag er som Israel eksisterer, får jødene skylden for det Israel gjør. Du har helt rett i at det er en forskjell på Israel og jødene, men for en som ønsker å fremme jødehat er det uinteressant. 

 

Og ønsket om å fremme jødehat står sterkt i den muslimske verden. 

Endret av Opplyst
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stan skrev:

Men jødene har da fått skylden for mange ting lenge før staten Israel ble opprettet. 

I dag er som Israel eksisterer, får jødene skylden for det Israel gjør. Du har helt rett i at det er en forskjell på Israel og jødene, men for en som ønsker å fremme jødehat er det uinteressant. 

 

Hvordan vet du at denne generalen ønsker å fremme jødehat? Iran har gode grunner til å frykte Israel. Ikke fordi Israel er jøder, men fordi Israel dreper Iranske soldater.  Jeg begynner å bli lei av usaklig bruk av jødekortet og rasismekortet hver gang Israel kritiseres. Israel er en stat!

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stan skrev:
14 minutter siden, I Grosny skrev:

Jødene er ikke Israel

Men jødene har da fått skylden for mange ting lenge før staten Israel ble opprettet. 

I dag er som Israel eksisterer, får jødene skylden for det Israel gjør. Du har helt rett i at det er en forskjell på Israel og jødene, men for en som ønsker å fremme jødehat er det uinteressant. 

Helt rett, selv de få jødene i Norge får skylden for det som skjer i Israel, så Israel er jøder i alle mennesker sitt hode. Enkelt og greit, og jøder har skylden for alt uansett hos mange.

Det bor over 1 mill arabere i Israel med fulle borgerettigheter, og en undersøkelse forleden viste at 80% av de var fornøyd med det. Har selv vært i dette landet mange ganger, og snakket både med arabere og jøder. En araber sa rett ut at han ikke forstod hvorfor Israel godtok all dritten som mange arabere fant på, andre land ville sparket oss ut for lenge siden sa han. Jeg kommenterte det ikke. Diskuterer ikke politikk når jeg er i disse områdene, det fører ikke noe godt med seg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, I Grosny skrev:

Hvordan vet du at denne generalen ønsker å fremme jødehat? Iran har gode grunner til å frykte Israel. Ikke fordi Israel er jøder, men fordi Israel dreper Iranske soldater.  Jeg begynner å bli lei av usaklig bruk av jødekortet og rasismekortet hver gang Israel kritiseres. Israel er en stat!

Fordi når du beskylder jøder for å stjele regnet ditt, viser du hva du er for noe! Israel har ikke drept en eneste Iransk soldat i Iran, de bombet et atomvåpen utviklings anlegg der for mange år siden, men ellers har de aldri utført noe som helst angrep på Iransk jord.

De bomber de i Syria fordi de bygger opp militær kapasitet der tett opp mot Israel sine grenser, og sender våpen til Hizbollah i Libanon. Så det er i seg selv en krigshandling som Iran bedriver, og da må de ta konsekvensene. Holder de seg i Iran blir ingen av de skadet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Fordi når du beskylder jøder for å stjele regnet ditt, viser du hva du er for noe! Israel har ikke drept en eneste Iransk soldat i Iran, de bombet et atomvåpen utviklings anlegg der for mange år siden, men ellers har de aldri utført noe som helst angrep på Iransk jord.

De bomber de i Syria fordi de bygger opp militær kapasitet der tett opp mot Israel sine grenser, og sender våpen til Hizbollah i Libanon. Så det er i seg selv en krigshandling som Iran bedriver, og da må de ta konsekvensene. Holder de seg i Iran blir ingen av de skadet.

Iran, Russland  og Hisbollah hjelper Syria i kampen mot terror. Uten dem hadde Syria vært pulverisert og blitt Islamistisk strupekuttende bandittområde. Disse styrkene er invitert av Syria og er der fullt lovlig. Hvis Israel ikke liker det så får de i stedet for å bombe heller stoppe de nasjonene som støtter terroristene slik at Syria ikke lenger har behov for utenlandske hjelpestyrker.

Hvor har du lest at han beskylder jøder for å stjele regnet? Jeg leste at han beskyldte Israel for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, I Grosny skrev:

Iran, Russland  og Hisbollah hjelper Syria i kampen mot terror. Uten dem hadde Syria vært pulverisert og blitt Islamistisk strupekuttende bandittområde. Disse styrkene er invitert av Syria og er der fullt lovlig. Hvis Israel ikke liker det så får de i stedet for å bombe heller stoppe de nasjonene som støtter terroristene slik at Syria ikke lenger har behov for utenlandske hjelpestyrker.

Hvor har du lest at han beskylder jøder for å stjele regnet? Jeg leste at han beskyldte Israel for dette.

Det har ikke slått deg at Iran har en litt annen agenda også? Det har iallefall slått Putin, som ikke blander seg inn når Israel setter ned foten, noe han neppe kommer til å gjøre heller. Når Iran sender styrker inn mot Israel sine grenser, og ikke minst sender våpen til Hizbollah i Libanon hva har dette å gjøre med kampen mot IS i Syria? Selv Putin forstår at dette ikke stemmer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, I Grosny skrev:

Hvordan vet du at denne generalen ønsker å fremme jødehat? Iran har gode grunner til å frykte Israel. Ikke fordi Israel er jøder, men fordi Israel dreper Iranske soldater.  Jeg begynner å bli lei av usaklig bruk av jødekortet og rasismekortet hver gang Israel kritiseres. Israel er en stat!

Jeg vet det ikke. Men når man beskylder noen for å stjele skyer og snø er man ikke ute etter en balansert og nyansert folkeopplysning. 

Iran og Israel står muligens overfor en krig, så at en fremstående general ønsker å demonisere Israel og det israelske folk er forståelig. 

Det passer jo bra med det iranske slagordet, USA er Satan. At det allierte Israel fremstilles som demonisk. I så måte er det generalen som spiller rasismekortet. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha ha ha selv Iranske meteorologer mener det har rablet for vedkommende general :) De er pokker ta ikke i lodd :)

Men helt seriøst, det eneste landet slik jeg vurderer det idag som kunne brukt atomvåpen om de får det, er Iran. Dette er et religiøst styre som faktisk kan finne på å prøve å utslette Israel med atomvåpen, selv om de vet at de selv vil bli utslettet i samme øyeblikk, fordi de tror de gjør Allah en tjeneste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart at Israel bryter opptil flere av de ti bud. Stjeling er vel det minst alvorlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-Rex skrev:

Det er helt klart at Israel bryter opptil flere av de ti bud. Stjeling er vel det minst alvorlige.

For å si det slik, jeg tipper du har brutt samtlige av de ! Tar jeg feil ? :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Duftavsommerregn said:

For å si det slik, jeg tipper du har brutt samtlige av de ! Tar jeg feil ? :) 

Jeg husker ikke alle, kan du ramse opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Jeg husker ikke alle, kan du ramse opp?

Du husker ikke alle, men kan allikevel påstå at Israel har brutt de? At stjeling er det minste av budene de har brutt? Uten å kunne de engang :) 

  1. Du skal ikke ha andre guder enn meg
  2. Du skal ikke misbruke Guds navn
  3. Du skal holde hviledagen hellig
  4. Du skal ære din far og din mor
  5. Du skal ikke slå i hjel
  6. Du skal ikke bryte ekteskapet
  7. Du skal ikke stjele
  8. Du skal ikke tale usant om din neste
  9. Du skal ikke begjære din nestes eiendom
  10. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste.

Sånn fritt oversatt fra den hebraiske bibelen, kan nok ikke deles helt inn slik, men du forstår det iallefall når jeg ordlegger meg slik.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.cnbc.com/2018/04/12/irans-currency-crisis-brings-it-one-step-closer-to-economic-collapse.html

1 US dollar var verdt 70 iranske rial før revolusjonen i 1979. Nå må du ut med 60.000+ rial for å få 1 dollar... Noen som kan regne ut hvor mange % iransk økonomi har droppet? 1000 ganger dyrere dollar for iranere...

Det islamske regimet i Iran er verdens verste regime. De er topp 4 verdens mest korrupte land og støtter terrorisme åpenlyst. Man kan ikke ta noen ting den regjeringen sier for god fisk. Får håpe økonomien kollapser snart i det landet 👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Duftavsommerregn said:

Du husker ikke alle, men kan allikevel påstå at Israel har brutt de? At stjeling er det minste av budene de har brutt? Uten å kunne de engang :) 

  1. Du skal ikke ha andre guder enn meg
  2. Du skal ikke misbruke Guds navn
  3. Du skal holde hviledagen hellig
  4. Du skal ære din far og din mor
  5. Du skal ikke slå i hjel
  6. Du skal ikke bryte ekteskapet
  7. Du skal ikke stjele
  8. Du skal ikke tale usant om din neste
  9. Du skal ikke begjære din nestes eiendom
  10. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste.

Sånn fritt oversatt fra den hebraiske bibelen, kan nok ikke deles helt inn slik, men du forstår det iallefall når jeg ordlegger meg slik.

 

Jeg tenkte på at drepe er verre enn stjele. Jeg synes det er rimelig ukurant at det brukes såpass hard militær kraft mot palestinerne - selv om jeg ikke ubetinget støtter palestinerne i deres sak.

Budene... De er jo tolkbare, som alt innen religion.

1. Jeg har ingen guder, så da er kanskje det oppfylt?

2. Skyldig. Jeg har skrevet basusjernet.

3. Jeg er flink til å hvile, og det inkluderer ofte de offisielle hviledagene.

4. Jeg elsker min far og mor, men hedre? Hva betyr det?

5. Jeg har aldri slått ihjel ett menneske.

6. Aldri vært gift.

7. Jeg har stjålet rosiner og tiøringer av min mor. Skyldig.

8. Jeg har aldri snakket usant om noen med vilje, i alle fall.

9. Når man går omkring i villastrøk, er det vanskelig å ikke begjære sin nestes eiendom.

10. Uskyldig.

Så da vet du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...