Gå til innhold

Josefine Lossius (YouTube)

sippykopp

Anbefalte innlegg

Det har lenge vært snakk om bloggere som eksponerer barna sine, men den siste tiden har jeg blitt oppmerksom på YouTube-fenomenet i Norge. Her florerer det også med mødre/familier som eksponerer barna sine via video. La spesielt godt merke til Josefine Lossius som bevisst bruker den 4 år gamle datteren sin for klikk og oppmerksomhet. Ellers er hele profilen oppbygd på at Josefine Lossius ble mamma som 16-åring. 

Selv mener jeg at eksponering via video er hakket værre en bilder på en blogg... hva tenker dere?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hørt om dama. Men jeg er enig i at det har tatt av mht å eksponere ungene på nett, enten det er bloggere, vloggere (eller hva slike "kjendiser" kaller seg i dag), eller herr og fru Hvermansen. Foreldre burde bruke hue litt mer enn som så.  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Aldri hørt om dama. Men jeg er enig i at det har tatt av mht å eksponere ungene på nett, enten det er bloggere, vloggere (eller hva slike "kjendiser" kaller seg i dag), eller herr og fru Hvermansen. Foreldre burde bruke hue litt mer enn som så.  

Absolutt! Lurer på hva alle "SoMe-kjendisbarn" kommer til å føle om 10-20 år når hele barndommen deres lligger blottet ute for alle å se

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, eksiltronder skrev:

Noe slektskap med Dr. Jan?

Aner ikke, men dette må jeg finne ut!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sippykopp skrev:

Absolutt! Lurer på hva alle "SoMe-kjendisbarn" kommer til å føle om 10-20 år når hele barndommen deres lligger blottet ute for alle å se

Ja, jeg hadde iallefall ikke likt om bilder av meg som barn lå strødd på nettet fordi mor og/eller far ikke hadde mer vett. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en Lossius 😊. Jan, maken til Anna R, podderen bak Ingefær, Sara og nå hun her 🤔.. Mener det er et tysk slektsnavn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Enda en Lossius 😊. Jan, maken til Anna R, podderen bak Ingefær, Sara og nå hun her 🤔.. Mener det er et tysk slektsnavn.

Synes det høres veldig gresk ut....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Synes det høres veldig gresk ut....

Store norske leksikon; 

https://snl.no/Lossius

🇩🇪

Endret av Jordbærogfløte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Begynner å bli en del Lossius`er på sosiale medier

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sippykopp skrev:

Begynner å bli en del Lossius`er på sosiale medier

Samme her..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jordbærogfløte skrev:

Dobbelpost..

Endret av Jordbærogfløte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun bak Ingefær podcasten heter vel også Lossius? Sara Lossius? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun begynte med en blogg som aldri ble noe særlig og en IG konto som sjeldent blir oppdatert. Overrasket over at noen velger å bruke henne som eksempel Vanligvis når så «små» profiler/bloggere blir dratt frem så har de vel startet tråden selv? 😏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Korpsnerden skrev:

Hun bak Ingefær podcasten heter vel også Lossius? Sara Lossius? 

Ja, se lenger opp ☝

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, MartheC skrev:

Hun begynte med en blogg som aldri ble noe særlig og en IG konto som sjeldent blir oppdatert. Overrasket over at noen velger å bruke henne som eksempel Vanligvis når så «små» profiler/bloggere blir dratt frem så har de vel startet tråden selv? 😏

Hehe jeg er nok ikke henne :) Grunnen til at jeg bruker henne som eksempel er at jeg enda har til gode å finne en større norsk youtube-konto som eksponerer barn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...