Gå til innhold

Josefine Lossius (YouTube)


sippykopp

Anbefalte innlegg

Det har lenge vært snakk om bloggere som eksponerer barna sine, men den siste tiden har jeg blitt oppmerksom på YouTube-fenomenet i Norge. Her florerer det også med mødre/familier som eksponerer barna sine via video. La spesielt godt merke til Josefine Lossius som bevisst bruker den 4 år gamle datteren sin for klikk og oppmerksomhet. Ellers er hele profilen oppbygd på at Josefine Lossius ble mamma som 16-åring. 

Selv mener jeg at eksponering via video er hakket værre en bilder på en blogg... hva tenker dere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hørt om dama. Men jeg er enig i at det har tatt av mht å eksponere ungene på nett, enten det er bloggere, vloggere (eller hva slike "kjendiser" kaller seg i dag), eller herr og fru Hvermansen. Foreldre burde bruke hue litt mer enn som så.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Aldri hørt om dama. Men jeg er enig i at det har tatt av mht å eksponere ungene på nett, enten det er bloggere, vloggere (eller hva slike "kjendiser" kaller seg i dag), eller herr og fru Hvermansen. Foreldre burde bruke hue litt mer enn som så.  

Absolutt! Lurer på hva alle "SoMe-kjendisbarn" kommer til å føle om 10-20 år når hele barndommen deres lligger blottet ute for alle å se

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, eksiltronder skrev:

Noe slektskap med Dr. Jan?

Aner ikke, men dette må jeg finne ut!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sippykopp skrev:

Absolutt! Lurer på hva alle "SoMe-kjendisbarn" kommer til å føle om 10-20 år når hele barndommen deres lligger blottet ute for alle å se

Ja, jeg hadde iallefall ikke likt om bilder av meg som barn lå strødd på nettet fordi mor og/eller far ikke hadde mer vett. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en Lossius 😊. Jan, maken til Anna R, podderen bak Ingefær, Sara og nå hun her 🤔.. Mener det er et tysk slektsnavn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Enda en Lossius 😊. Jan, maken til Anna R, podderen bak Ingefær, Sara og nå hun her 🤔.. Mener det er et tysk slektsnavn.

Synes det høres veldig gresk ut....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Synes det høres veldig gresk ut....

Store norske leksikon; 

https://snl.no/Lossius

🇩🇪

Endret av Jordbærogfløte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Enda en Lossius 😊. Jan, maken til Anna R, podderen bak Ingefær, Sara og nå hun her 🤔.. Mener det er et tysk slektsnavn.

Begynner å bli en del Lossius`er på sosiale medier

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sippykopp skrev:

Begynner å bli en del Lossius`er på sosiale medier

Samme her..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jordbærogfløte skrev:

 

Dobbelpost..

Endret av Jordbærogfløte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun bak Ingefær podcasten heter vel også Lossius? Sara Lossius? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun begynte med en blogg som aldri ble noe særlig og en IG konto som sjeldent blir oppdatert. Overrasket over at noen velger å bruke henne som eksempel Vanligvis når så «små» profiler/bloggere blir dratt frem så har de vel startet tråden selv? 😏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Korpsnerden skrev:

Hun bak Ingefær podcasten heter vel også Lossius? Sara Lossius? 

Ja, se lenger opp ☝

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, MartheC skrev:

Hun begynte med en blogg som aldri ble noe særlig og en IG konto som sjeldent blir oppdatert. Overrasket over at noen velger å bruke henne som eksempel Vanligvis når så «små» profiler/bloggere blir dratt frem så har de vel startet tråden selv? 😏

Hehe jeg er nok ikke henne :) Grunnen til at jeg bruker henne som eksempel er at jeg enda har til gode å finne en større norsk youtube-konto som eksponerer barn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...