Gå til innhold

Bli irritert av andres problemer og erfaringer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Virker jo noe idiotisk å legge ut tråder og be andre om råd, når man tror at man selv er superspesiell og representerer unntaket i alle situasjoner da. 

Anonymkode: 5446e...466

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS - jeg er grunnleggende uenig med deg: det har ikke slått deg at folk sier slik fordi de vil deg vel? At de vil være hjelpsomme og kanskje også bidra med ørlittegranne realitetsorientering? Alle i hele verden er ikke misunnelige, usikre og sjalu små mennesker som ikke unner andre å lykkes. 

Det er ikke uten grunn at en av fjellvettreglene er «Lytt til erfarne fjellfolk.» Det er ikke fordi de erfarne fjellfolkene ikke unner deg mestringen når du f.eks befinner deg i et rasfarlig område. Det er fordi de ikke vil at du skal være skadelidende. Dette kan overføres til en rekke situasjoner. Man kan jo slippe å gjøre alle de dumme feilene selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Ullvott skrev:

TS - jeg er grunnleggende uenig med deg: det har ikke slått deg at folk sier slik fordi de vil deg vel? At de vil være hjelpsomme og kanskje også bidra med ørlittegranne realitetsorientering? Alle i hele verden er ikke misunnelige, usikre og sjalu små mennesker som ikke unner andre å lykkes. 

Det er ikke uten grunn at en av fjellvettreglene er «Lytt til erfarne fjellfolk.» Det er ikke fordi de erfarne fjellfolkene ikke unner deg mestringen når du f.eks befinner deg i et rasfarlig område. Det er fordi de ikke vil at du skal være skadelidende. Dette kan overføres til en rekke situasjoner. Man kan jo slippe å gjøre alle de dumme feilene selv.

Men for meg virker det som realitetsorienteringen alltid er det negative, og jeg har jo selv valgt og tenke negativt fordi alt annet er jo urealistisk. 

 

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker jo noe idiotisk å legge ut tråder og be andre om råd, når man tror at man selv er superspesiell og representerer unntaket i alle situasjoner da. 

Anonymkode: 5446e...466

Situasjonene jeg skrev er illustrasjoner. 

Anonymkode: d9675...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men for meg virker det som realitetsorienteringen alltid er det negative, og jeg har jo selv valgt og tenke negativt fordi alt annet er jo urealistisk. 

 

 

Anonymkode: d9675...72c

Det er jo negative tilbakemeldinger basert på noens dårlige personlige erfaringer du tar opp i hovedinnlegget ditt, så da er det kanskje ikke så rart at det er det jeg svarer på. At noen vil fraråde deg å gjøre noe basert på negativ egenerfaring er jo ikke akkurat underlig, men som sagt: det trenger ikke være smålig likevel. 

Dessuten tror jeg, hvis en prøver å legge merke til det, at folk også deler en hel del positive erfaringer. «Åh, har du planer om å reise til xxxx? Der var jeg i fjor. Der var det kjempefint. Vil anbefale deg å besøke restauranten zzz når du er der!» Eller «Studere jus i Bergen? Ja, god idé. Min kusine begynte der for to år siden og stortrives!» 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg blir også litt irritert på kvinner, fordi det er alltid noe drama. I virkeligheten kjenner jeg svært svært få damer med masse problemer, men leser man her er vi virkelig ille ute å kjøre som kjønn! Så og si alle kjærlighetssorg, bekreftelse eller hva som helst tråd er skrevet av en kvinne som blir forvirret av en mann. 
Svarene er stort sett "gå videre" "han holder deg varm, har erfart det selv". Hva er det med kvinner og  å bli brukt? Hvofor lar de seg lure hele tiden? 

Anonymkode: d9675...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir også litt irritert på kvinner, fordi det er alltid noe drama. I virkeligheten kjenner jeg svært svært få damer med masse problemer, men leser man her er vi virkelig ille ute å kjøre som kjønn! Så og si alle kjærlighetssorg, bekreftelse eller hva som helst tråd er skrevet av en kvinne som blir forvirret av en mann. 
Svarene er stort sett "gå videre" "han holder deg varm, har erfart det selv". Hva er det med kvinner og  å bli brukt? Hvofor lar de seg lure hele tiden? 

Anonymkode: d9675...72c

Kritiserte ikke du kvinner for å svare her at du ikke skal la deg lure?

Anonymkode: be61e...eda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kritiserte ikke du kvinner for å svare her at du ikke skal la deg lure?

Anonymkode: be61e...eda

jo, men det er fordi de har vært veldig flinke til å bli lurt selv. 

Anonymkode: d9675...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2018 den 15.45, AnonymBruker skrev:

Kan sikkert misforståes, for jeg blir jo ikke irritert av andres nedturer, uhell eller sorger. Jeg går ikke rundt og syter til folk og diskuterer problemer hele tiden heller, så det er mest på nett, kg jeg leser om folks erfaringer. 

Men jeg skal brutalt innrømme at det er irriterende når noen har vært i ganske lik situasjon, og fraråder den andre om å gjøre det samme fordi det ikke gikk bra. Eller når folk skriver slik som at "vi er så mange som har brent oss på dette" "har vært i situasjonen, gi deg" "du tror jo det er annerledes i ditt tilfelle, men det er noe alle tror og må bittert erfare det andre prøvde og advare mot". Altså, jeg er nå nok en gang ikke DEG! Det virker noen ganger bare som at andre ikke vil innse at det finnes personer som kan er unntak, uansett hva gjelder. Alle kan være et unntak innenfor NOE, så hvorfor skal alltid folk tro at alle er prikk like? Er det fordi de er redde for at noen skal få til noe de selv ikke fikk til?

Anonymkode: d9675...72c

Om jeg noen gang fraråder noen å gjøre noe, fordi jeg (og flere med meg) har vært i samme situasjon hvor utfallet har vært negativt, er det fordi utfallet og ettervirkningene var ekstremt negative og altomfattende. Altså ikke at noe ble litt kjipt etterpå, men at utfallet var livsendrende og hadde stor innvirkning på meg og mitt. 

Noen erfaringer er dyrekjøpte. Hendelser som har "ødelagt" livet mitt, og andres (jeg leser meg gjerne opp på lignende tilfeller, f.eks i jussens verden), advarer jeg folk mot, eller i alle fall mot å være naive i situasjonen. 

Anonymkode: 72e1a...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...