Gå til innhold

Badedrakt koster mer i stor størrelse.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

G-streng er ikke billigere enn vanlig truser, selv om det bare er halvparten av stoffmengden. Sko i str 40 er ikke dyrere enn str 36. 

Klær i str 44 er ikke dyrere enn str 34. Da burde det blir dyrere for hvert trinn. Den større badedrakta var også vesentlig dyrere. 

Anonymkode: 8411d...ce3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mer stoff, hva tror du....

Anonymkode: 57e0d...d0a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

G-streng er ikke billigere enn vanlig truser, selv om det bare er halvparten av stoffmengden. Sko i str 40 er ikke dyrere enn str 36. 

Klær i str 44 er ikke dyrere enn str 34. Da burde det blir dyrere for hvert trinn. Den større badedrakta var også vesentlig dyrere. 

Anonymkode: 8411d...ce3

Det går i kvantum som produseres. 

Jo flere som produseres jo billigere blir det. 

Størrelser det produseres lite av er dyrere å produsere som gir butikkene høyere innkjøpspris som gir dyrere pris ut til forbruker 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

G-streng er ikke billigere enn vanlig truser, selv om det bare er halvparten av stoffmengden. Sko i str 40 er ikke dyrere enn str 36. 

Klær i str 44 er ikke dyrere enn str 34. Da burde det blir dyrere for hvert trinn. Den større badedrakta var også vesentlig dyrere. 

Anonymkode: 8411d...ce3

Enig. Herresko er heller ikke dyrere enn damesko, og hettegensere på H&M er alltid dyrere for kvinner enn for menn, selv om de er nesten helt like. 

Anonymkode: 6e9fa...dd5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg krenket som knøtt liten person skal betale like mye for de knøttsmå klærne mine, som de stre seilene til meget store personer. Skal jeg være med å sponse alt materialet de trenger?

Anonymkode: 0c886...efa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Stoffet som går til å produsere klærne utgjør en forsvinnende lite del av de totale kostnadene, så dette kunne de spart seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det gjelder alle str så er det innafor. Og akkurat den badedrakten gjorde jo det, billigest i s, dyrere i m, og dyrest i l. Men at stoffet går opp 100kr fra s til m og kun 51 kr fra medium til large er jo litt rart da.

 

Anonymkode: eb3ff...c20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fordi det trengs mer tøy for å lage en badedrakt til folk med fedme

Anonymkode: 9d49c...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke folk er så du me som de utgir seg for å være i denne tråden.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Msreialkost og frakt m.m er kanskje ikke så mye dyrere, men jeg kan tenke meg at de får dårligere gjennomsnittspriser for de ukurante størrelsene ettersom det er alltid de som ligger igjen og må selges billig på salg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At klær i større størrelser koster mer er gammelt nytt. Jeg husker det pleide å være slik i Ellos-katalogene på 90-tallet, og fortsatt er det slik hos flere nettsteder som spesialiserer seg på store størrelser, som for eks. Cellbes og Klingel

For eksempel koster denne badedrakten fra Cellbes 299 kr i størrelse 36 og kr 339 kr i størrelse 56, mens denne fra Klingel koster 459 kr i størrelse 38 og 579 kr i størrelse 54.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I praksis er badedrakter og bikiner i små størrelser dyrere, siden de dyreste ikke produseres i store størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, T-Rex skrev:

I praksis er badedrakter og bikiner i små størrelser dyrere, siden de dyreste ikke produseres i store størrelser.

For meg som bruker 70H i størrelse, tror du virkelig det er billigere. Enn om jeg kunne gå å kjøpe badetøy på H&M, Cubus, Lindex osv. Det å kjøpe bikini for meg er dyrt, det blir mellom 1000-2000 kr for en.

Anonymkode: 336e5...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

For meg som bruker 70H i størrelse, tror du virkelig det er billigere. Enn om jeg kunne gå å kjøpe badetøy på H&M, Cubus, Lindex osv. Det å kjøpe bikini for meg er dyrt, det blir mellom 1000-2000 kr for en.

Anonymkode: 336e5...2bc

Hvis du har 70H, har du råd til bikinien, om du ikke blakka deg på brystforstørrelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grunnen til at store størrelser er dyrere er jo at det er mindre etterspørsel og dermed mindre produksjon. Det samme gjelder jo med store skostørrelser (for damer fra str. 41 eller 42, for herrer fra str. 46 eller 47). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Grunnen til at store størrelser er dyrere er jo at det er mindre etterspørsel og dermed mindre produksjon. Det samme gjelder jo med store skostørrelser (for damer fra str. 41 eller 42, for herrer fra str. 46 eller 47). 

Jeg var i en stor matvareforretning hvor mange gjør storhandel i går og jeg nekter å tro at det er mindre etterspørsel etter store størrelser enn små! Det var ikke mange der som hadde fått på seg en badedrakt i størrelse 36 for så si det slik... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/4/2018 at 5:46 PM, Solsmil said:

Stoffet som går til å produsere klærne utgjør en forsvinnende lite del av de totale kostnadene, så dette kunne de spart seg for.

Det er det selvfølgelig ikke. Lager man hundre store badedrakter og 100 små vil man se store forskjeller i forbrukte materialer. Det er MYE å tjene på å bare lage små.

Anonymkode: e3e05...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2018 den 12.27, T-Rex skrev:

Hvis du har 70H, har du råd til bikinien, om du ikke blakka deg på brystforstørrelsen.

I rest my case... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...