Gå til innhold

Strøy på oppkjøring.. Helt knust.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler jeg har skuffet familien og kjørelæreren min, som var så bevisst på at jeg skulle stå. Det føles helt grusomt! Ikke minst har jeg skuffet meg selv :( Startet med å svare feil på kontrollspørsmålene, og da ble jeg så sykt stressa. Kjørte kjempefint helt til en buss plutselig kom ut fra intet og jeg måtte bråbremse - og der gikk lappen. Huff.. Noen som har noen tips til å holde motet oppe? Har ikke mulighet til å prøve igjen for et halvt år, da jeg flytter bort en stund. Det er ikke verdens undergang, men akkurat nå føles det slik.. 

Hilsen kjempetrist Jente28

Anonymkode: 6ce5d...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du var ikke klar, så enkelt er det. Om andre blir skuffet, so what? 

Jeg strøk to ganger selv, men klarte det på tredje forsøk. Jeg var flau, skuffet og lei meg. Jeg forstår følelsen din altså. 

Jeg måtte vente et halvt år mellom forsøkene fordi jeg måtte spare opp penger til både prøven og ekstra timer. 

Men fy søren, så deilig det var når jeg endelig fikk det til! Et år etter jeg prøvde første gang. Tror ingen i verden var så glad som meg da! Tror det føltes enda bedre fordi jeg hadde slitt med det. Og når jeg endelig fikk det til så var jeg virkelig en mye bedre sjåfør enn jeg var et år før, og følte meg mye tryggere og roligere. 

Prøv å finne noen du kan øvelseskjøre med der hvor du flytter, kjør så mye som mulig. 

Du får det til til slutt! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell jeg stod og mistet lappen 4 timer etter jeg fikk den.. Det var helt dust av unge dumme meg.. Det tror jeg nesten er mer flaut og skuffende. Tok lappen 1 år etter, og kjørte ansvarlig etter det. Litt glad jeg mistet lappen og ikke livet.  Men jeg var 18 og idiot. Nå er jeg 28 og fortsatt idiot men ikke i trafikken. :)

Anonymkode: 22569...e80

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk 2 ganger og skjønner godt skuffelsen din. 
Noen ganger i trafikken skjer det uheldige situasjoner, jeg har gjort ting i dag som jeg vet at jeg hadde strøket på om det var en sensor i bilen.
Bruk tiden til neste gang på å øvelseskjøre, så går det nok veldig bra neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøyk på oppkjøringen første gangen, jeg ble veldig skuffet over meg selv den gangen, men det er ikke verdens undergang. Jeg klarte det på andre forsøk. Du kan trøste deg med at nå vet du hvordan oppkjøringen foregår, så neste gang er du forhåpentligvis ikke like nervøs og stressa, og da går det nok bra! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "strøk" med kjørelærer på en såkalt prøveoppkjøring. Fort gjort, man forventer at andre skal kjøre etter boka men det er en stor tabbe egentlig, man må faktisk tro at alle andre er idioter i trafikken. Jeg "strøk" inn mot en rundkjøring da det kom bil fra venstre som blinket til høyre, altså trodde jeg det var klar bane. Men tosken kjørte rett frem i rundkjøringen. Man skal altså kunne ta høyde for slikt.

Busser er frekke som faen, slik er det bare.det må de kanskje være også, siden deres størrelse gjør det litt vanskelig å "smette" seg frem. 

Får du en "folkelig" sensor prøv å snakke litt løst og fast og bli kjent med vedkommende før/under turen. Kanskje du greier å senke skuldrene da. Gjør du en liten slurvefeil eller to, få det ut av hodet med en gang. Du blir ikke hengt for småfeil, det er helheten som teller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Vell jeg stod og mistet lappen 4 timer etter jeg fikk den.. Det var helt dust av unge dumme meg.. Det tror jeg nesten er mer flaut og skuffende. Tok lappen 1 år etter, og kjørte ansvarlig etter det. Litt glad jeg mistet lappen og ikke livet.  Men jeg var 18 og idiot. Nå er jeg 28 og fortsatt idiot men ikke i trafikken. :)

Anonymkode: 22569...e80

lol

Anonymkode: 41f52...0e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation

Mange stryker på oppkjøring, så det må du ikke tenke på. Litt mer øving så blir du litt tryggere. Du trenger heller ikke å fortelle noen at du har oppkjøring, så slipper du det ekstra presset eller fortelle om det hvis du skulle stryke igjen

Lykke til!

Endret av Reputation
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet du ihvertfall hva oppkjøring er. Neste gang er du forhåpentligvis mer avslappet siden du har vært igjennom det før!😊

Anonymkode: 0a807...019

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noe så svært som en buss klarer å komme "ut fra intet" er du rett og slett ikke klar. Ta det med godt mot, øv litt til, og så kommer du i havn. Verre er det ikke.

Anonymkode: 316ae...384

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere! Så snille og oppmuntrende ord! Vet hva jeg går til nå ja. Dette med bussen som kom ut var at det var rushtrafikk og det var avkjørsel rett i en rundkjøring, så jeg så den rett og slett ikke, den kom etter meg også. Dette er noe mange andre også har gjort, men gjør ikke samme tabben flere ganger, huff. Alt annet føler jeg meg ganske trygg på, så det går nok fint neste gang :) Håper ikke nervene tar meg da. 

-TS

Anonymkode: 6ce5d...81b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe mange andre også har gjort, men gjør ikke samme tabben flere ganger, huff.

Vet ikke om det er denne generasjonen som ikke klarer å "eie" sine feil - flere slike innlegg her i det siste - men det er greit å gjøre feil. Så lærer man av de.

Anonymkode: 316ae...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt menneskelig å feile, og jeg er sikker på at det også skjer med de som har bestått oppkjøringen sin... Men så lenge en klarer å avverge ulykkerus, går det som oftest bra. Lykke til neste gang ❤

Anonymkode: 2fa6f...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*ulykker. Skulle det stå. 😂

Anonymkode: 2fa6f...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hvordan du har det. Jeg strøk på første oppkjøringen min, og gikk helt i kjelleren etterpå. Jeg følte meg så ufattelig mislykket og ble utrolig lei meg, og det føltes som jeg hadde en slags sorgreaksjon nesten verre enn om noen i nær familie skulle ha dødd.. nå i ettertid ser jeg jo at reaksjonen var en smule irrasjonell, men det var ikke noe jeg bestemte meg for akkurat - jeg kunne bare ikke styre følelsene. Jeg brukte sikkert en uke på å komme meg ordentlig til hektene igjen, og jeg gikk og tenkte på den mislykkede oppkjøringen det neste halve året. Men det gikk seg til etterhvert.  Jeg måtte også vente lenge til neste oppkjøring, nesten ett år på grunn av flytting og studier, men på neste forsøk gikk det bra. Jeg hadde øvelseskjørt kjempemye, fått masse mengdetrening, noe som virkelig gjorde en forskjell. Jeg følte meg også mye mer klar på andre oppkjøring enn på første, og har vel innsett at jeg ikke var god nok første gangen, selv om jeg ikke følte det slik da. 

Anonymkode: ff142...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Min kjørelærer sa at første oppkjøring kan sammenlignes med en prøveeksamen/tentamen. En liten testrunde før den ekte testen noen uker senere😂 Jeg strøk på første, fordi jeg var sykt nervøs og stresset. Gangen etter besto jeg med glans, fordi jeg viste hva jeg gikk til og var ikke nervøs i det hele tatt. Problemet mitt var ikke å ikke kjøre bra nok, fordi jeg kunne jo å kjøre, både praktisk og teoretisk. Problemet var at alt var nytt og ukjent, jeg viste ikke hvordan det foregikk, hva som skulle skje fra start til slutt. Så første gang så føltes det ut som at jeg skulle besvime, fordi jeg var så stresset og nervøs. 

Du er ikke alene om å stryke første gang, husk at det bare var en prøverunde ;) 
Så ikke ta det så tungt, neste gang går det bedre.  :klem:

Hvordan gjorde du denne turen? Var det med samme kjørelærer, eller var det med en annen i samme kjøreskole? Jeg hadde og en test før oppkjøring, men det var da med sjefen på den kjøreskolen. Det ble jo omtrent som en oppkjøring, med en "fremmed" som skulle se om jeg hadde lært det jeg skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
tdm900 skrev (På 3.7.2018 den 16.22):

Hvordan gjorde du denne turen? Var det med samme kjørelærer, eller var det med en annen i samme kjøreskole? Jeg hadde og en test før oppkjøring, men det var da med sjefen på den kjøreskolen. Det ble jo omtrent som en oppkjøring, med en "fremmed" som skulle se om jeg hadde lært det jeg skulle.

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2018 den 1.17, AnonymBruker skrev:

Føler jeg har skuffet familien og kjørelæreren min, som var så bevisst på at jeg skulle stå. Det føles helt grusomt! Ikke minst har jeg skuffet meg selv :( Startet med å svare feil på kontrollspørsmålene, og da ble jeg så sykt stressa. Kjørte kjempefint helt til en buss plutselig kom ut fra intet og jeg måtte bråbremse - og der gikk lappen. Huff.. Noen som har noen tips til å holde motet oppe? Har ikke mulighet til å prøve igjen for et halvt år, da jeg flytter bort en stund. Det er ikke verdens undergang, men akkurat nå føles det slik.. 

Hilsen kjempetrist Jente28

Anonymkode: 6ce5d...81b

Flytter du til utlandet? Det kan være lettere å kjøre opp ett annet sted med en annen sensor. Jeg tror du kan å kjøre bil, og at problemet rett og slett var nerver/spenningsnivå. Det er veldig vanlig å prøve seg to ganger. Neste gang kan du få en sensor som ikke gjør deg like stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...