Gå til innhold

Vaske putetrekk til IKEA-sofa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sofa med løse sitteputer og ryggputer som har avtagbare trekk. De er støvete og fæl. Det står at det skal gå fint å vaske på 40C. Men er det noen som har erfaring med det? Er redd de vil krympe og miste fasongen.

Kanskje jeg bør vaske på 30C eller kaldt, og henge til tørk fremfor tørketrommel?

Anonymkode: fadaa...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasket til en Ektorp sofa nylig. Ikke noe problem med 40 grader. Jeg tørket på snor, men mest fordi jeg ikke hadde det så travelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vaske de etter vaskelappen. Det skal gå fint, bare husk å ta på trekkene mens de fortsatt er litt fuktige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg det som står på lappen. Hvis trekkene da blir ødelagt kan du klage, hvis du gjør noe annet enn det som står i anvisningen kommer du ingen vei hvis de blir ødelagt. Ikke bruk tørketrommel hvis det ikke står at de tåler det.

Anonymkode: 99ffa...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vasket trekk til Ektorp mange ganger. Fungerer veldig greit.

Anonymkode: 70362...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke tørket trekkene i tørketrommel, la de lufttørke og ta de på når de er forsatt litt fuktige.

Anonymkode: 08cb2...8e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Noen som har vasket selve sofatrekket (ikke putetrekket) på ektorpsofaen? Gikk det bra? 😬

Anonymkode: 69e97...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket alt forrige uke. Har to trekk, ett som tåler 40 grader, og ett som ikke tåler vask (!). Vasker begge på 40, ikke krympet eller mistet fargen! Like fine. Var de på ikea som sa de skulle tåle det 😊

Har kun lufttørket da, ikke tromlet.

Anonymkode: f34fd...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2018 den 15.46, AnonymBruker skrev:

Noen som har vasket selve sofatrekket (ikke putetrekket) på ektorpsofaen? Gikk det bra? 😬

Anonymkode: 69e97...556

Ikke noe problem å vaske de. Har gjort det flere ganger! 

Anonymkode: c90d5...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å vaske. Har en sånn sofa i ene stuen. Ta på trekkene mens de fremdeles er litt fuktige. Ha gjerne hjelp tilgjengelig :) Det går fint alene også, men ikke dumt å være to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...