Gå til innhold

Umulig plen


MissDaisy007

Anbefalte innlegg

Jeg har et ute område med halvveis plen, eller det vil si, det er mest mose og hestehov og litt gress. For to år siden ble det foretatt dreneringsarbeid på tomta, og halve «plene» ble gravd opp. Opp sammens med jorda kom store og småe steiner og grus. Disse har jeg i to år prøvd å plukke unna for unna, men jeg har innsett at jeg ikke har mulighet til å fjerne alt for hand. 

Rundt selve tomta er det kommunen som eier, og der er det overvokst med allslags ugress som vokser mer og mer innover min plen . Nå føler jeg at hele uteområdet er bare et kaos. Å slå plen er nesten en vits for det er nakne flekker med grus og flekker med ugress og mose om en annen, og det er så mye som sitter fast i gressklipperen på slutten. 

Rundt meg har naboene så flotte plen med blomsterbed og pynt, og hos meg ser det ut som en jungel. 

Jeg har ikke midler til overs for å verken leie maskiner eller mannskap for å anlegge plen, og selv er jeg en alenemor som ikke har så veldig peiling på hva jeg kan eller bør gjøre. Er det noen som har gode råd å komme med om hvordan jeg kan på billigst og lettest måte få en noenlunde ok plen, så jeg slipper å skjemme ut hele nabolaget😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...