Gå til innhold

Hvordan kan jeg finne ut hvor pen jeg egentlig er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts, du lar vær. Bygg opp selvtillitt. Se innover istedenfor utover...

Anonymkode: 9b48b...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.7.2018 den 21.10, Overrasket skrev:

Det er bare en måte å finne ut av dette på. Oppdater tråden med et par bilder.

Seriøst ..? Hva skal du gjøre da?

Gi terningkast på en ung usikker jente sitt utseendet? 

TS: Det er åpenlyst en årsak til at du går til psykolog. Hvor mye du er verdt som menneske er ikke avhengig av utseendet ditt. Ditt fokus på eget utseendet stjeler av livet ditt. Det stjeler tid, selvtillit, fokus på andre (kanskje viktigere ?) - ting.

Det finnes ingen universell objektivt løsning på svaret ditt. Og det er ikke noe du bør fortsette å søke bekreftelse etter. 

Det vil alltid være noen klar til å utnytte sårbarhet di, slik som man også ser i tråden her, ut ifra svarene du får.

Du må finne selvtillit nok til å søke bekreftelse der det er positivt for deg å finne den. 

De som sier du er vakker; stol på dem! Du trenger ikke høre det fra hele verden, gjør du vel? Og spør deg selv hvorfor det er så viktig for deg å få en nøyaktig «status» på din «penhet».. Er det fordi det definerer hvor bra du er? Hvor mye du er verdt? Eller hvor lykkelig du bør være? Vil du bli mer tilfreds om 1000 fremmede sier du er pen? Eller vil du fortsette å søke og hele tiden suge til deg det som forer usikkerheten din?

Du søker bekreftelse, men kjære deg, den finner du ikke i en avklaring på utseendet ditt. Du er garantert god nok som du er. Finn andre egenskaper, hobby og interesser i degselv og fremhev og jobb med dem. 

Du er garantert vakker nok og god nok. Du trenger ikke «terningkast» fra fremmede menn på Internett over utseendet ditt, for å vite det.

❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
7 minutter siden, veggteppe said:

Seriøst ..? Hva skal du gjøre da?

Gi terningkast på en ung usikker jente sitt utseendet? 

TS: Det er åpenlyst en årsak til at du går til psykolog. Hvor mye du er verdt som menneske er ikke avhengig av utseendet ditt. Ditt fokus på eget utseendet stjeler av livet ditt. Det stjeler tid, selvtillit, fokus på andre (kanskje viktigere ?) - ting.

Det finnes ingen universell objektivt løsning på svaret ditt. Og det er ikke noe du bør fortsette å søke bekreftelse etter. 

Det vil alltid være noen klar til å utnytte sårbarhet di, slik som man også ser i tråden her, ut ifra svarene du får.

Du må finne selvtillit nok til å søke bekreftelse der det er positivt for deg å finne den. 

De som sier du er vakker; stol på dem! Du trenger ikke høre det fra hele verden, gjør du vel? Og spør deg selv hvorfor det er så viktig for deg å få en nøyaktig «status» på din «penhet».. Er det fordi det definerer hvor bra du er? Hvor mye du er verdt? Eller hvor lykkelig du bør være? Vil du bli mer tilfreds om 1000 fremmede sier du er pen? Eller vil du fortsette å søke og hele tiden suge til deg det som forer usikkerheten din?

Du søker bekreftelse, men kjære deg, den finner du ikke i en avklaring på utseendet ditt. Du er garantert god nok som du er. Finn andre egenskaper, hobby og interesser i degselv og fremhev og jobb med dem. 

Du er garantert vakker nok og god nok. Du trenger ikke «terningkast» fra fremmede menn på Internett over utseendet ditt, for å vite det.

❤️

Jeg har ikke tenkt til å gjøre noenting, men TS stiller veldig konkrete spørsmålet og har et spesifikt behov. Jeg kan sikkert sitte her å skrive lange avsnitt om at TS er fantastisk slik hun er (noe som helt sikkert kan være sant, forresten), men jeg VET jo ikke det. Det blir kunstig å kommentere på en persons egenskaper og personlighet som jeg ikke vet noenting om bortsett fra et innlegg om utseenderelatert usikkerhet. Og det slår meg at TS sliter nettopp med å vite om komplimenter hun får er kunstige eller ikke, så jeg har ikke noe stort behov for å helle bensin på det bålet. 

Det jeg kan si TS som delvis et råd delvis en betraktning, og basert på egen erfaring, er at det er ikke viktig om man er objektivt sett pen og om mange, mange mennesker synes at akkurat jeg eller akkurat du er pen. Det som er viktig å vite, er at det er alltid noen få mennesker som liker nettopp ditt utseende veldig godt. Det "normale" er faktisk at vi alle beundres av noen ytterst få personer. Det er ikke normalt å bli omtalt som "pen" av majoriteten. Jeg vil i hvert fall heller at noen få personer synes jeg er veldig kjekk, enn at de aller fleste skal synes jeg er litt kjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2018 den 0.49, Lutetium 71 skrev:

..som noen sa en gang.

Har ingen tro på at du er stygg. Men du er stygg med deg selv. Vær så snill å slutte med det.

godt og flott sagt, helt enig med deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, dersom du vet om en skuespiller eller modell som du ligner på, eller har samme type utseende som, kan ikke du sette inn bilde? Er ikke alle skuespillere som er smellvakre (ikke av de norske i hvert fall).

Anonymkode: 0edd0...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnhet er nå litt subjektivt også da. Dita von Teese er en dame jeg egentlig ikke synes er spesielt pen, bare helt ordinær. Men hun oppfører, ter og kler/sminker seg som om hun er veldig pen, og jeg har hørt flere omtale henne som pen. Så hun har klart å overbevise noen med sin væremåte/stil. :)

Anonymkode: 0edd0...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.7.2018 den 11.16, AnonymBruker skrev:

Jo, det gjør man. Ubevisst. Utseende er bare en av mange faktorer som gjør et menneske attraktivt. Objektiv penhet er viktig på internett og på avstand. Når man møter en person i virkeligheten legges utstråling, oppførsel og personlighet med i regnestykket. De fleste ønsker å være rundt mennesker som er morsomme, hyggelige og behagelige. Utstråler man utilgjengelighet, issues eller andre negative karakteristikker tar andre automatisk avstand, vakkert ytre eller ei.

Problemet ditt er selvfølelsen og selvtilliten din. 

Anonymkode: 92a39...662

Det der stemmer ikke i det hele tatt. Vet om folk som har dårlig utstråling , men har venner, partner og får ting til å gå sin vei. Du er en av de personene med litt mer antenner sikkert enn de fleste vanlige folk og legger kanskje merke til sånne ting fortere enn de andre. Jeg ser også sånne ting på noen, mens andre er flinke til å skjule det. Alle sliter, har ikke møtt en eneste dame eller mann som har alt på stell i sinnet sitt enda det ser sånn ut. Er man pen, har ditten og datten, har en fin jobb osv, så tiltrekkes seff folk av det. Fordi det utstråler stabilitet og velstand som alle vil ha. I hvert fall for de som ikke ser gjennom linjene som oss. Men hjelper heller ikke så mye med sjarm når man ikke har personlighet eller tar vare på tennene og kroppen sin... man kan ha sjarm og være morsom osv enda man har grusomme tanker og følelser innvendig. Det hjelper heller ikke å si at noen ikke fortjener å bli akseptert eller elsket pga dårlig selvfølelse osv, fordi da blir man aldri bedre heller og man blir mer destruktiv og ødelegger alt rundt seg. 

Anonymkode: 134c1...6dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en psykiater helt seriøst overrasket over at en som var så nydelig kunne forsøke å begå selvmord? Den personen burde virkelig få seg en annen jobb enn å vurdere selvmordsrisiko.

Du sier at på fest så går man ikke akkurat etter personlighet, men man gjør jo egentlig det da. Personlighet og karisma er en del av hvor attraktiv du er, og blide, omgjengelige og flørtete folk blir sjekket opp hundre ganger oftere enn hun som er to hakk over på skalaen og sitter i et hjørne og ser sur og skummel ut. Så jeg ville ikke målt penhet ut fra akkurat det. 

Ellers så er det jo typisk for de som har dårlig selvbilde at hundre komplimenter går inn et øre og ut det andre, imens det en prepubertal pikk sa en gang på ungdomsskolen, det skal man ta til seg og ta med seg resten av livet.

Når du nevner litt greier med kinnben og se ut som en mann så får jeg forøvrig assosiasjoner til at du kanskje har et noe spesielt utseende, en slags modell-look? Sånn at for noen er du helt stunning, for andre så er du ikke deres smak. Det gjelder vel oss alle i større eller mindre grad egentlig. Så du kan ikke finne ut hvor pen du er, for det er ingen fasit på det. Selv om man kan argumentere for at det finnes noen mer eller mindre allmenne "skjønnhetsstandarder" så er det faktisk veldig subjektivt, det handler også om personlighet/karisma og så har man alt det med sminke og hår på toppen av det igjen. 

Anonymkode: d8088...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, dersom du vet om en skuespiller eller modell som du ligner på, eller har samme type utseende som, kan ikke du sette inn bilde? Er ikke alle skuespillere som er smellvakre (ikke av de norske i hvert fall).

Anonymkode: 0edd0...630

Har ofte hørt at jeg ligner på Kiera Knightley. 

keira-knightley_gettyimages-462189176jpg.jpg

Anonymkode: 9fc30...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var en psykiater helt seriøst overrasket over at en som var så nydelig kunne forsøke å begå selvmord? Den personen burde virkelig få seg en annen jobb enn å vurdere selvmordsrisiko.

Du sier at på fest så går man ikke akkurat etter personlighet, men man gjør jo egentlig det da. Personlighet og karisma er en del av hvor attraktiv du er, og blide, omgjengelige og flørtete folk blir sjekket opp hundre ganger oftere enn hun som er to hakk over på skalaen og sitter i et hjørne og ser sur og skummel ut. Så jeg ville ikke målt penhet ut fra akkurat det. 

Ellers så er det jo typisk for de som har dårlig selvbilde at hundre komplimenter går inn et øre og ut det andre, imens det en prepubertal pikk sa en gang på ungdomsskolen, det skal man ta til seg og ta med seg resten av livet.

Når du nevner litt greier med kinnben og se ut som en mann så får jeg forøvrig assosiasjoner til at du kanskje har et noe spesielt utseende, en slags modell-look? Sånn at for noen er du helt stunning, for andre så er du ikke deres smak. Det gjelder vel oss alle i større eller mindre grad egentlig. Så du kan ikke finne ut hvor pen du er, for det er ingen fasit på det. Selv om man kan argumentere for at det finnes noen mer eller mindre allmenne "skjønnhetsstandarder" så er det faktisk veldig subjektivt, det handler også om personlighet/karisma og så har man alt det med sminke og hår på toppen av det igjen. 

Anonymkode: d8088...5da

Denne psykiateren var visst overrasket over det ja. Hun var heldigvis smart nok til å forstå at det ikke stoppet meg, men jeg er enig med deg i at det er direkte farlig å gå ut ifra at et pene mennesker (mennesker psykiateren synes er pene) generelt sett har lavere selvmordsrisiko. Et pent utseende er ingen beskyttende faktor. 

Det du skriver i det siste avsnittet er forsåvidt en mulighet. Får ofte høre at jeg har et gjenkjennelig ansikt, noe en kan tolke som at jeg ikke har et typisk pent ansikt. Har faktisk fått tilbud om modelljobb, men takket nei. Vedkommende sa "You´re perfect for the catwalk" (er 175 cm). Dog er jo ikke alle modeller pene, så det trenger ikke nødvendigvis å være et kompliment i den forstand. 

Ja, hvem en ser på som vakker er veldig subjektivt, men det er likevel mennesker som alle kan være enige om at er pene, selv om man kan være uenige om hvor pen vedkommende er. 

Anonymkode: 9fc30...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ofte hørt at jeg ligner på Kiera Knightley. 

keira-knightley_gettyimages-462189176jpg.jpg

Anonymkode: 9fc30...382

Hun er jo nydelig. Når det er flere som har sagt du ligner henne, kan du regne med at du er pen.

Anonymkode: 0edd0...630

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tviler på at du er stygg, for å si det sånn. 

Anonymkode: be8ac...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...