Kajais Skrevet 30. juni 2018 Forfatter #21 Skrevet 30. juni 2018 Akkurat nå, making.a.mess skrev: Ikke så behagelig å knapt sove på to uker heller, men jeg gjør gladelig det for å ikke bli avhengig av sovemedisinen jeg har brukt de siste månedene. Vil man komme ut av avhengighet så må man bite tenna sammen i en periode. Spis to skjeer linfrø hver dag en periode isteden. Nei ser den😳 Men ja takk for tips, må prøve å bli kvitt denne avhengigheten. Er redd kjæresten skal finne ut av det🙄
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #22 Skrevet 30. juni 2018 Akkurat nå, Kajais skrev: Ja, kan tenke meg mange anoreksi/bulimi bruker dette. Men jeg sliter ikke med noe av det. Har bare vanskelig for å gå på do og føler meg ren etter jeg har fårt gått på do. Hvorfor går du ikke da til legen for å få hjelp? Anonymkode: 48d70...694
Kajais Skrevet 30. juni 2018 Forfatter #23 Skrevet 30. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor går du ikke da til legen for å få hjelp? Anonymkode: 48d70...694 Har nevnt det for legen, men det var ikke så viktig. Var hos legen for ein kraftig halsbetennelse og nevnte det da, men følte meg bare dum når hu avviste meg og sendte meg hjem med resept på AB kur. Dårlig system og får å få time til lege må jeg vente 1-2 måneder og det orker jeg ikke + legen min tar meg ikke serriøst. Har vært hos legen 2 ganger i hele mitt liv og syter me å gå der med mindre jeg er døden nær😜
Tøytigern Skrevet 30. juni 2018 #24 Skrevet 30. juni 2018 5 minutter siden, Kajais skrev: Har nevnt det for legen, men det var ikke så viktig. Var hos legen for ein kraftig halsbetennelse og nevnte det da, men følte meg bare dum når hu avviste meg og sendte meg hjem med resept på AB kur. Dårlig system og får å få time til lege må jeg vente 1-2 måneder og det orker jeg ikke + legen min tar meg ikke serriøst. Har vært hos legen 2 ganger i hele mitt liv og syter me å gå der med mindre jeg er døden nær😜 Da bytter du fastlege for dette er viktig. 2
Kajais Skrevet 30. juni 2018 Forfatter #25 Skrevet 30. juni 2018 2 minutter siden, Tøytigern skrev: Da bytter du fastlege for dette er viktig. Ja er ikke så mange fastleger jeg har lyst til å ha her uansett. Bor på et lite sted og jeg kjenner de to andre fastlegene og har derfor vært uheldige med hun jeg fikk nå. Er en ung mann jeg kunne gått til, men har møtt han ofte på fotballtreninger osv, så tenker det bler rart å ha han og...
Tøytigern Skrevet 30. juni 2018 #26 Skrevet 30. juni 2018 (endret) Du har problemer med indre organer etter misbruk og da trenger du en lege som tar dette på alvor, uansett om han spiller fotball eller ikke. Du har problemer med indre organer etter misbruk = wake up call fra meg. Tarmen mister evnen til å bevege seg selv når man tar avføringsmidler over lengre tid. For å kunne bevege maten gjennom tarmen må tarmen kunne bevege seg. Når tarmen mister evnen til å bevege seg, må man ta midler for å få dette til. Her må en lege inn i bildet for å kartlegge hvordan situasjonen er og hva som trengs. Verre er det ikke, men det er akkurat så vanskelig, også. Problemer med tarmen er alvorlig. Endret 30. juni 2018 av Tøytigern 1
Kajais Skrevet 30. juni 2018 Forfatter #27 Skrevet 30. juni 2018 18 minutter siden, LiMaSK skrev: Jeg brukte veldig mye avføringsmiddel da jeg var på mitt værste i forhold til spiseforstyrrelsene jeg hadde. Nå 3 år etter: tarmene funker ikke skikkelig og det kan gå 5 dager mellom hver gang.. fikk noe som heter movikol av legen og det funker. Det er ett pulver som du blander ut i vann eller saft/juice. Off trist å høre 😭 Movicol?kan jeg kjøpe dette på apoteket?:)
Kajais Skrevet 30. juni 2018 Forfatter #28 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, Tøytigern skrev: Du har problemer med indre organer etter misbruk og da trenger du en lege som tar dette på alvor, uansett om han spiller fotball eller ikke. Haha er bare ikke så kjekt å treffe han på trening etter å ha vært hos han og snakket om avføringstabletter 😂
Tøytigern Skrevet 30. juni 2018 #29 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, Kajais skrev: Haha er bare ikke så kjekt å treffe han på trening etter å ha vært hos han og snakket om avføringstabletter 😂 Vel, det skulle du nesten ha tenkt på før. For nå trenger du jo en lege. Dette kan du nemlig ikke få til på egenhånd. Enten det, eller du må snakke skikkelig med den andre legen om misbruket ditt.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #30 Skrevet 30. juni 2018 2 minutter siden, Kajais skrev: Haha er bare ikke så kjekt å treffe han på trening etter å ha vært hos han og snakket om avføringstabletter 😂 Du kommer med veldig mange unskyldninger syns jeg til at du mener at du ikke har problemer. Be om henvisning til sykehuset. Anonymkode: 48d70...694
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #31 Skrevet 30. juni 2018 2 minutter siden, Kajais skrev: Off trist å høre 😭 Movicol?kan jeg kjøpe dette på apoteket?:) Du må bli sjekket ang dine tarmer. Så lege må du til. Ellers har folk her gitt tips om hvordan få normal avføring. Følg disse rådene. olivenolje for å få smøring i tarmen 10ml hver dag linfrø 2 ts hver dag svikser er veldig effektivt ved forstoppelse. Fiber Gå turer for at tarmene skal sette igang med jobbingen sin Ellers finner du manhe tips på google om hva som kan hjelpe mot forstoppelse som IKKE skader kroppen din Anonymkode: cfb21...b3a 2
Tøytigern Skrevet 30. juni 2018 #32 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må bli sjekket ang dine tarmer. Så lege må du til. Ellers har folk her gitt tips om hvordan få normal avføring. Følg disse rådene. olivenolje for å få smøring i tarmen 10ml hver dag linfrø 2 ts hver dag svikser er veldig effektivt ved forstoppelse. Fiber Gå turer for at tarmene skal sette igang med jobbingen sin Ellers finner du manhe tips på google om hva som kan hjelpe mot forstoppelse som IKKE skader kroppen din Anonymkode: cfb21...b3a Tviler på at råd mot forstoppelse vil virke etter fem år der peristaltikken i tarmen har blitt gjort avhengig av medisiner for å fungere. Det er som å si til en heroinmisbruker at han kan ta Paracet for å bli ok, igjen... 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #33 Skrevet 30. juni 2018 11 minutter siden, Kajais skrev: Off trist å høre 😭 Movicol?kan jeg kjøpe dette på apoteket?:) Movicol er på resept. Anonymkode: 1373a...095 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #34 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, Tøytigern skrev: Tviler på at råd mot forstoppelse vil virke etter fem år der peristaltikken i tarmen har blitt gjort avhengig av medisiner for å fungere. Det er som å si til en heroinmisbruker at han kan ta Paracet for å bli ok, igjen... Hvis det kun er som ts sier at det er 1 dag pr uke, så er det ørlite håp om at det er mulig å reparere. Men lege må ts til uansett for å få henvisnig videre. Anonymkode: cfb21...b3a
Tøytigern Skrevet 30. juni 2018 #35 Skrevet 30. juni 2018 (endret) Skal ikke skrive så mye mere i tråden din, TS, for jeg er ikke egentlig kvalifisert til å gå igang og gi flere råd. Men jeg håper du skaffer deg hjelp. Lykke til videre. Endret 30. juni 2018 av Tøytigern
Gjest LiMaSK Skrevet 30. juni 2018 #36 Skrevet 30. juni 2018 13 minutter siden, Kajais skrev: Off trist å høre 😭 Movicol?kan jeg kjøpe dette på apoteket?:) Er heldigvis "frisk" nå med 13kg med på kroppen. Skal feire når jeg blir 50kg hahah! Ja får kjøpt på apoteket, men det er litt dyrt, men absolutt verdt et forsøk!
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #37 Skrevet 30. juni 2018 52 minutter siden, Kajais skrev: Jeg bruker ikke dette hver dag.Bruker det maks 3 ganger i måneden pga. jeg har veldig ofte forstoppelse og kan gå 1 uke uten å gå på do. Da blir jeg veldig kvalm og føler meg helt stappet i magen og da hjelper det å ta en tablett for å få det ut. Noen som har gode tips til å få det til uten midler?Jeg trener mye, drikke 3-4 liter vann til og spiser havregrøt,knekkebrød hver dag... Det at du må bruke det, fordi du får forstoppelse, så sier det jo at noe er galt et sted. Kom deg til legen. Anonymkode: cd634...cac
Tøytigern Skrevet 30. juni 2018 #38 Skrevet 30. juni 2018 4 minutter siden, LiMaSK skrev: Er heldigvis "frisk" nå med 13kg med på kroppen. Skal feire når jeg blir 50kg hahah! Ja får kjøpt på apoteket, men det er litt dyrt, men absolutt verdt et forsøk! Hun skal ikke ta det uten i samråd med lege... Du tar det i samråd med lege. Er en grunn for at tråder som denne bør stenges, ja...
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #39 Skrevet 30. juni 2018 19 minutter siden, Kajais skrev: Har nevnt det for legen, men det var ikke så viktig. Var hos legen for ein kraftig halsbetennelse og nevnte det da, men følte meg bare dum når hu avviste meg og sendte meg hjem med resept på AB kur. Dårlig system og får å få time til lege må jeg vente 1-2 måneder og det orker jeg ikke + legen min tar meg ikke serriøst. Har vært hos legen 2 ganger i hele mitt liv og syter me å gå der med mindre jeg er døden nær😜 Hvis det var halsbetennelsen du hadde time for, sier det seg selv at hun ikke hadde tid til å ta seg av den andre saken du nevnte. Du må rett og slett bestille deg en ny time med avføringsproblemet ditt som fokus Anonymkode: 2d222...752 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #40 Skrevet 30. juni 2018 Jeg har hatt samme problem- følte jeg var nødt ta avføringsmiddel forå «få tømt meg» skikkelig. Ofte. Bestemte meg for noen år siden slutte med disse medikamentene, da jeg var redd for senskader. Det gikk noen uker før alt gikk av seg selv igjen, og nå fungerer tarmene mine normalt igjen. Jeg har dog vært plaget av hemoroider og er operert for det, da langvarig trykk forårsaket av hyppig bruk av avføringsmiddel skaper slike problemer. Jeg anbefaler deg slutte før du får helseskader. Anonymkode: 0ec08...8dc 1
Fremhevede innlegg