Kajais Skrevet 30. juni 2018 #1 Skrevet 30. juni 2018 Hei! Jeg er avhengig av avføringsmiddel og har brukt det de siste 5 årene. Det er den følelsen av å føle seg tømt som trigger meg. Skal til syden med kjæresten min og må ha med dette pga. jeg sliter med forstoppelse på feri + at jeg vil ikke se stygg og feit ut tilfelle jeg ikke får gått på do.. Er sikker på at tarmene mine er avhenig av dette..Noen som bruker dette? Jeg bruker dulcolax sine stikkpiller og de funker som bare det😜
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #2 Skrevet 30. juni 2018 Du bør gå til legen å få hjelp mot avhengigheten. Dette er ikke bra for kroppen din! Anonymkode: 48d70...694 9
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #3 Skrevet 30. juni 2018 Du har nok alt ødelagt tarmene dine hvis du bruker det hver dag i 5 år. Dra til legenmå få sjekke. Er ingen "friske" mennesker som bør ta avføringsmiddel mer enn max et par ganger pr år. Jeg bruker avføringstabletter første dag på ferie, fordi jeg ikke får til å gå på fremmede doer. Men kun den første kvelden. Anonymkode: cfb21...b3a
Kajais Skrevet 30. juni 2018 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2018 Jeg bruker ikke dette hver dag.Bruker det maks 3 ganger i måneden pga. jeg har veldig ofte forstoppelse og kan gå 1 uke uten å gå på do. Da blir jeg veldig kvalm og føler meg helt stappet i magen og da hjelper det å ta en tablett for å få det ut. Noen som har gode tips til å få det til uten midler?Jeg trener mye, drikke 3-4 liter vann til og spiser havregrøt,knekkebrød hver dag...
Gjest making.a.mess Skrevet 30. juni 2018 #5 Skrevet 30. juni 2018 Dette hørtes ut som snakk fra en med anorexia spør du meg...
Kajais Skrevet 30. juni 2018 Forfatter #6 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, making.a.mess skrev: Dette hørtes ut som snakk fra en med anorexia spør du meg... Jeg har ikke anoreksi og er normalvektig. Er 1.66 og veier 58 kg 🙂
Tøytigern Skrevet 30. juni 2018 #7 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, Kajais skrev: Jeg har ikke anoreksi og er normalvektig. Er 1.66 og veier 58 kg 🙂 Men du må innrømme at du har et psykisk problem? 3
Tøytigern Skrevet 30. juni 2018 #8 Skrevet 30. juni 2018 3 minutter siden, making.a.mess skrev: Dette hørtes ut som snakk fra en med anorexia spør du meg... Å misbruke avføringsmidler er ganske vanlig ved spiseforstyrrelser, ja. 2
Gjest making.a.mess Skrevet 30. juni 2018 #9 Skrevet 30. juni 2018 2 minutter siden, Kajais skrev: Jeg har ikke anoreksi og er normalvektig. Er 1.66 og veier 58 kg 🙂 Normale mennesker tar faktisk ikke avføringsmiddel for å ikke se feit eller stygg ut som du skrev. Sånt har jeg bare lest om i biografier av anorektikere.
Tøytigern Skrevet 30. juni 2018 #10 Skrevet 30. juni 2018 1 time siden, Kajais skrev: Hei! Jeg er avhengig av avføringsmiddel og har brukt det de siste 5 årene. Det er den følelsen av å føle seg tømt som trigger meg. Skal til syden med kjæresten min og må ha med dette pga. jeg sliter med forstoppelse på feri + at jeg vil ikke se stygg og feit ut tilfelle jeg ikke får gått på do.. Er sikker på at tarmene mine er avhenig av dette..Noen som bruker dette? Jeg bruker dulcolax sine stikkpiller og de funker som bare det😜 Hva vil du med dette? Er det et rop om hjelp eller et rop om å få vite at du ikke er alene om å ha dette problemet? 1
Kajais Skrevet 30. juni 2018 Forfatter #11 Skrevet 30. juni 2018 Akkurat nå, making.a.mess skrev: Normale mennesker tar faktisk ikke avføringsmiddel for å ikke se feit eller stygg ut som du skrev. Sånt har jeg bare lest om i biografier av anorektikere. Ok, er ikke så behagelig å gå over 1 uke uten å gå på do heller 😜
Kajais Skrevet 30. juni 2018 Forfatter #12 Skrevet 30. juni 2018 Akkurat nå, Tøytigern skrev: Hva vil du med dette? Er det et rop om hjelp eller et rop om å få vite at du ikke er alene om å ha dette problemet? Vil gjerne vite om det er flere som det samme problemet.
Tøytigern Skrevet 30. juni 2018 #13 Skrevet 30. juni 2018 Akkurat nå, Kajais skrev: Ok, er ikke så behagelig å gå over 1 uke uten å gå på do heller 😜 Du kommer aldri til å kunne gå normalt på do mere etter fem år med stikkpiller. Men dette vet du selvsagt.
Tøytigern Skrevet 30. juni 2018 #14 Skrevet 30. juni 2018 Akkurat nå, Kajais skrev: Vil gjerne vite om det er flere som det samme problemet. Det er ikke bare deg som misbruker dette. Det er feks bulemikere som tømmer seg med avføringsmidler i stedet for å kaste opp. Det er anorektikere som bruker det for å være sikker på at de ikke har noe i magen. Langtidsvirkningen er at tarmen din mister evnen til å tømme seg selv på normalt vis. 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #15 Skrevet 30. juni 2018 3 minutter siden, Kajais skrev: Ok, er ikke så behagelig å gå over 1 uke uten å gå på do heller 😜 10ml olivenolje hver dag, kanskje, men bare kanskje er det jåp om å få tilbake normal avføring. Men er ikke normalt å ikke gå på do mer enn 1 gang pr uke, dette kan være pga du går på avføringsmiddel og dermed ødelagt tarmene, eller at du faktisk spiser altfor lite fiber. Anonymkode: cfb21...b3a
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #16 Skrevet 30. juni 2018 4 minutter siden, Kajais skrev: Vil gjerne vite om det er flere som det samme problemet. Desverre er det kun anoretikere eller heller de som nekter for at de har et problem som jeg vet bruker avføringsmidler ofte. Anonymkode: cfb21...b3a 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #17 Skrevet 30. juni 2018 Du har ødelagt tarmene dine. Jeg har raportert tråden din fordi det du driver med er svært helseskadelig og du kan fort få svar som ikke er så bra her. Skaff deg hjelp hos legen fremfor noe annet. Anonymkode: 48d70...694 4
Gjest making.a.mess Skrevet 30. juni 2018 #18 Skrevet 30. juni 2018 5 minutter siden, Kajais skrev: Ok, er ikke så behagelig å gå over 1 uke uten å gå på do heller 😜 Ikke så behagelig å knapt sove på to uker heller, men jeg gjør gladelig det for å ikke bli avhengig av sovemedisinen jeg har brukt de siste månedene. Vil man komme ut av avhengighet så må man bite tenna sammen i en periode. Spis to skjeer linfrø hver dag en periode isteden.
Kajais Skrevet 30. juni 2018 Forfatter #19 Skrevet 30. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Desverre er det kun anoretikere eller heller de som nekter for at de har et problem som jeg vet bruker avføringsmidler ofte. Anonymkode: cfb21...b3a Ja, kan tenke meg mange anoreksi/bulimi bruker dette. Men jeg sliter ikke med noe av det. Har bare vanskelig for å gå på do og føler meg ren etter jeg har fårt gått på do.
Gjest LiMaSK Skrevet 30. juni 2018 #20 Skrevet 30. juni 2018 Jeg brukte veldig mye avføringsmiddel da jeg var på mitt værste i forhold til spiseforstyrrelsene jeg hadde. Nå 3 år etter: tarmene funker ikke skikkelig og det kan gå 5 dager mellom hver gang.. fikk noe som heter movikol av legen og det funker. Det er ett pulver som du blander ut i vann eller saft/juice.
Anbefalte innlegg