AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #1 Del Skrevet 29. juni 2018 En i familien skal selge en eldre campingvogn på litt over 20 år. Alle sier man kan stole på han, selv kjenner jeg han ikke. Vogna er ikke fukttestet, men han sier den er tørr og fin. Samtidig advarer alle meg mot at en såpass gammel vogn mest sannsynlig vil være fuktskadet. Hva tenker dere? Anonymkode: 10981...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #2 Del Skrevet 29. juni 2018 Hvis vogna er tett og godt vedlikeholdt burde det ikke være noe problem, se godt i alle hjørner og rundt vinduer og takluke om det er merker etter fukt. Se også under vogna hvis du har mulighet, en annen ting som kan være lurt å sjekke er gasslanger og det elektriske. Gasslanger er uansett billig å bytte, sjekk om lysene utvendig og innvendig fungerer. Jeg hadde selv en campingvogn fra 1969 for noen år siden, den var helt i orden med masse sjarm. Fordi om vognen er gammel så betyr det ikke at den er i dårlig stand, spesielt hvis den har blitt tatt godt vare på. Anonymkode: 34022...44f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #3 Del Skrevet 1. juli 2018 On 6/29/2018 at 6:55 PM, AnonymBruker said: Hvis vogna er tett og godt vedlikeholdt burde det ikke være noe problem, se godt i alle hjørner og rundt vinduer og takluke om det er merker etter fukt. Se også under vogna hvis du har mulighet, en annen ting som kan være lurt å sjekke er gasslanger og det elektriske. Gasslanger er uansett billig å bytte, sjekk om lysene utvendig og innvendig fungerer. Jeg hadde selv en campingvogn fra 1969 for noen år siden, den var helt i orden med masse sjarm. Fordi om vognen er gammel så betyr det ikke at den er i dårlig stand, spesielt hvis den har blitt tatt godt vare på. Anonymkode: 34022...44f Takk for svar. Min far hadde også en eldre vogn som stod fast på et sted. Det er der jeg har tenkt å ha vogna. Jeg har ikke hatt mulighet til å dra dit og se, men fikk tilslag på bud. Jeg kommer til å bruke mest strøm og ikke så mye gass. Det er par ting som må ordnes med den, men det håper jeg at noen gjør mot betaling. Selger sa at vogna er kjørbar, det vil si at ingenting må gjøres for å hente den. Omregistrering tenkte jeg ikke på, har ikke bil selv. Hvor mye koster det å omregistrere en vogn 1550 kg? Ts Anonymkode: 10981...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #4 Del Skrevet 1. juli 2018 Omregistreringen kommer på 531kr i følge skatteetaten: https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/eierskifte/ Du bør også ordne med forsikring, tror prisen varierer. Kommer an på om den skal brukes etter veien eller stå fast på campingplass. Anonymkode: 34022...44f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #5 Del Skrevet 3. juli 2018 On 7/1/2018 at 1:27 PM, AnonymBruker said: Omregistreringen kommer på 531kr i følge skatteetaten: https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/eierskifte/ Du bør også ordne med forsikring, tror prisen varierer. Kommer an på om den skal brukes etter veien eller stå fast på campingplass. Anonymkode: 34022...44f Den skal stå fast på et sted og blir fulgt opp på vinteren. Men den veier mer enn 1000 kilo, vil ikke det bli dyrere da? Forsikring har jeg ordnet med. Ts Anonymkode: 10981...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #6 Del Skrevet 3. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Den skal stå fast på et sted og blir fulgt opp på vinteren. Men den veier mer enn 1000 kilo, vil ikke det bli dyrere da? Forsikring har jeg ordnet med. Ts Anonymkode: 10981...92b Har ikke forsikret den enda, men vært i prat med forsikringsselskapet. Ts Anonymkode: 10981...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #7 Del Skrevet 3. juli 2018 Det går på alder, ikke på vekt. Sjekk linken jeg sendte, du kan skrive inn reg.nr hvis du er usikker. Anonymkode: 34022...44f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå