Gå til innhold

Alkohol og prøving...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg og mannen min har bestemt oss at det er på tide med familieforøkelse, og vi er inne i 2. prøveperiode. Jeg innser jo at det kan ta en stund for det klaffer, og har jo også oppdaget at jeg støter på praktiske problemer i hverdagen som jeg slettes ikke hadde tenkt på... F.eks. dette med alkohol. - Dere som har vært prøvere en stund, - er det totalavhold fom eggløsning til neste mensen? Jeg syns det er litt problematisk å drikke når jeg vet at det er en mulighet for at eg kan være gravid. - Men visst dette tar ei stund...? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei. Jeg var veldig streng på dette da vi begynte å prøve. Ingen alkohol mellom EL og mens. Men så drøyet prøvinga lenger enn vi hadde håpet, og etter ei stund begynte jeg å slappe mer av. Nå etter et år med prøving har jeg funnet ut at livet ikke kan settes på hold, og lever mer eller mindre som vanlig også mellom EL og mens. Nå skal det sies at jeg drikker veldig sjelden, og at det derfor heller ikke trengs så store endringer, og jeg unngår absolutt å drikke de store mengdene så lenge jeg ikke er helt sikker på om jeg er gravid. Det jeg har funnet ut, er at jeg unngår alkohol i situasjoner hvor jeg f.eks er alene med sambo eller sammen med andre som vet at vi prøver, men føler at det er greit nok å ta et glass dersom det blir servert i selskap el.l. Dette fordi jeg så gjerne vil unngå spekulasjoner, spørsmål og kommentarer omkring mulig graviditet fordi det føles veldig sårt. Jeg vil selvfølgelig bli totalavhold med en gang så snart jeg blir gravid, og når vi setter igang med prøverørsbehandling, vil jeg også kutte ut all alkohol i perioden mellom egginnsetting og testing. Inntil da lever jeg som vanlig, men unngår store mengder alkohol i de to ukene jeg er usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo leve som normalt, visst ikke så blir man vel muligens ennå mer stresset for da må du ha ennå mer å tenke på hver mnd, enn at du ikke håper at den jævla tante rød kommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...