Gå til innhold

Hva er deres vaskerutiner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte vasker dere og hva gjør dere når dere vasker hjemmet deres? 

Anonymkode: 9efef...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker kjøkken og bad etter behov, ca 2 ganger per uke. Hele leiligeten annenhver uke, inkl støvtørking.

Anonymkode: 8b577...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved behov og det vil si at badet og toalettet vaskes hver dag, gulvene annenhver dag. Fronter på skap, karmer og støv osv et par ganger i uka. Kjøleskap en gang i uka.  Inni Kjøkkenskap alt For sjelden, men kanskje annen hver mnd. 

Anonymkode: 55d11...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å vaske bad, kjøkken og yttergang en gang i uka, men om jeg har det travelt med andre ting går det lenger tid. Resten tar jeg ved behov eller når jeg har ork/gidd til det. 

Jeg kan glatt prioritere en serie på Netflix foran husvask, samme med en sykkeltur med ungene. Prøver å ha standard på «Ok». 

Anonymkode: af046...275

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hele leiligheten en gang i uka, inkludert nøye på kjøkken og bad, tørke støv, skifte sengetøy, riste puter, støvsuge sofaen, støvsuge alle gulv og vaske alle gulv med gulvklut og grønnsåpe. 

Gjerne en runde på toalettet og vasken enda en gang i uka, og tar over kjøkkenet når jeg har laget mat.

Ikke noen barn som søler ting til da så da blir det lettere :) 

Endret av Grønn te
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrist

Tar hele kåken ukentlig-ish, alt ettersom hvilke vakter jeg har på jobb. Tørker støv, vanner alle plantene, bytter på sengen og vasker det meste av tilgjengelige flater. Vaskene tørkes over daglig, toalettet tas uregelmessig noen ganger i uken. Støvsuger etter behov, som oftest annenhver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøkken daglig. Servant hovedbad daglig. Støvsuging daglig, da med robotstøvsugere + handstøvsuger der det trengs. Hovedrengjøring omtrent ukentlig, men akkurat hva som gjøres kan variere fra uke til uke. Med to voksne trenger ikke gulv, dusj og vinduer ukentlig vask, så dette roteres noe. 

I det hele tatt er fokuset på å holde det jevnt rent, aldri synlig møkk og rot. Begge tar unna løpende, og en liten runde hver dag, så er ikke noen fast rutine. 

Anonymkode: 756a0...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker med mopper hver uke. Har ikke støvsuger så vasker med mopper. Sengetøyet skifter et par ganger i året. Syntes det blir mest deilig etter et par måneder når det blir mykt og godt. Nytt sengetøy er litt hardere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger huset og vasker bad hver helg. Vasker kjøkkenbenken og vasken hver dag. Vasker gulv ved behov. Tørker støv litt nå og da. 

Anonymkode: ead7b...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hele huset 2 x 2 i mnd. Da er det svaber -> tørrmopp -> ligge på kne å skubbe. Taket 1x1 i mnd. Er alenemor, så har tid til det.

Anonymkode: 012ff...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen regler. Gjør alt etter behov og de tingene jeg misliker mest utsetter jeg enda litt til.

Anonymkode: 1baa0...587

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sweet Ingrid

Har vaskehjelp nå, men før vasket jeg hele huset en gang i uka. Støvsugde annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukentlig, da ganske nøye. Hadde sikkert vært ivrigere med moppen hvis jeg hadde barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bad en gang i uka, støvsuger/tørrmopper hver dag pga. husdyr som røyter, trappa en gang i mnd kanskje, tørker støv ved behov, vasker over alle overflater på kjøkkenet hver kveld (og rett etter jeg kutter/forbereder/lager mat), vinduer alt for sjelden, maks 3-4 ganger i året, gulvene vaskes ved behov pga. barn og dyr, så det kan være alt fra et par ganger i uka til 2-3 ganger i mnd, kommer an på årstid og om vi er mye borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hver 5. uke når jeg har friuke. Støvsuger, vasker gulv og tørker støv. Ellers holder jeg kjøkkenbenk å dass rent sånn ca hele tia... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En gang i uka. Ungkarsvasken som jeg kaller det, er mye på byn og drar med folk hjem på nachspiel/one night stand, i tillegg er det så digg å ha det rent og pent når man våkner dagen derpå. Så har vel blitt litt sånn at hver torsdag er vaskedag.

Rydder, tørker støv og vasker alle flater (benker, vinduskarmen etc), skifter sengetøy, støvsuger og mopper gulv og tar hele badet (fra tak til gulv og do og dusj og alt).

Vinduer, ovn, lister og vegger i stua og sånt blir sjeldnere og mer etter behov.

Bor alene og har liten leilighet, så det tar ikke så lang tid. Jeg er også en relativt ryddig og ren type, så jeg holder jo for eksempel kjøkkenbenken alltid ren og tar jo litt andre småting gjennom uka for å holde det noenlunde pent hver dag.

Vurderer robotstøvsuger eller håndstøvsuger for å dra over litt oftere der det fortest kan samle seg hybelkaniner og smuler, synes det er så styrete å dra frem den svære støvsugeren innerst i skapet for å ta et lite hjørne av og til.

Anonymkode: 52f84...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vaskehjelp annenhver uke som støvtørker og vasker alle rom grundig og støvsuger i/under alle møbler. 

Vasker over benkene/komfyr hver gang kjøkkenet har vært brukt og vasker fronter/vask ved behov. Koster eller støvsuger gulvet om det blir smulete. 

Vasker toalett og baderomsinnredning 1-2 ganger i uken. Dusjen når jeg orker. 

Støvsuger gulv en gang i uken, noe oftere i gangen. 

Bytter sengetøy et par ganger i måneden. 

Anonymkode: f520f...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vasker baderomsmøbler + toalett hver dag, skifter håndkle til hender og klut til ansikt.
- Vasker kjøkkenet hver dag.
- Støvsuger så ofte jeg har tid, minst 3 ganger i uken (har hund).
- Vasker hele leiligheten (støvsuging, støvtørk og gulvvask) en gang i uken + skifter håndklær og sengetøy en gang i uken.

Vasker bak møbler, inni skap/skuffer etc ca hver 3 mnd.
Vasker lister, dørhåndtak og dusjdører ca annenhver uke.
Vegger, møbelfronter, pynteting etc tar jeg ved behov.

Rydder gjør jeg hver dag (altså har jeg brukt noe, så rydder jeg det på plass straks jeg er ferdig), så her er det alltid ryddig.

Anonymkode: cab8e...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...