kikkana Skrevet 27. juni 2018 #1 Del Skrevet 27. juni 2018 Når jeg var unge og ungdom, var det ikke uvanlig å gå rundt i åkre og veikanter for å plukke grasløk. Dette var på 90 tallet. Er den forsvunnet helt fra norsk flora? Har ikke sett snevet av denne i naturen på ørten år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 27. juni 2018 #2 Del Skrevet 27. juni 2018 Gressløk er vel ikke en del av norsk fauna? Har aldri sett det vokse vilt. Han derimot en god del i urtebedet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #3 Del Skrevet 27. juni 2018 Plukke grasløk i åkre og veikanter? Det har jeg aldri hørt om. Hos oss vokste grasløken i bedet langs husveggen, og jeg kan ikke huske å ha sett vill grasløk i mitt 45-årige liv. Og jeg har bodd på landet ca. 40 av dem. Anonymkode: 89896...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #4 Del Skrevet 27. juni 2018 5 minutter siden, atropos skrev: Gressløk er vel ikke en del av norsk fauna? Har aldri sett det vokse vilt. Han derimot en god del i urtebedet mitt. Det har du helt rett i. Gressløk regnes ikke som en del av faunaen verken innenlands eller utenlands. (Sorry, det var en litt morsom feil. ) Anonymkode: 89896...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kikkana Skrevet 27. juni 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 27. juni 2018 58 minutter siden, atropos skrev: Gressløk er vel ikke en del av norsk fauna? Har aldri sett det vokse vilt. Han derimot en god del i urtebedet mitt. Den vokser vilt i norge. Etter litt googling ser jeg at den som så mangt annet har forvillet seg til natruren. Både vanlig grasløk og sibir gressløk som mest finnes langt oppi nord. https://snl.no/gressløk Husker godt at vi plukket gressløk i hytt og pine i en av bestefars åkre. Også at vi plukket når gikk til butikken, da langs veien. Var oppi nordland dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 27. juni 2018 #6 Del Skrevet 27. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det har du helt rett i. Gressløk regnes ikke som en del av faunaen verken innenlands eller utenlands. (Sorry, det var en litt morsom feil. ) Anonymkode: 89896...6a5 😂 flora! Litt seint på kvelden her. 😅 32 minutter siden, kikkana skrev: Den vokser vilt i norge. Etter litt googling ser jeg at den som så mangt annet har forvillet seg til natruren. Både vanlig grasløk og sibir gressløk som mest finnes langt oppi nord. https://snl.no/gressløk Husker godt at vi plukket gressløk i hytt og pine i en av bestefars åkre. Også at vi plukket når gikk til butikken, da langs veien. Var oppi nordland dette. Skjønner. Jeg bor på østlandet, så det er sikkert derfor jeg ikke har sett det så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #7 Del Skrevet 27. juni 2018 Å barndomsminner Husker vi plukket mye gressløk. Bodde i Nedre Eiker. Anonymkode: db7cc...724 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #8 Del Skrevet 27. juni 2018 Jeg har masse av den i rosebedet mitt. Anonymkode: f0fb4...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå