AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 Ifølge mester Grønn har blomstene sitt eget språk, det vil si at hva man gir til noen av blomster, antall blomster etc forteller mottakeren hva giver vil si, med tause ord. Jeg fikk nettopp 12 oransje/røde roser av en mann jeg skulle spise middag med. Jeg anser denne mannen først og fremst som en venn og trodde han også anså meg som det. Vet dere menn stort sett om dette blomsterspråket eller vet dere menn stort sett ikke om dette blomsterspråket og hva det betyr? Anonymkode: c3878...680
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 Jeg er kvinne og kjenner ikke til det. Hadde ikke falt meg inn å sjekke hva det betyr hvis jeg fikk blomster av en venn eller date. Anonymkode: fef63...5c1 6
Påkrevd Skrevet 25. juni 2018 #3 Skrevet 25. juni 2018 Ikke peiling. Tenker at fine blomster er fint å gi/få.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #4 Skrevet 25. juni 2018 Tror nok det er mest vanlig å ikke tenke over dette blomsterspråket. Jeg selger selv blomsterbuketter av yrke. Anonymkode: ea293...7a4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #5 Skrevet 25. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ifølge mester Grønn har blomstene sitt eget språk, det vil si at hva man gir til noen av blomster, antall blomster etc forteller mottakeren hva giver vil si, med tause ord. Jeg fikk nettopp 12 oransje/røde roser av en mann jeg skulle spise middag med. Jeg anser denne mannen først og fremst som en venn og trodde han også anså meg som det. Vet dere menn stort sett om dette blomsterspråket eller vet dere menn stort sett ikke om dette blomsterspråket og hva det betyr? Anonymkode: c3878...680 Hva betyr oransje/røde roser? Anonymkode: 4193c...235
Rumle Skrevet 25. juni 2018 #6 Skrevet 25. juni 2018 Det er nok ytterst få som kjenner til det, av begge kjønn 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #7 Skrevet 25. juni 2018 Kanskje bare sånne nerder som meg, som alltid sjekker før jeg sender blomster i tilfelle mottaker kjenner til dette språket hehe. Men jeg kan det jo ikke selv, og vet ikke så mye om det bortsett fra at jeg tror jeg ligger an bra hvis jeg får 1 eller 3 røde roser av noen. Anonymkode: c3878...680
Ullvott Skrevet 25. juni 2018 #8 Skrevet 25. juni 2018 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ifølge mester Grønn har blomstene sitt eget språk, det vil si at hva man gir til noen av blomster, antall blomster etc forteller mottakeren hva giver vil si, med tause ord. Jeg fikk nettopp 12 oransje/røde roser av en mann jeg skulle spise middag med. Jeg anser denne mannen først og fremst som en venn og trodde han også anså meg som det. Vet dere menn stort sett om dette blomsterspråket eller vet dere menn stort sett ikke om dette blomsterspråket og hva det betyr? Anonymkode: c3878...680 Jeg kjenner ikke blomsterspråket, men i følge mitt googleresultat er dere helt på samme linje når du får orange roser. https://inspirasjon.interflora.no/blomsterspraket/ Endret 25. juni 2018 av Ullvott 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #9 Skrevet 25. juni 2018 2 minutter siden, Ullvott skrev: Jeg kjenner ikke blomsterspråket, men i følge mitt googleresultat er dere helt på samme linje når du får orange roser. https://inspirasjon.interflora.no/blomsterspraket/ Det er bare oransje blomster i linken din. Her er for oransje roser: https://inspirasjon.interflora.no/kan-du-rosespraket/ ;). Anonymkode: c3878...680
Fluttergork Skrevet 25. juni 2018 #10 Skrevet 25. juni 2018 Jeg fikk 3 røde roser av en som takk for hjelpen. Tviler på at han egentlig mente at han elsket meg, som det står det betyr i linken over.
AnonymBruker 42 Skrevet 25. juni 2018 #11 Skrevet 25. juni 2018 "blomster-språket" er en fin måte for butikkene å selge annet enn røde roser till menn som lurer på hvilke blomster de skal kjøpe xD 4
Ullvott Skrevet 25. juni 2018 #12 Skrevet 25. juni 2018 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare oransje blomster i linken din. Her er for oransje roser: https://inspirasjon.interflora.no/kan-du-rosespraket/ ;). Anonymkode: c3878...680 Du tror ikke at du legger LITT mye i dette? Eller bedriver ønsketenkning? Jeg skal selvsagt ikke utelukke noe, men sannsynligheten er vel større for at han enten ikke vet hva dette påfunnede språket betyr enn at han har en evig og enorm lidenskap? Hvis du mistenker at han er interessert, bør du sikkert lete etter tegn i litt annet enn en blomsterbukett. Endret 25. juni 2018 av Ullvott 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #13 Skrevet 25. juni 2018 Jøss, jeg har blitt begjært av mange stemmesankere fra arbeiderpartiet gjennom tidene Moren min pleier alltid å kjøpe 12 oransje roser. Tviler på at det har noe å gjøre med lidenskap, gitt. Anonymkode: 1d649...c6a 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #14 Skrevet 25. juni 2018 Det var vel mest på 40-50 tallet de brukte slike koder. Anonymkode: 0d607...7e3
Gjest Stella Rose Skrevet 25. juni 2018 #15 Skrevet 25. juni 2018 Jeg er ikke mann, og har null peiling på blomsterspråk.
_popcorn_ Skrevet 25. juni 2018 #16 Skrevet 25. juni 2018 Jente her, og kunne ikke brydd meg mindre om hva blomstene egentlig betyr i følge blomsterkjedene. Jeg foretrekker å heller få blomster jeg liker, og som jeg trives med. 1
Rumle Skrevet 25. juni 2018 #17 Skrevet 25. juni 2018 Det er tradisjoner for å sende beskjeder/uttrykke seg via blomster langt tilbake i tid, så akkurat dette kan nok ikke handlesenterne få skylden for 😊 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Language_of_flowers
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå