AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 Hei! Jeg har de siste 3-4 månedene hatt forsinket mens. Den har alltid pleid å være presis, og gjerne en dag eller to før tiden. Nå de siste månedene har mens vært forsinket opp til 8 dager, noen ganger 5, noen ganger mer. Jeg er nå på 5. dag av forsinkelse. Jeg har normalt en syklus på 29-30 dager. Altså er jeg nå på dag 35. Jeg har hatt symptomer i 2 dager, murringer, smerter i magen, smerter i rygg, oppblåst osv. Jeg kjenner jeg er litt lei nå. Jeg var i april på GU og tok celleprøver, men har ikke fått svar på disse (etterlyste svar i dag). Ble undersøkt av andre grunner, har sterke smerter i magen til tider. Ble da undersøkt for endometriose og lignende sykdommer. Jeg er 26 år gammel om det har noe å si. Min mor mener jeg har kommet i tidlig overgangsalder (jeg blir utrolig fort overopphetet og når det er 10 grader ute, er det for varmt for meg), men det er jo veldig tidlig å komme i overgangsalder nå... Jeg tar ingen prevansjonsmidler, ikke p-piller (tåler ikke hormoner), har ikke p-sprøyte, spiral, p-stav... ingenting. Jeg har heller ikke hatt sex på 8 måneder (med kondom), så jeg er ikke gravid. Noen som kan tenke sammen med meg her? Anonymkode: 78af5...cb1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 Hvis du har "problemer" med hormoner i form av at du ikke tåler p-piller osv er det vel ikke så rart at syklusen din blir litt rar. Jeg har alltid hatt syklus på 35 dager (før jeg begynte på p-piller som 18-åring) og trodde det var det normale. Kanskje rett og slett syklusen din bare har "flyttet på seg". Hvis du har testet deg for alt mulig skal det jo ikke være noen grunn til bekymring. Det kan hende du har PCOS. Mange har det, så kanskje du kan spørre legen din om dette. Det kan forstyrre syklusen og gi små ufarlige cyster som kan sprekke og gi smerter Anonymkode: 001f7...8cc
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #3 Skrevet 25. juni 2018 Har du sjekket stoffskifte? Anonymkode: c687f...503
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #4 Skrevet 25. juni 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har "problemer" med hormoner i form av at du ikke tåler p-piller osv er det vel ikke så rart at syklusen din blir litt rar. Jeg har alltid hatt syklus på 35 dager (før jeg begynte på p-piller som 18-åring) og trodde det var det normale. Kanskje rett og slett syklusen din bare har "flyttet på seg". Hvis du har testet deg for alt mulig skal det jo ikke være noen grunn til bekymring. Det kan hende du har PCOS. Mange har det, så kanskje du kan spørre legen din om dette. Det kan forstyrre syklusen og gi små ufarlige cyster som kan sprekke og gi smerter Anonymkode: 001f7...8cc Jeg har ikke problemer med hormoner, men jeg får blodpropp av p-piller. Det var ikke før de siste 3-4 månedene jeg fikk kluss med syklusen. Nå er dag 5 ferdig og ingen tegn til tante rød. Har vært på ultralyd (innvendig) samtidig som jeg tok celleprøve og de fant ingenting til cyster der. 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sjekket stoffskifte? Anonymkode: c687f...503 Ja, tar blodprøver hver 3. måned, bland annet stoffskifte. Anonymkode: 78af5...cb1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå