Gå til innhold

Håper på baby 2019


LittleBee

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Endte dessverre i MA. Gynekologen min målte bittelille til å være bare 2 mm større enn det jordmor gjorde sist. Så det var jo ikke sjans, og ikke hjerte som slo. Og vi som fikk opp håpet etter runder med HCG hos lege, som mente de var kjempefine! 

Har jo hatt en dårlig følelse på at dette var veien, hadde litt smerter i uke 6 men uten noen blødninger la jeg det fra meg. Er nok der det skjedde.. Dessverre er dette naturen som går sin gang, likevel skulle jeg ønske MA virkelig ikke fantes. Kroppen fortsetter som før, og vokser tilogmed. Skulle vært 10-11 uker i går ut fra mine beregninger så det var sårt. 

 

Piller ble tatt og sterke smertestillende. En giga stikkpille reddet nok meg fra de verste krampene, bruker lite smertestillende til vanlig så kjenner det alltid godt når jeg først tar. Etter ca 6 timer kom nok selve fosteret ut i sekken, det kjentes. Fikk smerter i ryggen og gikk på do, veldig glad for det. Kom en sterk reaksjon, alt flommet rett og slett over for meg. Men da fikk jeg grått ut, blitt ferdig, og masse trøst av mannen. Vi turte ikke kikke, ville nok angret på synet begge to. I dag føler jeg meg bra, rumler en del i magen og blør som ved mensen. Usikker om jeg er over det verste, men håper og tror nesten det. 

 

Nå ser vi fremover, og prøver igjen så raskt jeg er blødningsfri en uke 🌱 Er usikker om jeg kommer til å bruke siden min noe mer, det får vi se på 😊 Lille spire, takk for ukene vi fikk. Du har uansett gitt oss håp for at vi vil klare det hele veien neste gang ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Månedene går, og tida har heldigvis gått fort siden sensommeren, August går inn i minneboka som tidenes kjipeste. Heldigvis har kroppen hoppet raskt tilbake igjen, fikk mensen 4 uker og 6 dager etter revisio. Turte ikke prøve før det, var redd rester skulle være igjen. Testet etter dette og heldigvis var den negativ og hcg var all gone

Oktober gikk, vi la inn aksjer men mensen kom som "bestilt" og ikke et sekund for sent. Ble direkte sint når det skjedde, men trøstet meg med at et glass vin kunne tas på jentekveld den helgen når det likevel ble sånn🙈

Så selv om jeg ikke ville stresse meg selv mer enn nødvendig, er det EL-testing på gang denne pp'en. Hodet vil, og hodet vil ikke på samme tid. Ser ut som jeg kanskje har EL senere enn forventet, for nå slår den nesten helt ut i dag. 

Spennende tider, og jeg ønsker meg bare en ting til jul ❤

 

 

Endret av LittleBee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbereder meg selv på at dette ikke gikk, vi la inn mye aksjer sist helg ettersom appen tilsa at det var høy mulighet for at ting skulle skje da. Med en ekstremt travel uke i vente var jeg glad vi fikk tid til hverandre i helgen og forhåpentligvis skulle fått sådd et lite frø. Passe irrritert når jeg fikk ELtester i posten utover uka og testet "bare for å se" om jeg alltid får utslag på hormonet. Ingen mulighet for "aksjer" tirsdag og onsdag grunnet jobb, torsdag likeså. Selvsagt ble testen positiv torsdag morgen og kveld, og jeg følte alt håp forsvant når strekene lyste mot meg. Må nå beregne at EL er 3-4 dager etter appene sier, ettersom jeg ikke får til å.redigere det inn selv. 

Mannen mener supersvømmerne holder seg lenge, og at den sitter. Godt noen har troa 😅 Det kjipe er selvsagt at vi har familiebesøk når neste EL mest sannsynlig kommer, men da får de jammen sette på hørselvern og sove videre 😂 

 

#utblåsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her følger jeg gjerne, er PP1 selv denne mnd, så helt ny i gamet. 

Hvilke apper bruker du? Jeg bruker Flo og der kan man plotte inn positiv eggløsningstest, så endrer beregningen seg - veldig kjekt. Jeg temper i tillegg til å ta eggløsningstester da. Venter på eggløsning nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Sequel skrev:

Her følger jeg gjerne, er PP1 selv denne mnd, så helt ny i gamet. 

Hvilke apper bruker du? Jeg bruker Flo og der kan man plotte inn positiv eggløsningstest, så endrer beregningen seg - veldig kjekt. Jeg temper i tillegg til å ta eggløsningstester da. Venter på eggløsning nå :) 

Så hyggelig! 

 

Kan man? Har den selv, men klarte ikke finne ut hvor jeg gjør det. Da får jeg saumfare instillingene igjen da. Har ellers GetBaby og MinKalender. Lastet ned flere for å finne en jeg likte best, men siden de sier forskjellige ting ble det til at alle er på tlf fortsatt. Ble pp2 nå, og forventer da at det også blir en pp3. Tester/temper du? 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, LittleBee skrev:

Så hyggelig! 

 

Kan man? Har den selv, men klarte ikke finne ut hvor jeg gjør det. Da får jeg saumfare instillingene igjen da. Har ellers GetBaby og MinKalender. Lastet ned flere for å finne en jeg likte best, men siden de sier forskjellige ting ble det til at alle er på tlf fortsatt. Ble pp2 nå, og forventer da at det også blir en pp3. Tester/temper du? 😊😊

Ja, når man går inn på dagens loggføring og scroller helt ned så kan du trykke på "flere parametere" og der kan du legge til blant annet eggløsning. Da kan du hver dag velge "tok ikke test", "test:positiv", "test: negativ" eller "eggløsning: min metode". Hvis du temper så kan du også legge det til som et parameter. Jeg gjorde det samme, lastet ned flere apper da jeg skulle begynne å loggføre syklusene, for å finne ut hvilken jeg likte best, og endte da opp med Flo som favoritt. 

Jeg temper ja, gjør du? Jeg bruker Flo, Natural Cycles og Feritility Friend (de siste to er mest beregnet på temping). Bestiller i tillegg eggløsningstester fra billigetester (babyplan sine tester), og tester etter eggløsning :). Har litt lang syklus, er på dag 11 i dag og skal starte med testing rundt dag 16-17 tenker jeg. 

Som du kanskje skjønner har jeg fulgt med på syklusene mine mye lenger enn vi har vært prøvere 😄. Er et år siden jeg slutta på p-piller, men av ulike årsaker har prøvingen blitt litt forskjøvet. Men nå er vi endelig klare ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Sequel skrev:

Ja, når man går inn på dagens loggføring og scroller helt ned så kan du trykke på "flere parametere" og der kan du legge til blant annet eggløsning. Da kan du hver dag velge "tok ikke test", "test:positiv", "test: negativ" eller "eggløsning: min metode". Hvis du temper så kan du også legge det til som et parameter. Jeg gjorde det samme, lastet ned flere apper da jeg skulle begynne å loggføre syklusene, for å finne ut hvilken jeg likte best, og endte da opp med Flo som favoritt. 

Jeg temper ja, gjør du? Jeg bruker Flo, Natural Cycles og Feritility Friend (de siste to er mest beregnet på temping). Bestiller i tillegg eggløsningstester fra billigetester (babyplan sine tester), og tester etter eggløsning :). Har litt lang syklus, er på dag 11 i dag og skal starte med testing rundt dag 16-17 tenker jeg. 

Som du kanskje skjønner har jeg fulgt med på syklusene mine mye lenger enn vi har vært prøvere 😄. Er et år siden jeg slutta på p-piller, men av ulike årsaker har prøvingen blitt litt forskjøvet. Men nå er vi endelig klare ❤️

Jeii, fant det! Og fikk lagt inn 😊 Tusen takk for tipset. Ja du har virkelig oversikt, jeg tester for første gang nå, skulle egentlig prøve å holde meg til minst pp6 men jammen var det for enkelt å bestille ELtester fra babyplan. Kjøpte en pakke fra Normal, men leste at folk ikke stolte helt på dem og måtte derfor prøve Babyplan og. Det var det nok bra jeg gjorde, for Normal sin slo så vidt ut når Babyplan sin gjorde det. Alt man lærer på veien 😅 

 

Jeg ble konisert før sommeren og skal snart ha kontroll på celleforandringene, håper de er borte og ikke skaper kjepper i hjulene for oss. Da blir det nok en skuffelse i 2018 kjenner jeg 🤨 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2018 den 21.10, LittleBee skrev:

Jeii, fant det! Og fikk lagt inn 😊 Tusen takk for tipset. Ja du har virkelig oversikt, jeg tester for første gang nå, skulle egentlig prøve å holde meg til minst pp6 men jammen var det for enkelt å bestille ELtester fra babyplan. Kjøpte en pakke fra Normal, men leste at folk ikke stolte helt på dem og måtte derfor prøve Babyplan og. Det var det nok bra jeg gjorde, for Normal sin slo så vidt ut når Babyplan sin gjorde det. Alt man lærer på veien 😅 

 

Jeg ble konisert før sommeren og skal snart ha kontroll på celleforandringene, håper de er borte og ikke skaper kjepper i hjulene for oss. Da blir det nok en skuffelse i 2018 kjenner jeg 🤨 

Bare hyggelig! :) 

Krysser fingrene for normal celleprøve 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Tenk at vi kanskje rekker 2019 likevel ❤️ De siste dagene har jeg testet svakt positivt, og jeg kjente på knuten i magen om streken ikke var tydeligere i dag. Jammen var den det 😍 Etter kjemisk i januar visste jeg at streker uten økning skjelden er godt nytt. IKM var torsdag-fredag, og jeg testet første gang fredag morgen. Ut fra syklus er termin i starten/midten av desember. Nå håper vi bare at spira sitter🌱 Bestiller legetime om et par uker, og skal kontakte gynekologen min siden jeg har ble konisert for 8 mnd siden. Alt så bra ut i januar både etter konisering og revisio i høst, og celleprøven var perfekt - så tror ikke de blir å følge opp noe mer. Da blir det nok en privat TUL i uke 8-9, noe før orker vi ikke ettersom jeg ikke klarer usikkerheten om vi er der for tidlig eller ikke. MA flere ganger er heldigvis ikke så vanlig - så satser på at dette går veien. For en julegave ❤️  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin strek i dag, gratulerer så mye! ☺️🎉❤️

Jeg har også testet positivt, er 4+5 i dag, så enda veldig tidlig. Termin i starten av desember 😊

Krysser fingrene for oss begge! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sequel skrev:

Kjempefin strek i dag, gratulerer så mye! ☺️🎉❤️

Jeg har også testet positivt, er 4+5 i dag, så enda veldig tidlig. Termin i starten av desember 😊

Krysser fingrene for oss begge! 🤞

Så gøy! Gratulerer så mye 🙏🏼❤️ Det kommer vel snart en termingruppe for oss i desember tenker jeg 🤰🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 31.3.2019 den 11.25, LittleBee skrev:

Fredag morgen, første syn av strek nummer to! 

D250605B-6FBE-425B-970F-95BABE865E02.jpeg

Hvor mange dpo var du da denne testen ble tatt? Og hvor sensitiv er den? Venter selv spent på om vi klarte det denne syklusen, er 11 / 12 dpo og fikk negativ med 25 miu/ml i dag. 

Gratulerer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hotfudge skrev:

Hvor mange dpo var du da denne testen ble tatt? Og hvor sensitiv er den? Venter selv spent på om vi klarte det denne syklusen, er 11 / 12 dpo og fikk negativ med 25 miu/ml i dag. 

Gratulerer ❤️

Takk ❤️ 11 dpo, 25 på sensitivitet 😊 Alle testene var 25. Håper det går veien for dere også, og at spira sitter her 🌱 Skal teste med digital nå og om en uke så jeg ser at ting går som det burde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...