Gå til innhold

Hva har du til lørdagssnop ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Nyttig skrev:

Lørdagssnop? Dette er jo noe som henger igjen fra oppveksten, foreldrene hjernevasket barna om at på lørdag kunne man spise godteri/søppel som ødelegger kropp og hjerne. Dette er kun dårlig vane, som igjen skaper overvekt og dårlig helse i voksen alder. Å medisinere seg mentalt med søppelmat er dessverre det mest vanlige et menneske gjør, "det er jo godt!"...ja..men er det lurt å spise? Nei.

Ta dere et eple i stedet, kanskje et glass vann til.

Jaja dø skal vi likevel og jeg velger å kose meg mens jeg venter. 

Anonymkode: aa5d4...e06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaja dø skal vi likevel og jeg velger å kose meg mens jeg venter. 

Anonymkode: aa5d4...e06

Kose-seg psykologien er jo det mest kjente. Hvor dumme vi mennesker er, man lærer hjernen at å spise søppel er kos. Drikke alkohol er kos. Lurer seg selv trill rundt.

Lær hjernen din at næringsrik mat er KOS. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Nyttig skrev:

Kose-seg psykologien er jo det mest kjente. Hvor dumme vi mennesker er, man lærer hjernen at å spise søppel er kos. Drikke alkohol er kos. Lurer seg selv trill rundt.

Lær hjernen din at næringsrik mat er KOS. 🙂 

Det  koser jeg meg med  hverdagen. 

Synd at noen blir så ekstrene at de ikke kan spise sukker i det hele tatt. Går glipp av mye godt! 

Anonymkode: aa5d4...e06

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Nyttig said:

Lørdagssnop? Dette er jo noe som henger igjen fra oppveksten, foreldrene hjernevasket barna om at på lørdag kunne man spise godteri/søppel som ødelegger kropp og hjerne. Dette er kun dårlig vane, som igjen skaper overvekt og dårlig helse i voksen alder. Å medisinere seg mentalt med søppelmat er dessverre det mest vanlige et menneske gjør, "det er jo godt!"...ja..men er det lurt å spise? Nei.

Ta dere et eple i stedet, kanskje et glass vann til.

Bedre å spise usunt én dag i uka, enn 5-6-7 da 🤷‍♀️ 

Å være ekstremt sunn og aldri tillate seg det man har lyst på er ikke sunt det heller. Dersom du ikke er glad i søtt, flott for deg 🎉 Men for alle oss andre som liker snop og drittmat, er det flott med en dag i uka man kan kose seg. Man dør ikke av litt sjokolade en lørdagskveld.

Men at man ikke skal trøkke i seg mye usunn mat resten av uka, er jeg enig i. Livsstilssykdommer og overvekt er et økende problem i Norge, men det å avskaffe enhver mulighet for "kos", tror jeg ikke gjør det bedre. Snarere tvert imot.

edit: jeg spiste forresten popcorn igår :) 

Endret av Lisanna
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forteller ingen hva jeg har som godtesnop. Jeg viser det ikke til noen og jeg holder det helt for meg selv. Deler ikke heller. Hilsen Ronja.

Anonymkode: 74cba...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stratos og paprika potetgull. Noen ganger bytter jeg ut Stratosen med Melkesjokolade. 

Hvis jeg er ekstremt godtesyk så blir det smågodt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å kutte ned på snop generelt, syns det har vært 'for mange lørdager i uka' en stund. Men spiser godteri en dag i uka nå. Lar nå være å kjøpe både saltsnop i form av cheese doodles el potetgull OG stor sjokolade. Blir en av delene. Sist lørdag bestemte jeg meg for smågodt. Valgte å handle det på Kiwi, siden de der har små papirposer til løsvektgodteri. Det hjelper med å holde mengden nede. Da velger jeg både sjokolade, salt, surt og søtt, liker jo omtrent aaalt av smågodt, dessverre!! 

Er ikke glad i brus, så det kjøpes  svært sjelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Brunhilde skrev:

Iskrem. Nesten alltid alltid en eller annen variant iskrem. 

Ja, hvis det først er noe er det is ja ;) Som regel Ben & Jerrys Karamel Sutra :) Men det blir nok bare 1-2 ganger pr. måned i snitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld blir det nok en pose Cheez Doodles, for å lindre slitasje og streeeeess i meg og min baadi. :P Og muligens en sjokoladeplate av noe slag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 6/23/2018 at 5:26 PM, AnonymBruker said:

Haagen Dazs Dulce de leche 😍

Anonymkode: 0a2b2...042

Kjøpt den til i kveld. :spise:

Anonymkode: 9a34a...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Salka said:

I kveld blir det taffelsticks, firkløver og cola. Jeg kjenner hjernecellene ramle ut allerede. :ironi: :hoho: 

 

Anonymkode: 9a34a...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...