Gå til innhold

Straff mot menn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Norge er helt på tryne når det gjelder strafferammer.... tror nok aldri noen kommer til å få 55 års fengsel her i landet...

Etter min mening fortjener ikke disse mennene å leve....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du tror det, at gubbene kommer ut om femtifem år... selv om de mest sannsynlig er døde for lengst, og fortsetter å voldta? Hvordan forklarer du det? Ja, akkurat... i så fall betyr vel det at fengselsstraff ikke fungerer? Tror du det hadde hjulpet å legge på noen år? Neppe...

Du som foreslo dødsstraff... hvordan forklarer du logikken i at man med loven i sin hule hånd har retten til å drepe noen? Blir ikke det å trekke loven ned på et kriminellt nivå? Hvem har rett til å drepe et menneske??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på sett og vis er jeg vel enig med deg, sadie. Det blir for å beskytte seg selv, ikke sant?!

Jeg klarer allikevel ikke helt å fatte at enkelte er av den oppfatning at de faktisk har rett til å drepe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

Av allmenpreventive hensyn vil jeg tro...(Særlig i en sådan sak som denne gjengvoldtekten)

Dessuten;offeret har krav på hevn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart at Norge har altfor snille straffer! Vi gir forbrytere et dask på hånda, mens noen land faktisk kapper hele hånda av.....

Hva som er korrekt, kan man jo diskutere.... Uansett er det jo en kjennsgjerning at jo mindre straffen er, desto større sjanse er det for at man skal utføre ugjerningen en gang til.... Og hva pokker er denne rabatt-straffen som utføres i dag???? Jo mer faenskap du gjør, jo billigere slipper du unna!! Nei, jeg er for pluss-straff som i statene. Man skal få straff for hvert eneste forhold man blir dømt for, og derfor kan man få flere hundre års fengsel og slik.... DET er straff som svir på pungen....

Personlig er jeg for å kappe AV pungen og tilbehøret til slike som beskrevet i linken..... Slikt gjør meg forbanna!!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer ikke kriminelle handlinge, og klart det må komme reaksjoner.

Men - er det noen som har gode eksempler på at streng straff virker - borsett fra å holde den eller de personene som blir straffet borte fra gata, da - og det kan jo være grunn nok....

Men allmennpreventive strenge straffer - kan ikke akkurat se at det har hjulpet der hvor de har dødsstraff f.eks. Antall drap har ikke akkurat vist en nedagående kurve i USA hvor de har også dømmer barn til dødsstraffer - med allemnnpreventive hensyn som allibi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her sier at de ikke tror fengselsstraff hjelper. Det er ikke et ukjent utsagn, men HVA skal vi gjøre da ?

La dem gå rundt og gjøre masse kvalm i stedet ?

Fortsette med gjengvoldtekter, drap, terror og mishandling ???

Dere som er mot fengselsstraff,- gi et alternativ da!!!!!

De har altfor mild straff i utgangspunktet! Når en voldtektsmann får sin straff og (forhåpentligvis) kommer til fengselssoning, er det fordi han trolig anses som en fare å ha i samfunnet + at sjansen for gjentakelse er meget til stede. DERFOR sperres de inne (selvfølgelig den brøkdelen som blir fulgt opp av retten og får sin rettsmessige straff). Dessuten får de nesten ALLTID færre år enn de fikk i dommen. De skal sitte i 10 år f.eks og kommer ut etter 3-5. Det er virkelig hårreisende!

Håper dette forandrer seg en dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva dere mener med at det kanskje ikke gjør den kriminelle "snillere" ved å putte dem i fengsel. Men de MÅ få straff! Mennesker som gjør noe galt MÅ FÅ STRAFF i mine øyne!

Jeg er mot dødsstraff, men er for livstidsdommer! Som kevin nevnte, straffesystem som gjør at du faktisk blir dømt for hver eneste kriminelle handling du gjør, noe som kan resultere i at du får 50-100 års fengselsstraff, da snakker vi!

Og dommer må gjøres såpass stenge som på denne linken, her har de satt 40 av 55 år uten mulighet til benådning!! ergo, han sitter inne 40 år minimum!! uten å kunne slippe ut pga god oppførsel eller noe, som jo skjer ihvertfall i norge!

Kanskje den dømte ikke blir ett bedre menneske, men han får ihvertfall ikke mulighet til å gjøre kriminelle handlinger mot befolkningen mer! Og det er ett stort pluss synes da jeg!

DEssuten, dersom vi virkelig hadde slike strafferammer som nevnt, så ville det vel virket mer prevantivt på potensielle kriminelle en de straffene vi har idag! De er jo bare til å le av for mange! :evil:

Noen nevner også at offeret har "krav på hevn"... mulig det, men det er nå ihvertfall ikke statens plass hevne alle ofrene i norge! Hadde jeg som mor, søster eller bror, eller offer, så hadde jeg mulig hevnet meg, men staten kan ikke komme inn å bli en bøddel og hevner! hvor skal vi ende hen da? tilbake til massehalshugging på bytorvet? med både barn og voksne seende på dagens "hevn"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at noen her inne snakket om straff og i hvilken grad det hjelper. dette er selvsagt intersant diskusjon. Mange hevder at straff ikke hjelper. Men uansett, så må man ta hensyn til offene og resten av samfunnet. DET viktigste bllir å beskytte samfunnet mot slik folk, og da blir straff det eneste alternativet så langt.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...