Gå til innhold

Grå babygym? What?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingen problem å se jaget når det lages en tråd om at det går an å kjøpe feil sort leke! Skulle tro det var snakk om babygym laget av resirkulerte spiker.. 

Kjøp hva du vil selv, men det er så unødvendig å påpeke at andre kjøper noe du tenker er feil.

Anonymkode: 5c3a0...226

Jeg er ikke Ts. Men det handler ikke om «feil sort leke». Du leser hele tråden opp-ned. Det handler om mødre som driter i hva som er bra/stimulerende for barnet og er opptatt av perfekte hus og hjem med matchende babygym til interiøret fordi det er Instagram-vennlig.

Ungen tilbringer forøvrig ganske mye tid i babygym de første månedene... så det er heller ikke snakk om én leke.

Anonymkode: 4aba3...1d6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har kjøpt en grå babygym, rett og slett fordi jeg syns de andre var stygge. 

Men hun har masse babyleker i alle slags farger liggende og hengende på babygymmen som hun kan kose seg meg, så tviler på at hun blir understimulert.

 

Jeg blir heller mer redd når jeg ser barnerommene til flere barn. Grå, triste med noen svake blå/rosa farger innimellom. Med møbler som macher vegger og gulv! Med ingen form for stimulering i farger. Det beskymrer meg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, stepbystep skrev:

Jeg blir heller mer redd når jeg ser barnerommene til flere barn. Grå, triste med noen svake blå/rosa farger innimellom. Med møbler som macher vegger og gulv! Med ingen form for stimulering i farger. Det beskymrer meg!

De hadde spydd om de så barnerommet til babyen vår, med ole brum tapet og mintgrønn dør 😂😂 

Jeg reagerete på det samme da jeg søkte etter barnerom bilder for inspirasjon, mye duuust og bleke farger. For all del - veldig flott som regel, men som tidligere skrevet tror jeg det er mest for mor enn for barnet. 

Anonymkode: f3b3d...230

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det ikke er selve babygymteppet eller -stativet som skal stimulere babyene. Vi hadde grått leketeppe og hvitt stativ. Lekene var i svart/hvitt og ulike geometriske figurer i starten da det er dette babyen kan se. Etterhvert gikk jeg over til leker i primærfargene. Fikk noen kommentarer på at babygymmen var "laget for å passe inn ", men jeg hadde faktisk lest meg opp om hva som var best for babyen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da vi ventet førstemann kjøpte jeg noen leker som passet perfekt inn med interiøret i stua. Ikke grå babygym, men retro gåbil og en flott gyngesau som kostet en halv formue. Jeg siklet også på Misioo (?) ballbinge i en gråfarge som passet perfekt i stua, med grå og hvite baller. Etter barnet faktisk kom har jeg innsett at han foretrekker plastræl i skrikete farger fremfor de «fine» lekene jeg kjøpte. Den mindre pene gåbilen i plast som de har i barnehagen er f. eks. mye mer spennende enn den flotte retro-bilen vi kjøpte her hjemme. :fnise: Og når det gjelder ballbinge kjøpte jeg heller et «stygt» leketelt fra IKEA og fylte med fargerike baller fra Biltema, og han digger det. 

Det ser jo veldig pent ut i diverse interiørblader når lekerommet har pene, duse farger og alle lekene matcher, men vil barna helst ha det slik? Nope! De vil ha de billige plastlekene med masse farger. Bra for lommeboka, bra for barnet :) 

Anonymkode: 619df...c7b

Du veit det er masse gift og dritt i plast, ikke sant? 

Anonymkode: 5e247...833

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Alt dette maset om å stimulere babyer... Så lenge du ikke lar babyen ligge alene i et rom uten menneskelig kontakt så blir ikke babyer understimulert, og derfor har det virkelig INGENTING å si hvilken farge du har på babygymmen.

Jeg blir helt matt av dette jaget om å gjøre alt perfekt. 

Hva blir det neste, babylekene har ikke riktig knitrelyd?

 

Anonymkode: 5c3a0...226

Snakk om å snu saken på hodet. Den absurde perfeksjonen er det den interiørvennlige babygymmen som representerer.. 

Og: Farger og variasjon har faktisk noe å si. Hjernen er som en muskel, jo mer stimuli, desto mer cellefornying og jo bedre utvikler den seg (bortsett fra overstimulering, men det kan ikke en babygym gi).

Så mange timer en unge tilbringer på en gym, og om man ønsker at barnet skal kunne leke for seg selv en stund også, er en babygym m farger langt å foretrekke. Kjøp den grå du, om du mener interiør er viktig og du ikke tror på stimuli, bare belag deg på en baby som fortere kjeder seg og klager/vil opp/vil ha nye stimuli. 

Anonymkode: 10188...0ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
9 hours ago, AnonymBruker said:

Snakk om å snu saken på hodet. Den absurde perfeksjonen er det den interiørvennlige babygymmen som representerer.. 

Og: Farger og variasjon har faktisk noe å si. Hjernen er som en muskel, jo mer stimuli, desto mer cellefornying og jo bedre utvikler den seg (bortsett fra overstimulering, men det kan ikke en babygym gi).

Så mange timer en unge tilbringer på en gym, og om man ønsker at barnet skal kunne leke for seg selv en stund også, er en babygym m farger langt å foretrekke. Kjøp den grå du, om du mener interiør er viktig og du ikke tror på stimuli, bare belag deg på en baby som fortere kjeder seg og klager/vil opp/vil ha nye stimuli. 

Anonymkode: 10188...0ac

Jeg syns vedkommende har et poeng, jeg, og du overdriver grådig. Fargen på babygymmen har ikke mye å si. Det er helheten som betyr noe, så akkurat babygymmen alene har ikke betydning. Hva med folk som ikke har babygym? Tror du de babyene kjeder seg? Hvordan i all verden tror du mennesket har utviklet seg dit det er i dag hvis en babygym og plastleker var så avgjørende?? Folk overdriver så innmari. 

Ja, farger er fint og flott, stimuli er viktig, men babygym er ikke en avgjørende faktor. 

Vi hadde en grell babygym i spreke farger. Fikk den gratis, og det er nok det jeg syns er "viktigst" med en babygym - at den er billig. Babyen hatet den nemlig, han ville IKKE ligge under der, det var overhodet ikke stimulerende for han. Tror nok det blir folk av han likevel, gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de stakkars babyene som får en kjedelig grå babygym overlever det fint. Alt man skal henge seg opp i....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2018 den 22.23, AnonymBruker skrev:

Du veit det er masse gift og dritt i plast, ikke sant? 

Anonymkode: 5e247...833

Jeg regner faktisk med at babyutstyr kjøpt i Norge er testet for giftstoffer, dessuten gomler ikke akkurat poden på verken gåbilen eller ballbingen ;) Også er det nok akkurat like mye «gift og dritt» i de kjedelig grå lekene som passer perfekt inn i interiøret også ;) 

Anonymkode: 619df...c7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Puny skrev:

Tror de stakkars babyene som får en kjedelig grå babygym overlever det fint. Alt man skal henge seg opp i....

Har sett deg i flere tråder nå, Puny, og jeg liker deg!!

Anonymkode: 6015f...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2018 den 13.39, AnonymBruker skrev:

Da vi ventet førstemann kjøpte jeg noen leker som passet perfekt inn med interiøret i stua. Ikke grå babygym, men retro gåbil og en flott gyngesau som kostet en halv formue. Jeg siklet også på Misioo (?) ballbinge i en gråfarge som passet perfekt i stua, med grå og hvite baller. Etter barnet faktisk kom har jeg innsett at han foretrekker plastræl i skrikete farger fremfor de «fine» lekene jeg kjøpte. Den mindre pene gåbilen i plast som de har i barnehagen er f. eks. mye mer spennende enn den flotte retro-bilen vi kjøpte her hjemme. :fnise: Og når det gjelder ballbinge kjøpte jeg heller et «stygt» leketelt fra IKEA og fylte med fargerike baller fra Biltema, og han digger det. 

Det ser jo veldig pent ut i diverse interiørblader når lekerommet har pene, duse farger og alle lekene matcher, men vil barna helst ha det slik? Nope! De vil ha de billige plastlekene med masse farger. Bra for lommeboka, bra for barnet :) 

Anonymkode: 619df...c7b

Og skikkelig trist for miljøet.. :(

Anonymkode: 69965...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokomilkshake

Vi har denne fra «tiny love» og datteren vår elsket den. Den skal neste få bruke og når hun kommer😊 Tror kanskje den er utgått(?), men søk etter «tiny love babygym» så kommer det opp flere fine med masse farger. 

17955E03-1920-4109-B3BC-0B0F08470D8B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er perfeksjonist i hjemmet, utenom til barnet mitt. Jeg leter etter leker med mest mulig farger! Akkurat nå leter jeg etter noe til å henge i vognen som kan underholde på tur. Syns jeg bare finner kjedelige ting. 

Ellers har vi en slik babygym fra barnas hus!

241353_31562.jpg

Anonymkode: 8520f...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.6.2018 den 19.22, stepbystep skrev:

jeg har kjøpt en grå babygym, rett og slett fordi jeg syns de andre var stygge. 

Men hun har masse babyleker i alle slags farger liggende og hengende på babygymmen som hun kan kose seg meg, så tviler på at hun blir understimulert.

 

Jeg blir heller mer redd når jeg ser barnerommene til flere barn. Grå, triste med noen svake blå/rosa farger innimellom. Med møbler som macher vegger og gulv! Med ingen form for stimulering i farger. Det beskymrer meg!

Men da er du jo ikke i kategorien som ts nevner. Den med fargeløse og få leker i en fargeløs babygym.

Anonymkode: 8520f...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når er babyer for store for babygym?

Anonymkode: fd82d...cbf

Min mistet interessen for babygymmen da hun klarte å snu seg på magen og bevege seg litt selv (mest rotasjon og litt bakover, tok tid å knekke koden fremover). Så vi la bort babygymmen da hun var ca. 4,5-5mnd.

Anonymkode: a0394...afc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 22.6.2018 den 1.32):

Jeg er perfeksjonist i hjemmet, utenom til barnet mitt. Jeg leter etter leker med mest mulig farger! Akkurat nå leter jeg etter noe til å henge i vognen som kan underholde på tur. Syns jeg bare finner kjedelige ting. 

Ellers har vi en slik babygym fra barnas hus!

241353_31562.jpg

Anonymkode: 8520f...cbd

Åh den her hadde vi og i 2018, minner 🥰

Anonymkode: 37e28...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...