Gå til innhold

Min bestevenninne har blitt en stor egoist


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei at jeg trenger sommerferie fra henne. Hun fikk seg en flørt som har utviklet seg i retning av et forhold. Etter det har hun droppet alle arrangementer, tar aldri kontakt, leverer ikke tilbake blomstervasen hun fikk låne, følger ikke opp om kurs vi skal delta på. Hun forsvant totalt.

Det som irriterer meg mest er at etter at jeg sa fra om at vi så for lite av hverandre, har hun ved to anledninger sagt jeg kan stikke innom henne. ( Hun gidder ikke å gå ut for å møte meg) Da har det vist seg at det er siste liten invitasjoner når hun vet at han typen et ute på noe annet. Når jeg så kommer, gidder hun knapt by meg på en kaffe til tross for at jeg har satt meg i bilen og kjørt 25 minutter for å se henne de 30 minuttene hun kunne avsette. Så klager hun til meg over hvor egosentrisk flørten hennes er som kom med en kompisgjeng for å se kampen forleden dag. ( Dagen jeg satt alene) 

I tillegg avlyser hun alt. Hun er der ikke for meg. Hun avlyste da jeg hadde bedt de på kaker og kaffe 20 minutter før de skulle komme. Da vi hadde "syklubb" kom hun med han og stakk etter 50 min. Da vi hadde bursdag, kom hun ikke fordi hun skulle til han. 

Vurderer å bare bryte vennskapet

Anonymkode: d81d0...320

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg hadde stor vennegjeng ga vi alltid vedkommende som fikk seg kjæreste 10 mnd på å bli "normal" igjen. Da hadde forhåpentligvis den største forelskelsen gitt seg. 

Men jeg har også hatt den beste venninnen som er sånn. Hun skulle alltid være sammen med "han", gutter ble prioritert først på alle plan. 
Vi er ikke venner i dag.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge siden er det de traff hverandre? jeg ble også slik i starten av forholdet, følte meg så avhengig og forelsket at jeg gikk fullstendig opp i kjæresten. glemte alle rundt meg, og det er slettes ikke bra. Ta en prat med henne før du bestemte deg for å bryte vennskapet. Fortell henne at du savner henne og at du føler hun har forsvunnet helt for deg. Og si til henne ta du tenker at om du ikke betyr noe for henne mer, så er det bedre at dere ikke ha kontakt, da du føler hun skuffer deg gang på gang. Vær dønn ærlig. Det var slik ei veninne sa til meg, og jeg fikk meg en skikkelig aha-opplevelse, skjønte plutselig at jeg hadde blitt altfor avhengig av kjæresten og satt ham foran alle venninnene. Ellers slo det meg, er det mulig at det er sjalusi inn i bildet også, siden han faktisk måtte være med på syklubben?? Er denne kjæresten bra for henne, kanskje han er ganske kontrollerende? Spør henne ut litt. Kusinen min hadde en slik kjæreste og han fikk henne til å kutte ut hele vennegjengen. I starten når hun var med venninner, ringte han konstant. Ekstremt kontrollerende og sjalu. Så da ble det til at hun kun var sammen med ham etterhvert for å tekkes ham. 

Anonymkode: a43c7...8e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 19.6.2018 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge siden er det de traff hverandre? jeg ble også slik i starten av forholdet, følte meg så avhengig og forelsket at jeg gikk fullstendig opp i kjæresten. glemte alle rundt meg, og det er slettes ikke bra. Ta en prat med henne før du bestemte deg for å bryte vennskapet. Fortell henne at du savner henne og at du føler hun har forsvunnet helt for deg. Og si til henne ta du tenker at om du ikke betyr noe for henne mer, så er det bedre at dere ikke ha kontakt, da du føler hun skuffer deg gang på gang. Vær dønn ærlig. Det var slik ei veninne sa til meg, og jeg fikk meg en skikkelig aha-opplevelse, skjønte plutselig at jeg hadde blitt altfor avhengig av kjæresten og satt ham foran alle venninnene. Ellers slo det meg, er det mulig at det er sjalusi inn i bildet også, siden han faktisk måtte være med på syklubben?? Er denne kjæresten bra for henne, kanskje han er ganske kontrollerende? Spør henne ut litt. Kusinen min hadde en slik kjæreste og han fikk henne til å kutte ut hele vennegjengen. I starten når hun var med venninner, ringte han konstant. Ekstremt kontrollerende og sjalu. Så da ble det til at hun kun var sammen med ham etterhvert for å tekkes ham. 

Anonymkode: a43c7...8e4

Det siste tenkte jeg også, at det kan være han er kontrollerende. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som typisk nyforelsket oppførsel...

Jeg har ei venninne som har holdt på sånn i 1,5 år nå. Helt sykt irriterende! 

det er greit å minne disse damene på at hvis de er interessert i å ha venninner i det hele tatt etterhvert så er de faktisk nødt til å prioritere venner også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noen gang tenkt at det kanskje rett og slett er DU som er problemet her ? Fysj nei vet du hva, gjør hun en tjeneste og dropp henne som venn !! 

Anonymkode: 8f428...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du noen gang tenkt at det kanskje rett og slett er DU som er problemet her ? Fysj nei vet du hva, gjør hun en tjeneste og dropp henne som venn !! 

Anonymkode: 8f428...cf1

Gi gjerne forslag til hvordan TS kan være problemet her - jeg er alltid veldig påpasselig på å prøve å se situasjonen fra begge sider, men jeg klarer ikke helt se hva du mener her.

Anonymkode: b9887...6e7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang tenkt at det kanskje rett og slett er DU som er problemet her ? Fysj nei vet du hva, gjør hun en tjeneste og dropp henne som venn !! 

Anonymkode: 8f428...cf1

????? Oj, har du venner som forventer noe av deg??

Anonymkode: ee974...967

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har hun vært sammen med denne fyren TS? 2 uker? 2 år? Det spiller ganske stor rolle :)

Hun hører nyforelsket ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei at jeg trenger sommerferie fra henne. Hun fikk seg en flørt som har utviklet seg i retning av et forhold. Etter det har hun droppet alle arrangementer, tar aldri kontakt, leverer ikke tilbake blomstervasen hun fikk låne, følger ikke opp om kurs vi skal delta på. Hun forsvant totalt.

Det som irriterer meg mest er at etter at jeg sa fra om at vi så for lite av hverandre, har hun ved to anledninger sagt jeg kan stikke innom henne. ( Hun gidder ikke å gå ut for å møte meg) Da har det vist seg at det er siste liten invitasjoner når hun vet at han typen et ute på noe annet. Når jeg så kommer, gidder hun knapt by meg på en kaffe til tross for at jeg har satt meg i bilen og kjørt 25 minutter for å se henne de 30 minuttene hun kunne avsette. Så klager hun til meg over hvor egosentrisk flørten hennes er som kom med en kompisgjeng for å se kampen forleden dag. ( Dagen jeg satt alene) 

I tillegg avlyser hun alt. Hun er der ikke for meg. Hun avlyste da jeg hadde bedt de på kaker og kaffe 20 minutter før de skulle komme. Da vi hadde "syklubb" kom hun med han og stakk etter 50 min. Da vi hadde bursdag, kom hun ikke fordi hun skulle til han. 

Vurderer å bare bryte vennskapet

Anonymkode: d81d0...320

Hun er rett og slett forelska, ikke verre enn det. Og da glemmer man alt annet enn kjæresten sin, det går over etter en viss tid. Du har tydeligvis aldri opplevd en sånn følelse. 

Selv gir jeg venner godt med slingringsmonn når de blir forelska, jeg skjønner godt at det er mye kulere å være sammen med kjæresten sin, enn en gammel venninne. For gode venner er der uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Hun er rett og slett forelska, ikke verre enn det. Og da glemmer man alt annet enn kjæresten sin, det går over etter en viss tid. Du har tydeligvis aldri opplevd en sånn følelse. 

Selv gir jeg venner godt med slingringsmonn når de blir forelska, jeg skjønner godt at det er mye kulere å være sammen med kjæresten sin, enn en gammel venninne. For gode venner er der uansett :)

Sant det, men det er utrolig viktig å ikke glemme vennene opp i det hele. Om man kun prioriterer kjæresten så kan man ende opp med å miste mange venner- som kanskje ikke kommer tilbake om kjærlighetsforholdet ryker. Det er noe man burde tenke på når man går inn i et forhold- at det er viktig å beholde tidligere relasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

Sant det, men det er utrolig viktig å ikke glemme vennene opp i det hele. Om man kun prioriterer kjæresten så kan man ende opp med å miste mange venner- som kanskje ikke kommer tilbake om kjærlighetsforholdet ryker. Det er noe man burde tenke på når man går inn i et forhold- at det er viktig å beholde tidligere relasjoner.

Klart, det bør jo ikke pågå i lang tid. En god relasjon bør tåle en stormende forelskelse, de fleste forelskelser går over etter noen få måneder og blir hverdag. 

Er selvsagt ekstra vanskelig om den ene venninnen ikke har så mange andre venner, skjønner det kan være sårt å bli nedprioritert da, men sånn er livet. Dessuten har jeg ikke sansen for å bryte avtaler som allerede er laget, det faller ikke i god jord hos meg. Men ellers unner jeg virkelig en god venn en stormende forelskelse, det er jo en fantastisk følelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lær deg en ting først som sist: overvekten av kvinner har bare venninner for å fylle tomrommet etter en partner så godt det går når de er singel. Når de får seg kjæreste vil de bare være med han og fortrinnsvis skaffe seg noen unger sånn at de aldri blir alene igjen, noensinne. 

Venninner man snakker med hver dag, blir venninner man treffer et par ganger per år max, etterhvert som de etablerer seg.

Drit i henne, og let etter nye venner.

Anonymkode: 811d9...2fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er veldig mange når de er forelska. Det er faktisk helt normalt. Følte det samme som deg da venninner fikk kjærester da vi var i slutten av tenåra/begynnelsen av 20-åra, og når forholdene tok slutt kom de alltid tilbake (og fikk trøst, før alt ble som før igjen og vi traff hverandre masse)

Nå som jeg er godt voksen skjer disse tingene naturlig når venninnene etablerer seg og får barn, men vi treffes likevel noen ganger i året. Noe mer har ingen av oss tid til. 

Anonymkode: 5e92c...b3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har prøvd å tenke at det vil gå over. Jeg har hatt kontakt med henne kanskje 4 ganger på 2 måneder og da har det vært for å være psykolog og støtte om helt idiotiske ting som at hun trodde at han ikke la med byttelapp på gaven hun fikk med vilje og at han bare tenker på seg selv siden han faktisk avlyste en avtale rett før de skulle møtes. Og der sto jeg og lyttet i 50 minutter mens hun uken før hadde gjort det samme mot meg og flere andre. Hun har alltid holdt avtaler og nå avlyses alt. Hun setter " kanskje" som svar på facebook. Hun sier hun skal ringe, men ringer ikke. Når hun endelig ringer, spør hun ikke om jeg har det bra, men snakker om småting han han har gjort mot henne. Jeg ba henne med på konsert i byen og da ble hun med han og hans kompiser selv om jeg spurte først. Kunne ikke han ha blitt med henne og gjengen hennes?

Har selv vært litt sånn fordi min eks var sjalu og nektet å gjøre aktiviteter jeg hadde lyst til, så føyde jeg meg ikke, fikk jeg heller ikke sett han. Det var et kortvarig forhold, nettopp av den grunn++ Alt var på hans premisser og jeg måtte ofre venner og familie.Jeg ser og så også da, hvor dårlig venninne jeg var. Det var riktignok langt mer alvorlig og jeg måtte på krisesenter grunnet truende oppførsel før jeg klarte å btyte ut.Det å høre om byttelappen på en gave etter å selv ha blitt ditcha, ikke få igjen vasen osv. Det er nesten helt absurd å kunne bli så blind. TS

 

Anonymkode: d81d0...320

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Dævendøtte skrev:

Hun er rett og slett forelska, ikke verre enn det. Og da glemmer man alt annet enn kjæresten sin, det går over etter en viss tid. Du har tydeligvis aldri opplevd en sånn følelse. 

Selv gir jeg venner godt med slingringsmonn når de blir forelska, jeg skjønner godt at det er mye kulere å være sammen med kjæresten sin, enn en gammel venninne. For gode venner er der uansett :)

Jeg har vært superforelsket flere ganger, men har aldri kuttet ut venninner av den grunn. Mennesket har en stor hjerne, og da er det faktisk fint mulig å både være veldig forelsket og samtidig ta vare på venninner.

Anonymkode: 1a1f4...0d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært superforelsket flere ganger, men har aldri kuttet ut venninner av den grunn. Mennesket har en stor hjerne, og da er det faktisk fint mulig å både være veldig forelsket og samtidig ta vare på venninner.

Anonymkode: 1a1f4...0d1

Da har jeg en liten hjerne ;) Heldigvis har jeg få venninner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Gi gjerne forslag til hvordan TS kan være problemet her - jeg er alltid veldig påpasselig på å prøve å se situasjonen fra begge sider, men jeg klarer ikke helt se hva du mener her.

Venninna er travelt opptatt med kjærestegreier, sånn er det bare og da blir venner andreprioritet inntil videre. Folk har til syvende og sist bare 24 timer i døgnet og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke alltid har tid til absolutt alle kompiser til enhver tid, hele tiden, om det så er pga jobb, damebesøk, diverse andre planer osv. Blir litt dramaqueen hvis en venn tar det personlig at jeg har en travel kalender ei stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...