Gå til innhold

Teppebanker - trengs det?


jitsuwaotoko

Anbefalte innlegg

Har en teppebanker liggende, men bruker den egentlig aldri, i og med at å banke teppene på balkongen er dårlig kurtyme i borettslaget. Holder det å støvsuge teppene, eller trenger de også god, gammeldags bank en gang iblant? Banker egentlig folk teppene lengre, eller er dette en tradisjon utgått på dato?

Endret av jitsuwaotoko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke banket et teppe hele mitt liv. De klarer seg med støvsuging og evt rens dersom de blir møkkete. Pledd sendes i vaskemaskinen. 

Anonymkode: 927b7...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har banket en del tepper. Du verden hvor mye som kommer ut av dem selv om de nettopp har blitt støvsugd. Men om det er nødvendig? Blir vel byttet ut av og til også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I borettslagene her omkring, som alle ble bygd på 50/60-tallet, finnes det egne stativ for banking av tepper. De ser litt ut som den ene enden av et tørkestativ. Selv har jeg ikke teppebanker, så jeg bruker en kost. Det er ikke like effektivt, og sikkert ikke skånsomt mot teppet, men jeg tar det som en trening og tenker at det ikke er så farlig med filleryene mine.

Anonymkode: acb30...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har teppebanker på støvsugeren. Gull verdt når man har pelsdyr i hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt. Vi trenger et ord for å beskrive abnormal kvinnelig seksuell aktivitet. 🤑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...