AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #41 Skrevet 20. juni 2018 2 timer siden, Vera skrev: Jeg tror du skal lete lenge for å finne mennesker som syns det er tipp topp med et seksuelt forhold mellom en 16 åring og en 40 åring i vår kultur - selv om den ene er rik og berømt. Vi har jo mange eksempler på det? Søviknes og Grande feks. Når jeg sier skjevfordelingsforhold mener jeg på det psykologiske plan. Men har det slått deg at det kan handle om tiltrekning, på et helt instinktivt og dyrisk nivå, og ikke om utnyttelse? For stort sett tror jeg det er situasjonen. Anonymkode: fa9e2...114 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #42 Skrevet 20. juni 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men har det slått deg at det kan handle om tiltrekning, på et helt instinktivt og dyrisk nivå, og ikke om utnyttelse? For stort sett tror jeg det er situasjonen. Anonymkode: fa9e2...114 "Dyrisk lyster" rettferdiggjør ikke sex med mennesker som mentalt sett er så unge at de enda bare er barn ! Alle har et moralsk ansvar og kan og velge å ikke utsette andre mennesker for usunn manipulering, overgrep og skadelig sex. Anonymkode: 897a4...376 5
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 20. juni 2018 #43 Skrevet 20. juni 2018 Når jeg er usikker på om noe er rett eller galt, og frykter at jeg kanskje er på vei til å gjøre noe umoralsk eller uetisk, pleier jeg alltid å spørre meg selv: "Hva ville Trine Skei Grande ha gjort?".
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #44 Skrevet 20. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Dyrisk lyster" rettferdiggjør ikke sex med mennesker som mentalt sett er så unge at de enda bare er barn ! Alle har et moralsk ansvar og kan og velge å ikke utsette andre mennesker for usunn manipulering, overgrep og skadelig sex. Anonymkode: 897a4...376 Enig i det, jeg sier bare at jeg tror det sjeldent handler om manipulering, overgrep og skadelig sex. Da tar du nesten for gitt at en 40-åring som har sex (hvorfor i det hele tatt problematisere sex?) er manipulering eller overgrep eller dette interessante: «Skadelig sex». Anonymkode: fa9e2...114
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #45 Skrevet 20. juni 2018 4 minutter siden, Maruwan skrev: Når jeg er usikker på om noe er rett eller galt, og frykter at jeg kanskje er på vei til å gjøre noe umoralsk eller uetisk, pleier jeg alltid å spørre meg selv: "Hva ville Trine Skei Grande ha gjort?". Tøyse kopp ! Politikere kan garantert være både slemme, ha moralske brister og mangel dømmekraft de også. Selv om det jo egentlig er mer alvorlig siden de skulle gå foran og være gode forbilder for oss andre. Anonymkode: 897a4...376
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #46 Skrevet 20. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tøyse kopp ! Politikere kan garantert være både slemme, ha moralske brister og mangel dømmekraft de også. Selv om det jo egentlig er mer alvorlig siden de skulle gå foran og være gode forbilder for oss andre. Anonymkode: 897a4...376 Hvis man har politikere som forbilder er man så skadet fra så tidlig av at det ikle fonnes håp, dessverre, og selv om han skulle være morsom har jeg faktisk sett mange eksempler på det. Anonymkode: fa9e2...114 1
Margo Skrevet 20. juni 2018 #47 Skrevet 20. juni 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men har det slått deg at det kan handle om tiltrekning, på et helt instinktivt og dyrisk nivå, og ikke om utnyttelse? For stort sett tror jeg det er situasjonen. Anonymkode: fa9e2...114 Det vil jeg kalle en destruktiv tiltrekning. Vi har feks bannlyst barneekteskap, og driver store kampanjer på dette. Jeg tror det norske eksempelet var en jente på 13 og en mann på 40? Det skiller 3 år på jenta i kampanjen og jenta som har et seksuelt forhold til en 40 år gammel mann. Jeg har null problemer med å akseptere at en 16 åring føler seksuell tiltrekning til en 40 åring feks, men fantasi bedre enn virkelighet i det tilfellet, så her tar jeg for gitt at 40 åringen tar ansvar og holder seg borte. Som noen har nevnt i tråden så vil det kunne skade jenta på sikt, fordi det blir et maktforhold som er 100% skjevfordelt i jentas disfavør. For å si det slik, hadde min mann hatt et seksuelt forhold til en jente på 16 år (og han er knapt over 30) før han traff meg, hadde jeg aldri falt for han. For det vitner om lav moal og karakterbrist. Man utnytter ikke barn rett og slett. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #48 Skrevet 20. juni 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Du tar veldig feil når det gjelder sex og unge mennesker. Først og fremst fordi du prøver å rettferdiggjøre og fremme usunn sex som grenser til overgrep av egen interesse. At en mann på 40 + vil ha sex med et så ungt menneske som mentalt enda er svært umoden er et psykisk og fysisk overgrep mot tenåringen uansett. Det kan aldri bli likeverdig. Sex innvolverer ikke bare kropp men hele mennesket. Både psyken og følelses livet blir påvirket av sex og kan ta stor skade av slik sex. Du burde heller av empatiske og menneskelige hensyn aldri tenke tanken på å benytte deg av så unge mennesker kun for sex. Det er moralsk forkastelig ! La de unge få en bedre start på sitt sex liv enn at gamle menn utnytter dem for sex og påfører dem sår, skam ,anger og traumer...Det er rett og slett ondskap og utnytte, manipulere og skade noen bare for å ha sex ! Anonymkode: 897a4...376 Du kaster ut mange påstander uten belegg. Det virker som om du er mer motivert av følelser enn logikk her. Det jeg sitter igjen med er at du utrolig nok påstår at menn på 40 + som skal ha sex gjør det kun for å utnytte, manipulere og skade partneren. Forsøk å legg følelsene til side litt. Hvorfor er det mer et overgrep om en voksen og en ung enn om det er to unge? Om noen tvert i mot sier at det er de yngre som er tilbøyelig til å utøve press og utnytte så vil ikke jeg protestere på det. Kanskje de vil tøffe seg for kamerater, spre bilder etc. Tror du for ramme alvor at det er en bedre opplevelse for jenta enn en hensynsfull voksen som setter jentas velvære i fokus? Eller mener du egentlig at den seksuelle lavalderen burde heves? Anonymkode: 33326...cac 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #49 Skrevet 20. juni 2018 Snu rundt på det med kjønnene da. 16 år gammel gutt og 40 år gammel kvinne. Er dette like problemfylt? Anonymkode: dd7d1...814
Gjest GiftMann38 Skrevet 20. juni 2018 #50 Skrevet 20. juni 2018 (endret) 1 hour ago, Maruwan said: Når jeg er usikker på om noe er rett eller galt, og frykter at jeg kanskje er på vei til å gjøre noe umoralsk eller uetisk, pleier jeg alltid å spørre meg selv: "Hva ville Trine Skei Grande ha gjort?". Helt enig. Jeg ville i utgangspunktet tenkt at temaet i denne tråden ikke er greit, men denne oppførselen er sanksjonert på regjeringsnivå i Norge, med MSM som heiagjeng. Skal man følge logikken fra TSG-saken så er det mann (40) som er offeret her. Endret 20. juni 2018 av GiftMann38
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #51 Skrevet 20. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kaster ut mange påstander uten belegg. Det virker som om du er mer motivert av følelser enn logikk her. Det jeg sitter igjen med er at du utrolig nok påstår at menn på 40 + som skal ha sex gjør det kun for å utnytte, manipulere og skade partneren. Forsøk å legg følelsene til side litt. Hvorfor er det mer et overgrep om en voksen og en ung enn om det er to unge? Om noen tvert i mot sier at det er de yngre som er tilbøyelig til å utøve press og utnytte så vil ikke jeg protestere på det. Kanskje de vil tøffe seg for kamerater, spre bilder etc. Tror du for ramme alvor at det er en bedre opplevelse for jenta enn en hensynsfull voksen som setter jentas velvære i fokus? Eller mener du egentlig at den seksuelle lavalderen burde heves? Anonymkode: 33326...cac Les hva jeg og andre har skrevet ! Du vet godt at det ikke bare er påstander ! 😡 At du som en voksen mann ønsker å ha sex med et menneske som er så ungt at det mentalt sett bare er et barn er moralsk og etisk sett svært forkastelig !!! Du er tross alt en voksen og manipulativ person med masse livserfaring.!!! En voksen person som lett kan manipulere et tenårings barn til å gjøre ting de vil angre på fordi de mangler modenhet og erfaring til å vurdere hva som er skadelig for dem. Forhold med noen på egen alder kan ikke sammenlignes med sex med eldre menn. Sex på samme alder er mer likeverdig og mer uskyldig. Mens det å bli utsatt for sex grooming fra voksne menn er svært skadelig fordi det er ren utnytting ! Ta inn over deg hva kvinner (og gutter) som har opplevd det og erfart det forteller !!!. Og hva de sliter med av traumer ,skam, anger, minner og flashback. De fleste forteller at de lever med skam og anger fordi de var så "dumme" fordi de ble utnyttet av eldre menn ! Forstår du at det å bli utnyttet seksuelt er skadelig, at det er et traume ? (Jo eldre mannen er jo verre er det pga at det er en voksen person som heller burde beskytte de unge som får seg til å gjøre det) Eller nekter du av ren og skjær egoisme å ta det innover deg at grooming er skadelig, fordi det strider mot dine narsisstiske seksuelle interesser og lyster ? Hvis du bare har et lite snev av psykologisk innsikt og forståelse så skjønner du veldig godt at det jeg skriver er sant. Hvis ikke så råder jeg deg til å lese mer om hva seksuelle overgrep er. . Det er et hav av artikler om grooming og om eldre menns seksuelle utnyttelse av barn og ungdom. 😡 Anonymkode: 897a4...376 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #52 Skrevet 20. juni 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les hva jeg og andre har skrevet ! Du vet godt at det ikke bare er påstander ! 😡 At du som en voksen mann ønsker å ha sex med et menneske som er så ungt at det mentalt sett bare er et barn er moralsk og etisk sett svært forkastelig !!! Du er tross alt en voksen og manipulativ person med masse livserfaring.!!! En voksen person som lett kan manipulere et tenårings barn til å gjøre ting de vil angre på fordi de mangler modenhet og erfaring til å vurdere hva som er skadelig for dem. Forhold med noen på egen alder kan ikke sammenlignes med sex med eldre menn. Sex på samme alder er mer likeverdig og mer uskyldig. Mens det å bli utsatt for sex grooming fra voksne menn er svært skadelig fordi det er ren utnytting ! Ta inn over deg hva kvinner (og gutter) som har opplevd det og erfart det forteller !!!. Og hva de sliter med av traumer ,skam, anger, minner og flashback. De fleste forteller at de lever med skam og anger fordi de var så "dumme" fordi de ble utnyttet av eldre menn ! Forstår du at det å bli utnyttet seksuelt er skadelig, at det er et traume ? (Jo eldre mannen er jo verre er det pga at det er en voksen person som heller burde beskytte de unge som får seg til å gjøre det) Eller nekter du av ren og skjær egoisme å ta det innover deg at grooming er skadelig, fordi det strider mot dine narsisstiske seksuelle interesser og lyster ? Hvis du bare har et lite snev av psykologisk innsikt og forståelse så skjønner du veldig godt at det jeg skriver er sant. Hvis ikke så råder jeg deg til å lese mer om hva seksuelle overgrep er. . Det er et hav av artikler om grooming og om eldre menns seksuelle utnyttelse av barn og ungdom. 😡 Anonymkode: 897a4...376 Du skriver masse om grooming her. Du bør egentlig lære deg hva ord bety før du bruker det. Jeg skal gjenta. 'Grooming' betyr å planlegge og å avtale å gjennomføre overgrep mot barn. Dvs barn under den seksuelle lavalder. (Fantasi)jenta som trådstarter prater om her skal være 16 år. Hun har dermed lov til å ha så mye sex hun vil og med hvem hun vil. Hvorfor vil du begrense henne i det? Ellers maser du fortsatt om at mannen er ute etter å utnytte og manipulere. Hvorfor tror du det? Er det slik at menn over 40 passerer en moralsk grense som gjør at alt seksuelt de deretter foretar seg er manipulativt og utnyttende? Hvis jeg har sex med min jevnaldrende kjæreste så er det altså kun utnytting og manipulering fra min side. Du skriver at sex mellom jevnaldrende er mer likeverdig og uskyldig. Med all respekt; det er tomt pjatt. Som sagt; her kan guttens mål være å skryte for kompisene at han har tatt den og den jenta. Det er nok av historier etter for eksempel russetiden som sender jenter ut i fortvilelse når de innser at de bare har blitt brukt. Jeg er temmelig sikker på at en forsiktig, erfaren og hensynsfull voksen hadde vært bedre. Det virker som om du helt har kjørt deg fast i et spor her. Du evner jo ikke å ta stilling til det jeg skriver, men heller fortsetter å messe på de samme tingene. Sannsynligvis er tanken på det vi diskuterer så uhyrlig for deg at det nesten tipper over for deg. Ta deg litt pause så er jeg sikker på at du klarer å argumentere bedre. Anonymkode: 33326...cac 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #53 Skrevet 20. juni 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les hva jeg og andre har skrevet ! Du vet godt at det ikke bare er påstander ! 😡 At du som en voksen mann ønsker å ha sex med et menneske som er så ungt at det mentalt sett bare er et barn er moralsk og etisk sett svært forkastelig !!! Du er tross alt en voksen og manipulativ person med masse livserfaring.!!! En voksen person som lett kan manipulere et tenårings barn til å gjøre ting de vil angre på fordi de mangler modenhet og erfaring til å vurdere hva som er skadelig for dem. Forhold med noen på egen alder kan ikke sammenlignes med sex med eldre menn. Sex på samme alder er mer likeverdig og mer uskyldig. Mens det å bli utsatt for sex grooming fra voksne menn er svært skadelig fordi det er ren utnytting ! Ta inn over deg hva kvinner (og gutter) som har opplevd det og erfart det forteller !!!. Og hva de sliter med av traumer ,skam, anger, minner og flashback. De fleste forteller at de lever med skam og anger fordi de var så "dumme" fordi de ble utnyttet av eldre menn ! Forstår du at det å bli utnyttet seksuelt er skadelig, at det er et traume ? (Jo eldre mannen er jo verre er det pga at det er en voksen person som heller burde beskytte de unge som får seg til å gjøre det) Eller nekter du av ren og skjær egoisme å ta det innover deg at grooming er skadelig, fordi det strider mot dine narsisstiske seksuelle interesser og lyster ? Hvis du bare har et lite snev av psykologisk innsikt og forståelse så skjønner du veldig godt at det jeg skriver er sant. Hvis ikke så råder jeg deg til å lese mer om hva seksuelle overgrep er. . Det er et hav av artikler om grooming og om eldre menns seksuelle utnyttelse av barn og ungdom. 😡 Anonymkode: 897a4...376 Hvis du har opplevd sex som å bli dårlig behandlet, har vi forskjellige oppfatninger om hva sex er for noe. Et overgrep er noe helt annet enn sex. Anonymkode: fa9e2...114 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #54 Skrevet 20. juni 2018 På 18.6.2018 den 0.43, AnonymBruker skrev: Ingen på 16 år vil ha en på 40+. Anonymkode: be745...aa1 Jo, de som er desperate etter «kjærlighet» og en farsfigur.. Anonymkode: ebf6e...521 2
Anonym2022 Skrevet 20. juni 2018 #55 Skrevet 20. juni 2018 Dette kan umulig være sant! Jeg er såpass ung at jeg har venninner på 16, og de er ikke voksne. Om dette skulle være sant, så ligger du faktisk med et barn. De er naive, og gjør ting spontant uten å tenke over konsekvenser. Men de fleste jenter på 16 ønsker ikke å ha sex med menn på 40, så tror helt ærlig at dette er tull. 2
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 20. juni 2018 #56 Skrevet 20. juni 2018 3 hours ago, GiftMann38 said: Helt enig. Jeg ville i utgangspunktet tenkt at temaet i denne tråden ikke er greit, men denne oppførselen er sanksjonert på regjeringsnivå i Norge, med MSM som heiagjeng. Skal man følge logikken fra TSG-saken så er det mann (40) som er offeret her. Ja. Og så vil det være "høyre-ekstremt" å mene noe annet, og det er nok heller ikke et stempel som mann (40) vil ha på seg. Så her er det egentlig bare å kjøre på, om ikke for noe annet enn å vise omverdenen at han har de riktige holdningene.
herzeleid Skrevet 20. juni 2018 #57 Skrevet 20. juni 2018 Hvis begge koser seg ser jeg ikke helt problemet? 2
Dysnomia Skrevet 20. juni 2018 #58 Skrevet 20. juni 2018 19 hours ago, AnonymBruker said: Tror ikke 'grooming' blir rett utrykk her. Det betyr å nærmest avtale å møte et barn for å utføre et overgrep. 16 år er lovlig, dessuten sier ts at han allerede har henne som elskerinne. Det tror jeg ikke er sekund på, men det er like fullt en interessant diskusjon. Anonymkode: 33326...cac Det blir grooming når det er snakk om en så stor aldersforskjell, jeg har gjennomgått det samme men til forskjell var jeg nettopp fyllt 15 år og framstod som voksen på utsiden men var forsatt naiv, godtroende og usikker på verden på innsiden ( Trodde at jeg visste alt om verden og hva kjærlighet var, jeg var egentlig bare glad for å få oppmerksomhet fra en voksen og følte at jeg skyldte han sex fordi det var det voksne gjorde og siden han var voksen så hadde han vel rett da?). Det har ødelagt så mye iht hvordan jeg forholder meg til verden og jeg følte meg så bedratt i ettertid da jeg forstod hva han hadde utsatt meg for. Det jeg er bekymret for er hvordan dette blir å gå utover psyken og utviklingen av personligheten til jenta, er dette noe et oppegående menneske ville utsatt en tenåring for? Ts er inneforstått med at han skader denne jenta for livet på grunn av sine PERSONLIGE perverse lyster. Det er rett og slett motbydelig. Jeg håper ts er noen som troller. 3
Tba Skrevet 20. juni 2018 #59 Skrevet 20. juni 2018 På 18.6.2018 den 21.11, AnonymBruker skrev: Kos deg sier jeg bare, hun er lovlig og sikkert deilig trang. Enjoy Anonymkode: b48c3...778 Hva er denne greia med å skulle ha sex med barn fordi de er så trange? Det høres ut som en gjeng med pedofile med micropeniser. 4
Dysnomia Skrevet 20. juni 2018 #60 Skrevet 20. juni 2018 1 hour ago, Tba said: Hva er denne greia med å skulle ha sex med barn fordi de er så trange? Det høres ut som en gjeng med pedofile med micropeniser. Det er desverre et forvridd kvinnesyn de har når de seksualiserer barn, det tilsier bare at de ikke klarer å få et likeverdig følelsesmessig forhold til noen på sin egen alder fordi de er umodne, uutviklet, og har et sykt syn på verdier og moraler. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå