Gå til innhold

Gartner, a la hushjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har stor hage, med masse potensiale, men null tid/lyst/energi til annet enn plenklipp. 

Hadde elsket om det fantes tjenester for gartner like rimelig som hushjelp, for eksempel to ganger i mnd til litt ekstra luking, kantklipp og planting. 

Bor rimelig sentralt ved Oslo, men når jeg søker så finner jeg mer anleggsgartnertjenester, eller firmaer som vil inn og designe om hele hagen for en kvart million..... 

Anonymkode: 9d781...5e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva om du setter opp en lapp på butikken, eller kontakter en gartnerskole for å høre om noen vil ha en liten jobb hos deg? :) 

Anonymkode: 75d66...08d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være en utdannet gartner ts?
Hvis ikke, kan du være heldig å få noen som er glad i å stelle i hager til å ta jobben. Kanskje gjennom en hageklubb på facebook? Kanskje en nabo eller en tenåringsdatter/ sønn av en nabo eller bekjent ønsker å få jobben? Eller en pensjonist?

Anonymkode: 75d66...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asvo gjør enkle jobber av denne typen noen steder. Hør med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal ha kvalifisert hjelp i Hagen som har kunnskap om planter, så koster det ca. 5-700 kr timen + mva.

Er det hjelp til luking så ville jeg prøvd å få fatt i en skole elev som trenger litt penger på si.

Endret av Infinity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2018 den 19.36, AnonymBruker skrev:

Vi har stor hage, med masse potensiale, men null tid/lyst/energi til annet enn plenklipp. 

Hadde elsket om det fantes tjenester for gartner like rimelig som hushjelp, for eksempel to ganger i mnd til litt ekstra luking, kantklipp og planting. 

Bor rimelig sentralt ved Oslo, men når jeg søker så finner jeg mer anleggsgartnertjenester, eller firmaer som vil inn og designe om hele hagen for en kvart million..... 

Anonymkode: 9d781...5e5

Bor også i Oslo og kjenner flere som bor i leiligheter og lengter etter å kunne stelle i en hage. Er heeelt sikker på at du finner en hageinteressert hjelper hvis du legger ut annonse på finn! Folk som elsker å styre i hage men som ikke har hage selv - vinn vinn situasjon :)

Anonymkode: 7cff7...100

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kantklipp, plenklipping, luking o.l. er nok billigere dersom dere får en person som ønsker det til å gjøre jobben. Legg det ut på småjobber på finn og heng opp lapper i nærbutikkene. Planting kan også gjøres av andre enn en gartner. Men kanskje dere da kan sjekke opp med Plantasjen/Hageland e.l. om hvilke planter/blomster de anbefaler til deres hage. Regner med dere vil ha det mest mulig vedlikeholdsfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om dere tar for dere hagen selv ved planting, og heller får inn noen til å klippe plenen deres + luking og kantklipping (sommerjobb for en ungdom ish)? Det er vel mye rimeligere enn å få noen til å ordne hagen deres, og da har dere vel mer max overskudd til å kunne plante selv. Det var bare en idé som dukket opp.

Anonymkode: 4559d...386

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...