AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #1 Del Skrevet 16. juni 2018 Det heter ikke Reykjavik med kj-uttale.. Det uttales REYK - JAVIK!!!! Med K, ikke kj!!! Det heter ikke schyr.... Det heter SKYR, rett frem, egentlig med tøddel over y'en så det blir [skir] på islandsk da, men ok, kan godta SKKKYYYR - uttalt rett frem! Anonymkode: fb331...cbf 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #2 Del Skrevet 16. juni 2018 Ok Anonymkode: e0d60...d18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #3 Del Skrevet 16. juni 2018 Testing: Røøøøykjaviik? Ble det rett? Nei... Anonymkode: e0d60...d18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #4 Del Skrevet 16. juni 2018 Ok. Skal ta det til etterretning og huske det for all fremtid. Det med Reykjavik var nytt for meg, men Skyr har jeg sagt på riktig måte i hvert fall, så da har jeg hatt 50% rett. Anonymkode: 8f380...38d 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #5 Del Skrevet 16. juni 2018 Da har jeg uttalt begge deler riktig, fett Anonymkode: 2a686...9bc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #6 Del Skrevet 16. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det heter ikke Reykjavik med kj-uttale.. Det uttales REYK - JAVIK!!!! Med K, ikke kj!!! Det heter ikke schyr.... Det heter SKYR, rett frem, egentlig med tøddel over y'en så det blir [skir] på islandsk da, men ok, kan godta SKKKYYYR - uttalt rett frem! Anonymkode: fb331...cbf Schyr? Sikker på det ikke er østlendinger som snakker om kuer da? Anonymkode: 9927f...4af 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #7 Del Skrevet 16. juni 2018 Øve, øve øve seg Skyr, skyr, skyr, skyrekrem, skyrepulver sky Anonymkode: e0d60...d18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 16. juni 2018 #8 Del Skrevet 16. juni 2018 Greit å vite, takk. Men er dette riktig ;- "heitur pylsur"?- (noe vi tuller med her i huset uten å vite om det er riktig eller ei..) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #9 Del Skrevet 16. juni 2018 Akkurat nå, hjertesukka skrev: Greit å vite, takk. Men er dette riktig ;- "heitur pylsur"?- (noe vi tuller med her i huset uten å vite om det er riktig eller ei..) Er det hete pølser= hot dog ? Anonymkode: e0d60...d18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 16. juni 2018 #10 Del Skrevet 16. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det hete pølser= hot dog ? Anonymkode: e0d60...d18 ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #11 Del Skrevet 16. juni 2018 2 minutter siden, hjertesukka skrev: Greit å vite, takk. Men er dette riktig ;- "heitur pylsur"?- (noe vi tuller med her i huset uten å vite om det er riktig eller ei..) Google translate sier at heitur pylsur = varme pølser Anonymkode: e0d60...d18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #12 Del Skrevet 16. juni 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det heter ikke Reykjavik med kj-uttale.. Det uttales REYK - JAVIK!!!! Med K, ikke kj!!! Det heter ikke schyr.... Det heter SKYR, rett frem, egentlig med tøddel over y'en så det blir [skir] på islandsk da, men ok, kan godta SKKKYYYR - uttalt rett frem! Anonymkode: fb331...cbf Altså som Reyk-ja-vik? Med en ja-lyd, ikke en kja? Og hva er Skyr? Den matgreia fra Tine? (Tror jeg har smakt den én gang og ikke likt den, derfor husker jeg ikke hva det er.) Hvis det ikke er mat, hva er det? Visste ikke at det var islandsk 🙂 Anonymkode: e9cad...a12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 16. juni 2018 #13 Del Skrevet 16. juni 2018 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Google translate sier at heitur pylsur = varme pølser Anonymkode: e0d60...d18 Haha, takk. Trodde vi hadde å gjøre med en ekte islending her. 😜 Endret 16. juni 2018 av hjertesukka 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #14 Del Skrevet 16. juni 2018 Jeg sier Skir og folk ler alltid av meg for det Anonymkode: b6bed...d2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #15 Del Skrevet 16. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså som Reyk-ja-vik? Med en ja-lyd, ikke en kja? Og hva er Skyr? Den matgreia fra Tine? (Tror jeg har smakt den én gang og ikke likt den, derfor husker jeg ikke hva det er.) Hvis det ikke er mat, hva er det? Visste ikke at det var islandsk 🙂 Anonymkode: e9cad...a12 Jepp, REYK ja vik, riktig! Skyr er et islandsk meieriprodukt som vi har spist på Island i uminnelige tider. Men først nå med ulike smaker, før alltid naturell med sukker og fløte på Anonymkode: fb331...cbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #16 Del Skrevet 16. juni 2018 6 minutter siden, hjertesukka skrev: Greit å vite, takk. Men er dette riktig ;- "heitur pylsur"?- (noe vi tuller med her i huset uten å vite om det er riktig eller ei..) Jeg er ekte islending. Det betyr varme pølser ja. Men vi sier stort sett bare pylsur, slik vi sier bare pølser. Ts Anonymkode: fb331...cbf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #17 Del Skrevet 16. juni 2018 3 minutter siden, hjertesukka skrev: Haha, takk. Trodde vi hadde å gjøre med en ekte islending her. 😜 Jeg gjettet bare når jeg skrev hete pølser Anonymkode: e0d60...d18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #18 Del Skrevet 16. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier Skir og folk ler alltid av meg for det Anonymkode: b6bed...d2e Da ler du tilbake! Korrekt uttale er skir. Anonymkode: fb331...cbf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #19 Del Skrevet 16. juni 2018 Min mann (fra Sør-Europa) vil vite hvordan han sier "Heia Island"? Med korrekt uttale. Anonymkode: 0e1ef...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #20 Del Skrevet 16. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min mann (fra Sør-Europa) vil vite hvordan han sier "Heia Island"? Med korrekt uttale. Anonymkode: 0e1ef...6d6 Áfram Ísland! Litt usikker hvordan forklare uttalelsen.. og det er heitAr pylsur, eller "ein með öllu" som er et populært begrep på Islamd 🤗 Anonymkode: c24fc...53d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå