Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Eline993
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke du bor i Norge er du her ulovlig når ikke du har gyldig pass. Det er mulig den enkleste måten å ordne dette på og komme hjem til Australia på vil i så fall muligens være å si ifra og bli tvangsutsendt.

Anonymkode: a3ba1...de8

Hmm, jeg har oppholdstillatelse i Norge

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Eline993 skrev:

Om du har utgått pass så vil du får problemer underveis, det går ikke direkte fly, så du vil få problemer med transit der du mellom lander. Og pass er den eneste godkjente legitimasjon under reise. Så du må ha gyldig pass ellers få du ikke reist. Du må muligens dra til ambassaden snarest om du får tid , og håpe du får pass i tide. Det er viktig å sørge for at pass fornyes innen det utløper , spesielt om du ikke har norsk pass, men må på ambassade i utlandet, eller til hjemlandet ditt

Anonymkode: ba297...73b

Skrevet
5 hours ago, Eline993 said:

Men du har ingen gyldig nasjonal ID, og det er det ditt ansvar å sørge for at du har. 

Skrevet
På 17.6.2018 den 14.44, AnonymBruker skrev:

Om du har utgått pass så vil du får problemer underveis, det går ikke direkte fly, så du vil få problemer med transit der du mellom lander. Og pass er den eneste godkjente legitimasjon under reise. Så du må ha gyldig pass ellers få du ikke reist. Du må muligens dra til ambassaden snarest om du får tid , og håpe du får pass i tide. Det er viktig å sørge for at pass fornyes innen det utløper , spesielt om du ikke har norsk pass, men må på ambassade i utlandet, eller til hjemlandet ditt

Anonymkode: ba297...73b

Tja forsåvidt ikke, reiser hun enten via Dubai eller Doha så skal hun ikke trenge å gå gjennom imigrasjonskontroll før hun lander i Australia. Men spørs vel om hun for komme ut av Norge uten pass. Og enda mer tvilsomt om Qatar eller Emirates vil ta henne ombord uten pass.

Skrevet (endret)
På 19.6.2018 den 23.15, Kjetil E skrev:

Tja forsåvidt ikke, reiser hun enten via Dubai eller Doha så skal hun ikke trenge å gå gjennom imigrasjonskontroll før hun lander i Australia. Men spørs vel om hun for komme ut av Norge uten pass. Og enda mer tvilsomt om Qatar eller Emirates vil ta henne ombord uten pass.

Alle gangene jeg har reist med Emirates har jeg vist pass ved innsjekk i Oslo. Måtte registrere passnummer da jeg kjøpte billettene og det ble det kontrollert at stemte ved innsjekk. Er vel det samme prosedyre med Qatar vil jeg tro. Det er jo flyselskapets ansvar at de reisende har gyldige innreisedokumenter for landet de skal til, så uten gyldig pass tviler jeg svært sterkt på at man får sjekket inn. 

Og om man mot formodning får sjekket inn uten gyldig pass må man jo gjennom passkontroll for å komme til non-Schengen gatene der flyene til Emirates og Qatar går fra, og grensekontrollen slipper vel ikke gjennom folk som ikke har gyldig pass?

Endret av Christiane_W
rettet feil
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...