Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Eline993
Skrevet

Hei, alle sammen.

Jeg er 18 år og skal reise til hjemmelandet mitt som er Australia.

Passet mitt har utgått på dato (australsk pass), kan jeg da reise ut av Norge med utgått pass?

Hilsen fortvilet jente. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Eline993
Skrevet
Akkurat nå, Anthrax skrev:

Har du gyldig norsk pass?

Nei

Gjest Anthrax
Skrevet
Akkurat nå, Eline993 skrev:

Nei

Man må ha gyldig pass for å dra til Australia. Dessverre. (var på utveksling for noen år siden, mener de har krav om å ha min 6mnd gyldighet etter turen også).

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Eline993 skrev:

Nei

Rekker du å ordne med et norsk nødpass?

Anonymkode: 95ce3...f29

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Anthrax skrev:

Man må ha gyldig pass for å dra til Australia. Dessverre. (var på utveksling for noen år siden, mener de har krav om å ha min 6mnd gyldighet etter turen også).

Men stemmer det når TS har australsk pass? 

Anonymkode: 91cf4...20e

Gjest Anthrax
Skrevet

Et norsk nødpass (om du har norsk statsborgerskap), eller kontakte den australske ambassaden for hjelp.

Gjest Anthrax
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men stemmer det når TS har australsk pass? 

Anonymkode: 91cf4...20e

Alle land krever jo gyldig pass, uansett statsborgerskap? Hun må sjekke med sin ambassade om dette.

AnonymBruker
Skrevet

Uansett må man ha et gyldig pass når man reiser ut av landet.

• Liker 1
Gjest Eline993
Skrevet

Det vet jeg ikke, reiser om 2 uker

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Eline993 skrev:

Hei, alle sammen.

Jeg er 18 år og skal reise til hjemmelandet mitt som er Australia.

Passet mitt har utgått på dato (australsk pass), kan jeg da reise ut av Norge med utgått pass?

Hilsen fortvilet jente. 

Rekker du å ordne med et australsk nødpass hos den australske ambassaden i Oslo? Ring de på mandag og hør.

Gjest Eline993
Skrevet

Tusen takk alle sammen, jeg skal kontakte den australske ambassaden imorgen. Men hvordan får jeg tak i dem? Jeg har aldri gjort det før ☺️

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Eline993 skrev:

Tusen takk alle sammen, jeg skal kontakte den australske ambassaden imorgen. Men hvordan får jeg tak i dem? Jeg har aldri gjort det før ☺️

Står det ikke kontaktinfo i linken?

12 minutter siden, Dolce skrev:

Skrevet
1 minutt siden, Eline993 skrev:

Tusen takk!💗

Bare hyggelig, Eline 993. Håper dette var til hjelp!

God tur til Australia (forøvrig et land og kontinent jeg gjerne skulle reist til - hvis ikke jeg hadde sett bilder av de seriøst svære edderkoppene der 😉 ) 

• Liker 1
Gjest Eline993
Skrevet
9 minutter siden, Dolce skrev:

Bare hyggelig, Eline 993. Håper dette var til hjelp!

God tur til Australia (forøvrig et land og kontinent jeg gjerne skulle reist til - hvis ikke jeg hadde sett bilder av de seriøst svære edderkoppene der 😉 ) 

Ja, det var til stor hjelp! 

Reis! Absolutt ! Dette er bare skapninger som ser skremmende ut. Har opplevd edderkopper, slanger og andre dyr, og de er en del av "krydderet" i det som er Australia 😄

AnonymBruker
Skrevet

Uten gyldig pass kommer du ikke lenger enn avreiseflyplassen, der vil du ikke engang få sjekket inn ettersom flyselskapet er ansvarlig for at de reisende har gyldige reisedokumenter for landet de skal besøke. Det er bare å kontakte den nærmeste australske ambassaden fortest mulig.

Anonymkode: 74674...5ef

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke du bor i Norge er du her ulovlig når ikke du har gyldig pass. Det er mulig den enkleste måten å ordne dette på og komme hjem til Australia på vil i så fall muligens være å si ifra og bli tvangsutsendt.

Anonymkode: a3ba1...de8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...