Gå til innhold

Bryllupsreise - Roma eller Paris?

Gjest Brud2005

Anbefalte innlegg

Gjest Brud2005

Vi skal på bryllupsreise i slutten av juni / begynnelsen av juli til enten

Paris eller Roma

Vi klarer ikke bestemme oss for sted, kan dere hjelpe oss? Hvor ville dere reist og hvorfor?

Vi skal være borte i ca 10-12 dager..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har verken vært i roma eller paris. Men kjenner mange som har vært begge steder. De fleste sier de er skuffet over paris, mens de derimot er fornøyd med roma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, på den tiden kan det bli veldig varmt begge steder (kanskje særlig i Roma). Storby i hetebølge kna være en prøvelse! Men dere kan jo være heldige også, da (og de verste hetebølgene er gjerne i slutten av juli og i august).

Har vært begge steder flere ganger. Mine erfaringer;

Paris er litt mer snobbete og ekslusiv (veldig fransk), jeg foretrekker shoppingen og club'ene der, også er det mye lettere å komme seg rundt omkring pga metroen. Historisk heller den mer mot 1600-tallet og oppover, med unntak selvfølgelig.

Roma er veldig italiensk; høylydt, hjertelig og kaotisk. Masse flott historie (helt fra oldtiden) og nyydelige bygg. Foretrekker maten og atmosfæren der.

Uansett; ti-tolv dager er veldig, veldig lenge i en storby, særlig om sommeren!!

Hadde jeg vært dere, hadde jeg tatt noen dager i Roma, og reist videre opp til Toscana og bodd på en agriturismo (http://www.agriturismo.com/englisch.htm eller kontakt et reisebyrå) og reist litt rundt i området. Toscana er utrolig vakkert og veeeldig romantisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Svigrinna mi har vært i både Paris og Roma, og jeg spurte henne om hvilken av byene hun ville anbefale oss til bryllupsreisen, og hun anbefalte Roma!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært både i Paris og Roma, men til forskjellige tidspunkter på året.

I Roma kan det være veeeeldig varmt om sommeren, så jeg anbefaler ikke å være der i 12 dager hvis dere ikke er spesielt glad i trykkende varme.

Har aldri vært i Paris om sommeren, men ble generelt litt skuffet over byen da jeg var der. (Kan jo også være fordi jeg var en god del mindre da :wink: )

Metroen i Paris gjør det som sagt mye lettere å ta seg frem, og det er jo veldig mye å se hvis dere er historisk interesserte (det er det forøvrig i Roma også, men en guidet tur kan bli litt i varmeste laget midt på sommeren)

Hadde det vært jeg som skulle på bryllupsreise så hadde jeg nok heller valgt et kosligere sted som feks. Rethymno i Kreta, i steden for en storby, men det er jo meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

HEI C!!!

Vi vurderer også Roma. Kanskje vi støter på hverandre :ler: ?

Er det noe annet enn shopping og kulturtitting å gjøre i Roma? Er det langt til sjøen (og hvordan er strendene?)? Noen som har noen gode råd til romantiske hoteller?

Vi har planlagt å være der i 4-5 netter... Har er annet bryllup vi skal rekke uken etter vårt. Ca dato: 26.6-1.7.

HJEEEEEEELP! Eller blir det ingen bryllupsreise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nesten utelukkende si Roma. Men i tidspunktet dere reiser på er det varmt i Roma, nesten litt for varmt. Kanskje heller søk ut av Roma sentrum og ut not kysten. Tusenvis av nydelige og romantiske steder dere kan besøke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...