Gå til innhold

Svar etter konisering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Ser denne tråden snart er et år gammel men vil spørre dere likevel;

Jeg skal inn til konisering om en med med cellegrad-forandringer 2. Jeg har nylig fjernet noen kjønnsvorter med laser og tok da like greit en celleprøve også(et år siden sist jeg tok celleprøve), ble derfor overrasket da jeg fikk beskjed at jeg hadde celleforandringer og grad 2.

Jeg og min samboer skulle egentlig bare la det gro der nede etter forrige inngrep og begynne å prøve å bli gravide, men nå ser det ut som vi må sette det litt på vent da jeg skal gjennom dette.

Spm mitt er; Har det gått fint med dere? Har det vært greit på kontroller i etterkant?

Leser også om deg som ble gravid, har det gått bra? :) 

Takker for alle svar.

Anonymkode: 8d3ec...57c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Ser denne tråden snart er et år gammel men vil spørre dere likevel;

Jeg skal inn til konisering om en med med cellegrad-forandringer 2. Jeg har nylig fjernet noen kjønnsvorter med laser og tok da like greit en celleprøve også(et år siden sist jeg tok celleprøve), ble derfor overrasket da jeg fikk beskjed at jeg hadde celleforandringer og grad 2.

Jeg og min samboer skulle egentlig bare la det gro der nede etter forrige inngrep og begynne å prøve å bli gravide, men nå ser det ut som vi må sette det litt på vent da jeg skal gjennom dette.

Spm mitt er; Har det gått fint med dere? Har det vært greit på kontroller i etterkant?

Leser også om deg som ble gravid, har det gått bra? :) 

Takker for alle svar.

Hei du :) Ift. koniseringen har alt gått veldig bra. De fikk jo fjernet alt, og etter første kontroll 6 mnd etterpå var hpv helt borte og celleprøve normal. Dessverre mistet jeg i MA i uke 11, men det skal ikke ha vært noen sammenheng sa gynekologen. Det får vi jo heller aldri vite om stemmer, men jeg regner med det bare var uflaks. Nå er jeg gravid igjen og blir fulgt opp ekstra fordi jeg ikke har gått et år siden koniseringen. Ville ventet til du er helt ferdig å blø, så er det jo egentlig bare å prøve! (så lenge koniseringen er vellykket) :) Lykke til med begge deler 🙏🏼🌱

Anonymkode: 3de8b...334

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei du :) Ift. koniseringen har alt gått veldig bra. De fikk jo fjernet alt, og etter første kontroll 6 mnd etterpå var hpv helt borte og celleprøve normal. Dessverre mistet jeg i MA i uke 11, men det skal ikke ha vært noen sammenheng sa gynekologen. Det får vi jo heller aldri vite om stemmer, men jeg regner med det bare var uflaks. Nå er jeg gravid igjen og blir fulgt opp ekstra fordi jeg ikke har gått et år siden koniseringen. Ville ventet til du er helt ferdig å blø, så er det jo egentlig bare å prøve! (så lenge koniseringen er vellykket) :) Lykke til med begge deler 🙏🏼🌱

Anonymkode: 3de8b...334

Hei, og takk for svar :) 

Det var leit å lese, men veldig hyggelig å høre at du er gravid igjen og at hpv er helt borte. Ja, det er nok lurt at det får gro helt ferdig "der nede" før man begynner å prøve. Veldig fint å høre at man blir fulgt opp så nøye.

Tusen takk for det, og takk for at du svarte meg, det satt jeg stor pris på. Lykke til, til deg også ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...