ekkoet Skrevet 29. juni 2018 #21 Skrevet 29. juni 2018 Problemet er at folk gjør det de trenger. Din blinklysbruk kommer sjeldent deg selv til nytte - man bruker blinklys for å hjelpe alle andre med å forstå og forutse trafikkbildet. Blinklysbruk er slik en kollektiv oppgave - jeg hjelper deg ved å fortelle hvor jeg skal og neste gang hjelper en annen meg med å fortelle hva han/hun har tenkt å gjøre. For å sette det litt på spissen er de som ikke bruker blinklys egoister - de ser ikke nytten for seg selv, så derfor dropper de det. Andre grunner (som at de ikke kan reglene eller det er for mye å tenke på) faller litt på sin egen urimelighet - da burde man ikke kjøre i utgangspunktet. (Feil bruk av blinklys er en annen diskusjon - alle kan gjøre feil - man kan uansett aldri stole 100% på at folk gjør det de signaliserer.) 1
Mr. Kilmister Skrevet 29. juni 2018 #22 Skrevet 29. juni 2018 På 14.6.2018 den 21.14, AnonymBruker skrev: .. og da særlig i rundkjøringer. Hvorfor gjør du ikke dette? Er det fordi du ikke gidder, eller fordi du ikke vet når du skal bruke det? Eller tenker du at det ikke er så nøye uansett? Forstår du at det kan være frustrerende for andre billister å ikke vite hvor du har tenkt å kjøre, og at det hindrer et effektivt trafikkbilde? Anonymkode: 76ac4...b74 Enig, jævli irriterende. Det blir ofte en 🖕 i rundkjøring. Håper en dag en vil kjøre etter meg, så skal jeg fortelle han hvor skapet skal stå.
Oddy Skrevet 2. juli 2018 #23 Skrevet 2. juli 2018 (endret) Altså, jeg bruker selv blinklys av en vane så for meg går dette automatisk. Etter å kjørt litt lenge nå vet jeg hvor de fleste skal i en rundkjøring uten at de trenger å blinke. Men hvis det er noe jeg aldri er forberedt på er når noen bytter felt i rundkjøringen og de røre aldri blinklyset hverken i eller ut. Off... Å kjøre er pokker meg en risikosport av og til når du er i rushtiden og alle skal hjem på død og liv. Endret 2. juli 2018 av Oddy
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #24 Skrevet 2. juli 2018 Blinker når jeg anser det som nødvendig (4 armet). Dropper det ofte i 3 armet-tofelts. Anonymkode: 92e09...b4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå