Gå til innhold

Blir jeg kanskje oppfattet som flørtete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en singel 26 år gammel jente. Når jeg møter nye mennesker er jeg veldig opptatt av å gi et godt inntrykk. Jeg stiller mye spørsmål og er generelt veldig blid.  Dette uansett om det er noen på jobb eller hvis sidemannen på bussen snakker til meg. 

For et par uker siden ble jeg bedt med ut av sidemannen på flybussen, men jeg var jo egentlig ikke interessert. Kunder på jobb har også bedt meg ut. Nå begynner jeg å lure om jeg kanskje sender ut feil signaler...

Anonymkode: 57e1c...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyggelige, blide og utadvendte jenter, kan nok fort få flere tilbud, uansett om du blir misforstått eller ikke. Hvis du lurer på om du sender ut noen små signaler, som du ikke tenker på selv,  så kan du jo spørre de beste vennene dine,  om det er noe de legger merke til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at du viser så mye interesse for den enkelte at de tror du vil bli enda bedre kjent. Det kan være. Du går jo langt forbi det å bare være høflig, men du trenger jo ikke bli oppfattet som en flørt for det. Hvordan avslår du invitasjonene da? Ble bare litt nysgjerrig 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende du oppleves som "flørtete" fordi du er så hyggelig. Uansett, ikke forandre deg! Ta det heller som komplimenter at du blir bedt ut. Mennesker som deg er fantastiske :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

 For et par uker siden ble jeg bedt med ut av sidemannen på flybussen, men jeg var jo egentlig ikke interessert. Kunder på jobb har også bedt meg ut. Nå begynner jeg å lure om jeg kanskje sender ut feil signaler...

Anonymkode: 57e1c...e4f

Du er vel pen da! :)

Det er jo meningen at man skal være hyggelig mot kunder.

Endret av Perfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke nødvendigvis det er feil signaler som at de tror du prøver deg på dem, men at det bare er enklere å be ut noen når de er åpne og omgjengelige og man har en god tone. Noen griper bare sjansen når møter en søt og hyggelig fremmed tror jeg.

Er omgjengelig selv og har opplevd det samme, men er jo sjelden de blir overrasket når man svarer takk men nei takk, de fleste har jo bare tatt en råkjangs og ikke tenkt at det nødvendigvis var noe jeg var interessert i. Det har jo skjedd en sjelden gang at de har blitt litt perpleks og åpenbart følt at vi hadde så ekstremt god kjemi at her var det "noe" som begge måtte føle, men da har det gjerne vært snakk om noen med litt skrulling-vibber fra før. Normale folk kan pjatte på bussen uten å se på det som første date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er en singel 26 år gammel jente. Når jeg møter nye mennesker er jeg veldig opptatt av å gi et godt inntrykk. Jeg stiller mye spørsmål og er generelt veldig blid.  Dette uansett om det er noen på jobb eller hvis sidemannen på bussen snakker til meg. 

For et par uker siden ble jeg bedt med ut av sidemannen på flybussen, men jeg var jo egentlig ikke interessert. Kunder på jobb har også bedt meg ut. Nå begynner jeg å lure om jeg kanskje sender ut feil signaler...

Anonymkode: 57e1c...e4f

Jenter har det såpass lett på den fronten at du må nok være litt mer selektiv til dem du er for hyggelig mot.

Hadde du vært mannfolk så hadde det ikke gjort noe da det aldri skjer at ei kvinne plutselig spør deg ut 😛

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hahalvors

Mitt tips: vær sur og sint. Helst irritert. Så slipper du ekle grisemenn som ber deg ut. Kvinner (alle) er gudinner som bare bør bli bedt ut av kjekke, breiskuldrede, sosialt kompetente, rike og høyt utdannede menn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en singel 26 år gammel jente. Når jeg møter nye mennesker er jeg veldig opptatt av å gi et godt inntrykk. Jeg stiller mye spørsmål og er generelt veldig blid.  Dette uansett om det er noen på jobb eller hvis sidemannen på bussen snakker til meg. 

For et par uker siden ble jeg bedt med ut av sidemannen på flybussen, men jeg var jo egentlig ikke interessert. Kunder på jobb har også bedt meg ut. Nå begynner jeg å lure om jeg kanskje sender ut feil signaler...

Anonymkode: 57e1c...e4f

Du er singel, blid og utadvendt. Mange som har lyst til å ha en sånn dame :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi menn er kronisk dårlige på skille vennlighet fra flørting. Mange menn lever, mer eller mindre bevisst, etter regelen om at det er bedre å ta en sjanse og få avslag enn å ikke ta en sjanse som kunne ha blitt noe.

Anonymkode: 2450c...fde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er vel ikke vant til at noen er så hyggelige og imøtekommende, så de tror vel du flørter. Jeg tror også det hver gang en mann er hyggelig mot meg, rett og slett fordi jeg ikke er vant til det

Anonymkode: 37063...34f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det likedan, og føler ofte litt skam over ikke å ha klart å forsvare meg godt nok, om du skjønner? Jeg er ikke noe penere eller mer attraktiv enn andre, men jeg er litt for varm og åpen i møte med mennesker, mer enn jeg egentlig ønsker å være, og det virker som om denne varmen min forårsaker forvirrede følelser hos andre. Resultatet blir mer eller mindre tilfeldige folk som ber meg ut, og "forelskede" venner og kolleger. 

Anonymkode: fca3a...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne som er sånn, blid, hyggelig, nysgjerrig og utadvendt. "Alle" menn tror hun flørter. Tror menn er utrolig dårlig på å skille flørting vs hyggelig. Jeg derimot er nokså tilbaketrukket, liker dårlig small talk med fremmede, og det sender jeg nok tydelige signaler om, kommer aldri i sånne situasjoner som henne. Vi er nok ganske like på skalaen utseendemessig, jeg får mye oppmerksomhet av menn jeg blir kjent med i forskjellige settinger. 

Uansett T.S ikke tenk på å forandre deg, du må fortsette å være deg selv. 

Anonymkode: b5bcc...9fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi menn er kronisk dårlige på skille vennlighet fra flørting. Mange menn lever, mer eller mindre bevisst, etter regelen om at det er bedre å ta en sjanse og få avslag enn å ikke ta en sjanse som kunne ha blitt noe.

Anonymkode: 2450c...fde

Jeg skjønner ikke nødvendigvis koblingen der.. Jeg skulle gjerne vært den som tok sjanser, i stedet for å brenne inne med alt.  Så lenge folk er høflige, og takler et avslag greit,  så er det vel bedre enn at begge kanskje går glipp av noe bra? 

Jeg vil heller misforstå 10 flørter, enn å gå glipp av den ene reelle.  

Anonymkode: 37066...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...