Gå til innhold

Baderomsfliser blir ikke rene!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i studentbolig og irriterer med grønn over de skitne flisene på badet, eller mer bestemt den skitne grove fugemassen 😛  Har vært på kne i timesvis med børster og forsøkt å få bort misfargingen. Jiff baderom, litt klor, eddik, og til og med neglelaggfjerner har ikke fungert mer enn å fjerne overflødig støv og skitt. 

Fugene er som sagt av grovt sementlignende materiale, de er opprinnelig hvite/grå (i alle fall inni et hjørne som aldri er i kontakt med vann), men er misfarget med en mørkere gråbrun farge med tydelige skiller. 

Tror at flere har gitt opp på dette barderomsgulvet før meg og det spiller egentlig ikke så mye rolle om misfargingen er der, men gud som det irriterer meg nå som jeg er ferdig med eksamen og har begitt meg ut på et nytt prosjekt... 

Noen tips? 

Anonymkode: 72fe4...fc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv med jif skurekrem. Ellers de tingene du allerede har nevnt. Hvis ikke det fungerer så ville jeg gitt opp. 

Da er det vannskade der. Vær glad du ikke eier leiligheten 😉

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Prøv med jif skurekrem. Ellers de tingene du allerede har nevnt. Hvis ikke det fungerer så ville jeg gitt opp. 

Da er det vannskade der. Vær glad du ikke eier leiligheten 😉

Det er nok vannskade ja. Badet er laget på en merkelig måte uten helning som gjør at når man dusjer blir nærmest hele baderomsgulvet "oversvømt". Utrolig frustrerende med tanke på rengjøring siden gulvet bestandig er vått etter noen er dusjet, blir så vanskelig å tørke støv og støvsuge :( 

Ts 

Anonymkode: 72fe4...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er nok vannskade ja. Badet er laget på en merkelig måte uten helning som gjør at når man dusjer blir nærmest hele baderomsgulvet "oversvømt". Utrolig frustrerende med tanke på rengjøring siden gulvet bestandig er vått etter noen er dusjet, blir så vanskelig å tørke støv og støvsuge :( 

Ts 

Anonymkode: 72fe4...fc0

Ja da er det nok det. Igjen, vær glad for at du ikke eier stedet, og se etter slike ting når du en gang skal kjøpe selv. Prøv å holde det noenlunde rent, og så flytter du når du er ferdig med studiene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har/kan låne deg en drill, så kjøp en oppvaskbørste som er rund som du setter på!

Anonymkode: f78f2...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvaskbørste? Det finnes børster som er laget for formålet og som kan monteres på en drill eller vinkelsliper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å kjøpe seg en fugerens? :vetikke:

Anonymkode: 7c5a7...a14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å helle en bøtte vann m/klorin utover gulvet en gang i blant. Lar det være 10-15min før jeg skyller av. Det bleker alltid fugene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...