Gå til innhold

Er P-piller å regne som medisiner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart opereres og følgelig legges i narkose. I den forbindelse skal jeg fylle ut en "egenerklæring" hvor jeg må opplyse om jeg bruker noen faste medisiner. Bruker Loette, men tar ellers ikke noen medisiner (foruten allergitabletter i allergisesongen). 

 

Er P-piller å regne som medisiner? Husker at legen i henvisningen skrev "bruker Loette, ellers ingen fast medisiner". 

Anonymkode: 7813f...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. p-piller kan føre til blodpropp, de må absolutt føres opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, P-piller regnes som medisiner. På sykehuset vil du få dine faste medisiner utlevert, om du blir innlagt. De vil ha full kontroll på alt du får i deg av medisiner, siden de har ansvar for deg mens du er der.

Ellers vil du sannsynligvis få god anledning til å få fortalt at du bruker Loetta. Sist jeg ble operert, var det vel tre forskjellige personer som spurte om hva jeg brukte av medikamenter, før operasjonen. Bortkastete ressurser, synes jeg, men sånn var det.

Anonymkode: 7d809...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, P-piller regnes som medisiner. På sykehuset vil du få dine faste medisiner utlevert, om du blir innlagt. De vil ha full kontroll på alt du får i deg av medisiner, siden de har ansvar for deg mens du er der.

Ellers vil du sannsynligvis få god anledning til å få fortalt at du bruker Loetta. Sist jeg ble operert, var det vel tre forskjellige personer som spurte om hva jeg brukte av medikamenter, før operasjonen. Bortkastete ressurser, synes jeg, men sånn var det.

Anonymkode: 7d809...8a5

Det må man jo spørre om, nettopp fordi sånne som ts ikke regner det ene og andre som medisiner. Plutslig kommer det en 2ja jeg bruker XXX da, men vet ikke om det kan kalles medidin". Derfor må de spørre. 

Anonymkode: 9f0fe...886

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-piller får man på resept på apoteket, selvfølgelig er det en medisin. Og det er så absolutt viktig å gi informasjon om, da p-piller gir en økt sjanse for blodpropp, noe en operasjon også gjør. 

Anonymkode: 12828...0b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal snart opereres og følgelig legges i narkose. I den forbindelse skal jeg fylle ut en "egenerklæring" hvor jeg må opplyse om jeg bruker noen faste medisiner. Bruker Loette, men tar ellers ikke noen medisiner (foruten allergitabletter i allergisesongen). 

 

Er P-piller å regne som medisiner? Husker at legen i henvisningen skrev "bruker Loette, ellers ingen fast medisiner". 

Anonymkode: 7813f...369

Har du ikke blitt informert om alle bivirkningene bruk av p-piller kan føre til? Det regnes som medisin i aller høyeste grad.

Anonymkode: 105d2...2d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å skrive for mye enn for lite

Anonymkode: 94504...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal snart opereres og følgelig legges i narkose. I den forbindelse skal jeg fylle ut en "egenerklæring" hvor jeg må opplyse om jeg bruker noen faste medisiner. Bruker Loette, men tar ellers ikke noen medisiner (foruten allergitabletter i allergisesongen). 

 

Er P-piller å regne som medisiner? Husker at legen i henvisningen skrev "bruker Loette, ellers ingen fast medisiner". 

Anonymkode: 7813f...369

Ppiller og allergimedisiner regnes som medisiner. 

Alt av piller du får på et apotek som ikke er kosttilskudd er medisiner. Må du i tillegg har resept, så er det uten tvil medisiner. 

Anonymkode: 898a0...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...