Gå til innhold

har du og din svigermor et godt forhold?  

1 stemme

1. 1. har du og din svigermor et godt forhold?

• nei
      16
    • ja
      65

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min svigers er veldig snill, og jeg er glad i henne. Mne hun mangler totalt sosiale antenner. Som når hun kommer til meg og sier:

Melk, jeg lurte på om du vil arve dette skjørtet jeg brukte sa jeg var så himla feit. Nå er jeg jo heldigvis blitt så slank og fin, men det er et dyrt skjørt, så jeg tenkte det var synd å kaste det. Det passer sikkert til deg.

Eller når hun ALLTID kommenterer der vi har glemt å tørke støv, hva vi spiser, hva vi ønsker oss til jul, hvordan vi lager mat osv. mens hun himler med øynene og ler litt hoverende.

Men SNILL, det er hun! Og jeg gleder meg til søndag når vi skal på midag.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Ja, vi har kjempeforhold MEN.. har kanskje ikke truffet henne fullt så mye som dere andre her, så hvem vet?

Jeg er samboer. Ingen barn, ikke gift.

Men hun er alltid i godt humør og kul :) Tror det vil gå bra heldigvis.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har ingen problemer med å se at svigermor er et godt menneske - hun er søt, snill, raus, vil det beste for sønnen sin og meg. Men hun er så stille! Sier nesten aldri ting direkte, bare hinter. Og vi er nok veldig forskjellige hva angår "hvordan man skal legge opp livet sitt". Hun hinter om vindusvask og rydding i kjøleskap (til meg, ikke til sønnen :roll: ), vil at vi skal kjøpe hus og få barn (vi vil ikke det, i hvert fall ikke på lenge) osv. Og vi har ikke så veldig mye å snakke om, felles interesser o.l. Da vi negge er nokså "sære" er vi ikke så flinke til å omgåes, og de kommer aldri på besøk, selv om vi bor i samme bygd. De venter nok på invitasjon - som jeg synes bør komme fra sønnen, men han tenker jo ikke på det. Har foreslått at de bare kan stikke innom (til tross for rot. hehe), men det gjør de ikke.

Gjest Dolphina
Skrevet

Vi har et helt greit forhold.

Er ikke bestiser, men det er vel heller ikke målet!

Tviler på at vi kommer til å krangle noen gang.

Gjest Anonymous
Skrevet

har minimalt med kontakt med svigermor fordi jeg har kuttet henne ut. Misunner de av dere som har en svigermor som er et positivt innslag i livet deres.

Men savnet av en svigermor er ikke stort. Det går helt fint an å leve uten.

Gjest Anonymous
Skrevet

har minimalt med kontakt med svigermor fordi jeg har kuttet henne ut. Misunner de av dere som har en svigermor som er et positivt innslag i livet deres.

Gjest Anonymous
Skrevet

Gjest baby-E
Skrevet

jeg og min svigermor har et veldig godt forhold!

Skrevet

Jeg og svigermor har ett greit forhold til hverandre nå.Men det har ikke bestandig vært slik.

Vi kan prate om alt,krangler innimellom men tror det er pga at vi er forskjellige individer med egne meninger.

Blir alltid venner igjen

Koldbruna

Gjest gjestnå
Skrevet

For å si det sånn jeg er like godt fornøyd med at jeg ble kvitt henne og sønnen. :sjarmor: Jeg godtok ganske mye etterhvert og var overbærende da jeg skjønte at å si ifra var lite smart. Hun var forferdelig negativ og krtiserte alt og alle for hva som helst (med unntak av sine egne barn) år høre at min arvtager - eksens nye kone - er helt på kant med svigermor - så enten er hun ekstremt uheldig med svigerdøtre - eller kan det være noe med "ho sjøl". Du må ikke tro eksen tok meg i forsvar og det gjør han ikke med den nye heller - stakkars "mor" kan bli såret.. Glad jeg kom meg unna både svgers og han.

Min nye svigermor var visstnok en god og klok dame, men døde ung.

Skrevet
Melk' date=' jeg lurte på om du vil arve dette skjørtet jeg brukte sa jeg var så himla feit. Nå er jeg jo heldigvis blitt så slank og fin, men det er et dyrt skjørt, så jeg tenkte det var synd å kaste det. Det passer sikkert til deg.[/quote']

:ler:

Utrolig hvordan noen er.

Skrevet

Min svigermor legger ikke skul på at jeg ikke er svigermors drøm,

i hennes øyne..

Det har nok mye med at hun ikke klarer å godta

at jeg er ung (25) og for at min mann, hennes

sønn ikke har gitt meg løpestreng mellom kjøkken og vaskerom..

Så prøver hun titt og ofte å oppdra barna vårs..

Og det er det verste jeg vet.

Enten kommer du med tips og råd, ellers holder du kjeft,

er min mening..

Kommer ikke her og sier at sånn skal det være.

Jeg er venstrehendt.

Og da er jeg visstnok "syk"

iflg svigermor..

Så hun kjemper en lang kamp mot venstrehendte da..

Hennes barnebarn skal neimen ikke være det..

Hvis barna vårs holder en ting med venstre hånd,

tar hun det fra dem og plasserer det i høyre hånd..

Jeg godtar ikke slik.

Er barna venstrehend. så er de det.

Hun kan ikke forandre på det nå..

Vi lever tross alt i 2005, vi driver ikke med sånnt nå..

Men hun lever i oldtiden enda..

Så jeg stemte NEI.

Jeg har absolutt ikke noe godt forhold

til min svigermor..

Men jeg skulle veldig gjærne ønskt jeg hadde det da...

Skrevet

Ja, jeg har et godt forhold til henne, selv om vi er forskjellige. Hun er en veldig orginal person, som er veldig lett å komme innpå. Hun har ingen hemninger, og er alltid helt ærlig hva enn det gjelder. Det setter jeg pris på. Kanskje ikke akkurat som alle andre mødre, for jeg ser på henne mer som en venninne enn en svigermor egentlig. :)

Skrevet

her har det kommet mye nytt :wink:

bra at det har kommet så mye respons :sjarmor:

mange som har et godt forhold til svigermor ser g

jeg :)

selv har jeg vell et sånn "bob bob" forhold for å si det sånn... :tunge1:

Gjest lilletroll
Skrevet

Ja jeg har et godt forhold til min svigermor. Vi snakker sammen om mange ting, og vi har jo en flott ting felles; nemlig at vi elsker sønnen hennes :wink:

Skrevet

Har ikke noe godt forhold til svigermor i det hele tatt og kommer nok aldri til og få det.

Våres forhold har alltid vært problemfyllt, men etter at datteren våres ble født prøvde jeg og gjøre det jeg kunne for og komme bedre overens med henne, siden det blir de eneste besteforeldrene hun får, siden jeg har ett elendig forhold til mine foreldre. Så de siste årene har jeg spist tusen kameler, og det siste året her ble det så ille, oppførselen hennes var så grusom, at nå er det slutt, nå kommer jeg til og ha så lite kontakt med den dama som jeg bare kan. Tilogmed mannen min orker ikke hu mer nå, og han er egentlig virkelig mammas lille godgutt.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har vært superheldig med min svigermor og svigerfar. Vi bor ikke langt fra hverandre og ser hverandre passe ofte. De er noen veldig koselige mennesker som lar oss leve vårt liv og samtidig er de der for oss og stiller opp uansett hva det måtte være. De er bare søte og snille - kunne ikke vært mere fornøyd :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med en tråd om svigerdøtre+ Siden det er et ung tråd så blir det vel ikke mye.

om det ble en tråd så ille vi hørt mye tenker jeg.

utrolig mye perfekte sv.døtre her inne.

Det er like mye ekle svigerdøtre som svigermødre?

en svigermor er vel som meg og deg?

hvorfor blir de bare helt uspiselig den dagen de blir svigermødre? tror ike det er sånn. tror det er sv.døtre som ikke kan akseptere at mannen kommer fra en annen"kultur" enn de selv.

Sv.døtre har en tendens til å skulle forandre mannen den dagen de flytter sammen.De skal ha det slik de er vant til?

uansett hvor unge de er, så blir råd og tips fra svigers oppfattet helt feil. tror det må være mange skuffede svigers rindt omkring.

Skrevet

hehe.....joa kan nok sikkert være noe i det.... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er veldig glad i mine svigerforeldre.

Og har et bra forhold til dem.

Ser de mye mer enn min egen familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...