Gå til innhold

har du og din svigermor et godt forhold?  

1 stemme

1. 1. har du og din svigermor et godt forhold?

• nei
      16
    • ja
      65

Anbefalte innlegg

Skrevet

her skal vi diskutere svigermødre på godt og vondt og dele erfaringer.

har du opplevd noen flauser?

har du fått kjeft av svigermor?

ELLER IRRITERER SVIGERMOR VETTET AV DEG?

har du og din svigermor et godt forhold eller et dårlig et?

m.m

:o :-x :oops: :hoho: :veldigsur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stemte ja jeg .. selv om jeg nå er skilt .. og hun teknisk sett ikke er svigermoren min lenger - så har vi fortsatt et godt forhold. Hun er jo også mine barns farmor.

Har faktisk aldri hatt noen uoverenstemmelser med henne .. og har fortsatt et bra forhold til henne - selv om kontakten jo selvfølgelig blir mindre etterhvert.

Tror nok faktisk hun sliter litt mer enn meg da det var hennes sønn som oppførte seg rimelig simpelt. Hun har heller aldri prøvd å unnskylde ham overfor meg - tvert i mot - og det sier ganske mye om henne (som vel egentlig er som "hønemødre" flest - som ikke finner noen feil hos barna).

Gjest Madam Felle
Skrevet

Har et godt forhold til henne, for vi er voksen nok til å respektere herandre. Har aldri fått kjeft av henne, og regner ikke med at jeg vil få det i fremtiden heller. :wink:

Skrevet

Jeg er svigermors yndling :sjarmor:

En gang sa hun at hun skulle ønske hennes egen datter var mer som meg! Jeg syns kansje det var en litt drøy ting å si, selv om min svigerinne er litt vanskelig!

Gjest Anonymous
Skrevet

Er lei av svigermødreproblematkk her inne.

Er det alltid svigermor? Hva med svigerbarn? De forteller intet om seg selv, bare svm.

Hva er en svigermor? Det er som meg og deg. vi er mødre til våre barn. Barna vokser opp og får seg kjæreste....så fortsetter livet med kone ,barn osv.

vi vil det beste for barna våre.

vi blir alltid mødre på godt og vondt. Spes.jenter mener sv.m kan dra en viss plass den dagen jenten får nøkkel til eget hus.

De blir omtalt som syke,frekke og gud vet alt de ikke er.

Så jenter, en dag skal vi bli omtalt på samme viset.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg og min svigermor har ett veldig motstridende forhold.

Vi er veldig like, sterke meninger og heftige temperamenter...

Men når vi er enige, sånn høvelig enige i allefall..hehe...så har vi det veldig gøy og morsomt sammen.

Og ja jeg har fått kjeft. Men det har hun også :ler:

Skrevet

hey!

her var det kommet mange interesange inlegg :)

Gjest Porselen
Skrevet

vel, jeg og min svigermor ser ikke helt likt på tingene... og jeg har vel fått høre hennes mening om meg og mitt noen ganger. Jeg sier det jeg mener men jeg kritiserer henne ikke, jeg lar henne bare ture fram for da har jeg mitt på det tørre. Synes vel det kan bli litt mye når hun ringer mine foreldre og klager på meg. Det er så mye rart hun henger seg opp i og jeg kan ikke gå rundt og irritere meg over det. Vi ser rett og slett forskjellig på livet.

Men hun er en fin bestemor for barna, og stiller gjerne opp som barnevakt. Det er forøvrig meg som må mannen til å invitere sin mor på middag, og som ber han om å ta henne med bort osv.

Hvordan jeg blir som svigermor vet jeg ikke, kanskje jeg blir en slitsom dame som kommer til å blande meg bort i alt.

Skrevet

hei porselen :)

det der syntes jeg var en bra løsning du hadde funnnet ut :) *ros til deg*

Skrevet

Min svigermor (mine svigerforeldre, må ta med svigerfar også) er fantastiske, og vi har et kjempegodt forhold.

De bor 50 mil unna, og jeg er av dem som synes svigermor faktisk er FOR langt unna, og vi sees for sjelden.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har noen flotte svigerforeldre, men føler meg ikke helt på "nett" med dem.

Er lei av svigermødreproblematkk her inne.

Er det alltid svigermor? Hva med svigerbarn? De forteller intet om seg selv, bare svm.

Når vi er samlet til middag med svigers sitter de og kommenterer hvor lite jeg spiser, hvor tynn jeg er og at jeg må "fetes" opp. Det kunne ikke falle meg inn å kommentere deres overvekt med noenlunde de samme kommentarene,..

Skrevet

Vi har et godt forhold. Hun er ikke den mest spennende personen jeg vet om, og jeg er uenig med henne i svært mye. Men som oppgående voksne mennesker kan vi ha det hyggelig sammen og ikke henge oss opp i uenigheter. De som har et dårlig forhold til sin svigermor bør egentlig se like mye på hva de bidrar med i forholdet som hva svigermor gjør. Jeg tviler meget sterkt på at det alltid er svigermor som har skylden.

Gjest Madeline
Skrevet

Vi har et kjempegodt forhold. Kan snakke om alt og hun stiller opp når hun kan. Har vært veldig heldig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei. Vi er for forskjellige. Og har så forskjellig syn på verden og ting at det må skjære seg. Jeg forsøker å være en hyggelig svigerdatter når jeg må omgåes damen. Hun mistolker det for at vi er bestevenninder og kryper lenger og lenger inn i privatlivet vårt. Til vi må si i fra og det tåler hun ikke. Damen har mindre selvinnsikt enn noe annet menneske jeg har truffet. Sønnen har ikke noe annet enn et totalt overfladiskt forhold til henne, og kjønnsrollene i familien er så spikra at det er jeg som må slite med alt mulig. Hun er ingen god bestemor heller, fordi hun har så snevert interesseområde, kjøper barna, bruker dem som trofeer ovenfor verden og skjønner ikke at vi ikke har samme mal for oppdragelse som hun har...

Gjest celine
Skrevet

Min svigermor er dessverre død for noen år siden, men hun var en oppegående og sterk kvinne som jeg bestandig har respektert fullt ut.

Jeg kjente faktisk henne før jeg traff sønnen hennes, så jeg fikk aldri skrytt av henne om hvor godt hun har oppdratt ham, dessverre...

Skrevet

uffda celine...... :klem:

gjest: ja det kan være vanskelig

hannen: så bra da :)

arkana: helt enig i deg der tror heller ikke det alltid er svigermor som har skylden men alle parter

clea: cet hvordan det er min svigermor kommenterer ikke meg men typen håret hans klærna alt hele tiden....kunne aldri falle meg inn å si noe sånt heller! :riste:

ulrikke: bor 70 mil unna jeg :idesmil:

Skrevet

Jeg svarte ja, selv om vi har våre forskjeller. Jeg skriver det som oftest opp som tankeløshet... Hun kan si ting som; du burde jo slange deg litt (jeg er absolutt ikke tykk, men la på meg veldig mye under graviditetene og kunne ikke trene de første 6 mnd etter fødsel grunnet bekkenet). Hun vet at jeg ikke vil at barna skal drikke saft og brus og spise godteri, men hun gir dem det allikevel (de får det ikke hjemme og det er fordi jeg ikke syns de skal spise eller drikke ting som er usunt).

Hun sa til min mor da hun kom hjem fra Frankrike (hvor hun bor halve året, men kommer hjem ca hver annen mnd) "å så det er sånn du ser ut".

Og da min mor fortalte hvor godt hun syntes det var at minste jenta på 1 kom løpende mot henne og ga henne en klem og virket som hun kjente henne sa hun "det er jo forskjell på å kjenne og kjenne da".

Hun mener helt sikkert ikke noe vondt med det, men ting som ikke menes vondt kan allikevel såre!

Jeg er allikevel veldig glad i svigers (begge to) og synes det er veldig fint at de bor 50 meter fra oss. Vi ser dem 2-3 ganger i uken og det går veldig bra!

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg elsker svigermor! Vi er kjempegode venninner, og skulle begge ønske vi kunne bo nermere hverandre. Håper de flytter hit! Mannen min er ikke så begestra, men det kan jeg jo skjønne, for han er totalt uenig med henne i mangt og mye, men så er han jo ofte uenig med meg også. Dessuten forstår han ikke alltid hva hun mener...

Hun blander seg ikke opp i livet vårt, bare hvis vi selv vil det.

Og aller koseligst av allt er at hun ser på meg som en datter og er veldig glad i meg :P

Gjest Leola
Skrevet

Har et godt forhold til mine svigerforeldre.

Vi trør ikke dørene ned hos hverandre og det er vel noe av jeg setter mest pris på. Da er det tilsvarende hyggelig når vi er sammen ... stort sett kun når vi feirer fødselsdager, jul og sånn ... Og en søndag i ny og ne :wink:

Skrevet
Vi har et kjempegodt forhold. Kan snakke om alt og hun stiller opp når hun kan. Har vært veldig heldig.

Samme her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...