Gå til innhold

Er det grunnlag for å få en ny bukse når den ene beltehempa ryker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte ny bukse i dag, skulle prøve den i kveld. Da røk ene beltehempa. Har jeg rett til å få bytta den i en ny en, eller en annen bukse da?

Anonymkode: 2a04a...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Det er ingen spesifikasjon eller garanti på hvor mye den skal tåle. Så har du prøvd den av, så må du fikse den selv.

Anonymkode: 46829...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over har rett i det første ordet: nei. Resten er bare vås.

Butikken har rett til å reparere feilen. De har faktisk lov til å rette samme feil to ganger. Men i praksis vil jeg tro at du får ny bukse med mindre du har behandlet buksa på en uforsiktig måte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med butikken hvor du kjøpte buksa. Så sant du har kvittering, og kan vise at buksa er ny, skal de enten gi deg ny bukse eller få den reparert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte ny bukse i dag, skulle prøve den i kveld. Da røk ene beltehempa. Har jeg rett til å få bytta den i en ny en, eller en annen bukse da?

Anonymkode: 2a04a...291

Du kan prøve på reklamasjon, men jeg husker da jeg jobbet på KappAhl så tilbydde vi som oftest å få plagget fikset hvis det lot seg gjøre. Hvis feilen var for stor fikk man det på reklamasjon.

Anonymkode: 2e8fc...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du får reklamert på dette, da det ikke er meningen at man skal dra i hempene for å få på seg buksene. De vil se med en gang, på bakgrunn av hvor den har røket, om det er dette som har skjedd og om det skyldes at du har dratt i den 

Anonymkode: 53514...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte ny bukse i dag, skulle prøve den i kveld. Da røk ene beltehempa. Har jeg rett til å få bytta den i en ny en, eller en annen bukse da?

Anonymkode: 2a04a...291

du har rett til å få den reparert, eller et prisavslag. Ny bukse eller heving av kjøpet krever at mangelen er vesentlig, og det tenker jeg at den neppe er i dette tilfellet.

Anonymkode: 65b7c...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Til dere som ikke tror det var mulig å få ny bukse så gjorde jeg det. Det var ikke noe problem å få en ny en. Når en oppfører seg hyggelig og ikke er sur eller grinte så går det meste her i verden. Så da vet vi det.

Husk det neste gang du skal i butikk: VÆR HYGGELIG MOT DE SOM ER I BUTIKKEN, SÅ BLIR DU BEHANDLET PÅ EN SKIKKELIG MÅTE! Ha en fin dag og kjøp mer fine ting 😄 

Anonymkode: 2a04a...291

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo bare sydd den fast. 

Anonymkode: bc5b3...ea0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2018 den 7.05, AnonymBruker skrev:

Tviler på at du får reklamert på dette, da det ikke er meningen at man skal dra i hempene for å få på seg buksene. De vil se med en gang, på bakgrunn av hvor den har røket, om det er dette som har skjedd og om det skyldes at du har dratt i den 

Anonymkode: 53514...2fe

Da tror jeg at jeg har missforstått totalt hvordan man skal ta på seg bukser. Hvordan skal jeg få dratt dem opp uten å dra i hempene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne jo bare sydd den fast. 

Anonymkode: bc5b3...ea0

Du skal ha kraftig maskin for å sy på en beltehempe.

Og jo de skal tåle å bli dratt i, for ellers er det ikke poeng i å bruke det til belte.

Anonymkode: 690c6...300

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ha kraftig maskin for å sy på en beltehempe.

Og jo de skal tåle å bli dratt i, for ellers er det ikke poeng i å bruke det til belte.

Anonymkode: 690c6...300

For noe tull. Selvfølgelig kan du sy en beltehempe for hånd med et par sting.  Hvor ofte pleier du å bli dradd i beltet?

Man syr jo knapper for hånd, og de må tåle mye mer enn en beltehempe.

Anonymkode: 65b7c...02a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Persephone said:

Da tror jeg at jeg har missforstått totalt hvordan man skal ta på seg bukser. Hvordan skal jeg få dratt dem opp uten å dra i hempene?

Enig!

Anonymkode: faa6e...344

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Persephone skrev:

Da tror jeg at jeg har missforstått totalt hvordan man skal ta på seg bukser. Hvordan skal jeg få dratt dem opp uten å dra i hempene?

Dra i bukselinningen. Hva gjør du med bukser som ikke har hemper?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Persephone skrev:

Da tror jeg at jeg har missforstått totalt hvordan man skal ta på seg bukser. Hvordan skal jeg få dratt dem opp uten å dra i hempene?

Jeg drar aldri i hempene - det virker logisk at de kommer til å løsne om jeg gjør det, så det har jeg aldri gjort.

Jeg drar dem opp i linningen, og jeg har opplevd med en bukse eller to, tynne jeans fra Cubus for tre-fire år siden, at linkingen nærmest gikk i oppløsning etter hvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig!

Anonymkode: faa6e...344

I bukse linningen selvfølgelig! 

Anonymkode: 0dc0e...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2018 den 18.46, Hulderen skrev:

Dra i bukselinningen. Hva gjør du med bukser som ikke har hemper?

Jeg tror faktisk ikke jeg har bukser uten hemper.

På 15.6.2018 den 18.55, applestories skrev:

Jeg drar aldri i hempene - det virker logisk at de kommer til å løsne om jeg gjør det, så det har jeg aldri gjort.

Jeg drar dem opp i linningen, og jeg har opplevd med en bukse eller to, tynne jeans fra Cubus for tre-fire år siden, at linkingen nærmest gikk i oppløsning etter hvert.

Gikk linningen i oppløsnig etter hvert? Jeg skjønte ikke helt dette her. Men jeg syns da at bukser burde tåle både å bli dratt opp via hempene og linningen. Hvis ikke kan de da ikke være noe særlig i kvalitet.

Jeg har aldri opplevd selv at hempene har røket eller at de har blitt revet av, men jeg reparerte noen av buksene til en venn av meg. De var fryktelig slitt ellers også. Tynnslitt mellom beina og i skrittet. Der hadde hempene gått. Men når buksene er så slitt ellers også syns ejg ikke det er noe rart at hempene har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamasjon er når det er produksjonsfeil. At du drar i en BELTEhempe er ikke produksjonsfeil. 

Anonymkode: f6971...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...