Gå til innhold

Fjerne overflødig hud/fett?


Elán

Anbefalte innlegg

Etter jeg var gravid, har jeg fått utrolig løs mage, den henger veldig og jeg synes det er grusomt. Trener en del og selv med vektreduksjon, har ikke hengemagen blitt noe mindre. Jeg er ikke voldsomt overvektig, men er over "normalen". Klarer ikke se meg i speilet. Jeg aksepterer strekkmerkene, men hengemagen... Kan ikke gå i bikini, så får ikke akkurat mye sol på den bleke huden min, kun armer og legger. Det er så ille at jeg dusjer i mørket og henger håndklær over speil.

Finnes det en mulighet for meg å legge meg under kniven uten å betale en skyhøy pris for å få det bedre? Skal selvfølgelig snakke med legen min, men det blir ikke før over sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette får du dekket! Jeg fjernet nesten en kg overflødig hud på magen ifjor etter stor vektnedgang, og har to søstre som har gjort det etter graviditet. Legen henviser til sykehus som utfører mageplastikk. Dessverre så kan det være ganske lang ventetid, men det er verdt det :) Masse lykke til!

Anonymkode: 8c885...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det dekket om du har et visst antall cm med heng og har fysiske plager som utslett, Sopp og eksem som følge av at magen er slapp og henger. Blir lagt lite vekt på det psykiske, men nevn det når du skal til konsultasjon. Be legen skrive en henvisning som du får med deg. Ta kontakt med private sykehus med offentlig driftsavtale og be om en konsultasjon der du har med deg henvisning. I det private er køen kort. Jeg gjorde det på Aleris i oslo og det gikk fort. Tror ventetiden var på du par mnd, men jeg ba om å få stå på en lynliste. Ble operert 2 uker etter konsultasjon. 

Anonymkode: b97b3...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får det dekket om du har et visst antall cm med heng og har fysiske plager som utslett, Sopp og eksem som følge av at magen er slapp og henger. Blir lagt lite vekt på det psykiske, men nevn det når du skal til konsultasjon. Be legen skrive en henvisning som du får med deg. Ta kontakt med private sykehus med offentlig driftsavtale og be om en konsultasjon der du har med deg henvisning. I det private er køen kort. Jeg gjorde det på Aleris i oslo og det gikk fort. Tror ventetiden var på du par mnd, men jeg ba om å få stå på en lynliste. Ble operert 2 uker etter konsultasjon. 

Anonymkode: b97b3...f04

Var det smertefullt lenge etter operasjonen? Og hva betalte du for den?

Anonymkode: 140ff...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette får du dekket! Jeg fjernet nesten en kg overflødig hud på magen ifjor etter stor vektnedgang, og har to søstre som har gjort det etter graviditet. Legen henviser til sykehus som utfører mageplastikk. Dessverre så kan det være ganske lang ventetid, men det er verdt det :) Masse lykke til!

Anonymkode: 8c885...692

Åh, så godt å høre at det finnes håp! Er bare 26 og har en kropp som en 60-åring, så jeg skjemmes! Da skal jeg bestille legetime etter sommeren når legen min er tilbake fra ferien sin, så får vi drøfte en plan sammen! Hun har nevnt tidligere at det var mulig angående strekkmerkene, og da sa hun at det ville hun vente med til jeg var ferdig med å få barn. Nå har jeg ingen planer om flere barn, så da får jeg ta en prat med henne! Tusen takk for god erfaring og tilbakemelding!

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får det dekket om du har et visst antall cm med heng og har fysiske plager som utslett, Sopp og eksem som følge av at magen er slapp og henger. Blir lagt lite vekt på det psykiske, men nevn det når du skal til konsultasjon. Be legen skrive en henvisning som du får med deg. Ta kontakt med private sykehus med offentlig driftsavtale og be om en konsultasjon der du har med deg henvisning. I det private er køen kort. Jeg gjorde det på Aleris i oslo og det gikk fort. Tror ventetiden var på du par mnd, men jeg ba om å få stå på en lynliste. Ble operert 2 uker etter konsultasjon. 

Anonymkode: b97b3...f04

Tusen takk! Jeg skal ta kontakt over sommeren. Hvordan vet man om private sykehus har offentlig driftsavtale? Nå føler jeg meg dum. Bor i nord og det nærmeste blir nok Aleris i Bodø, men vet ikke om det er privat sykehus med offentlig driftsavtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge siden er det du var gravid? Det tar 2 år før huden strammer seg ordentlig igjen. Selv har jeg gått ned 60 kg og min hud begynner nå å bli strammere. Kjørte også 10 behandlinger av https://www.eximia.no/ med god effekt. 

Ville prøve alt før jeg legger meg under kniven, og nå synes det bare når jeg sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Inwe skrev:

Hvor lenge siden er det du var gravid? Det tar 2 år før huden strammer seg ordentlig igjen. Selv har jeg gått ned 60 kg og min hud begynner nå å bli strammere. Kjørte også 10 behandlinger av https://www.eximia.no/ med god effekt. 

Ville prøve alt før jeg legger meg under kniven, og nå synes det bare når jeg sitter.

Det er to og et halvt år siden jeg fødte. Skal sjekke ut linken din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fortsatt er overvektig tror jeg du må ha normal BMI for å få en slik operasjon, men jeg vet ikke sikkert. 

Anonymkode: 3b68d...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med fastlegen din og hør, men be om henvisning til privatklinikk med offentlig avtale. For jeg ble første sendt til offentlig sykehus, og selv med stort heng, delte magemuskler og kronisk eksem så fikk jeg det ikke. Men ble da senere henvist til privatklinikk, så fikk jeg det dekt, og da får man operasjonen raskt og.

Men er du ferdig med å få barn? For denne operasjonen får du en gang, ikke etter hver gang du får barn. Så må du ha bmi på under 27. 

Anonymkode: d1628...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med fastlegen din og hør, men be om henvisning til privatklinikk med offentlig avtale. For jeg ble første sendt til offentlig sykehus, og selv med stort heng, delte magemuskler og kronisk eksem så fikk jeg det ikke. Men ble da senere henvist til privatklinikk, så fikk jeg det dekt, og da får man operasjonen raskt og.

Men er du ferdig med å få barn? For denne operasjonen får du en gang, ikke etter hver gang du får barn. Så må du ha bmi på under 27. 

Anonymkode: d1628...096

Er nok ferdig med barn. BMI får jeg ikke til å gjøre mer med. Vært på slanker'n i et og et halvt år og kommer ikke lengre ned i vekt til tross for kaloriunderskudd og trening. Da får jeg bare gå slik jeg er da i håp om å, en vakker dag, få råd til å betale for en slik operasjon :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/14/2018 at 9:32 AM, Inwe said:

Hvor lenge siden er det du var gravid? Det tar 2 år før huden strammer seg ordentlig igjen. Selv har jeg gått ned 60 kg og min hud begynner nå å bli strammere. Kjørte også 10 behandlinger av https://www.eximia.no/ med god effekt. 

Ville prøve alt før jeg legger meg under kniven, og nå synes det bare når jeg sitter.

Hadde du cellullitter og ble disse mindre synlige etter Eximiabehandlingene? En klinikk her jeg bor har et tilbud på 10 behandlinger og da er ikke prisen like avskrekkende lenger... De sier at det kan gjøre store forbedringer, men jeg stoler ikke blindt på dem som tjener på det😂

Anonymkode: 6acb9...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to barn og null fett hadde jeg en halv meter løs hud. Dette fikk jeg fjernet gratis. Men jeg ventet til jeg var ferdig med graviditeter, av den enkle grunn at min hud tydelig ikke er fleksibel. Var 29 år når jeg tok min operasjon.Nå fjernet jeg kun hud og strammet ikke muskler eller fikk fjernet fett da det ikke var fett der. Men fikk infeksjon og har et mindre pent arr på magen, i tillegg er magen rundt nye navlen helt uten følelser. Men absolutt verdt det.

 

Anonymkode: 56426...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummel34
På 14.6.2018 den 19.15, Elán skrev:

Er nok ferdig med barn. BMI får jeg ikke til å gjøre mer med. Vært på slanker'n i et og et halvt år og kommer ikke lengre ned i vekt til tross for kaloriunderskudd og trening. Da får jeg bare gå slik jeg er da i håp om å, en vakker dag, få råd til å betale for en slik operasjon :(

Bmikrav på 27..:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.6.2018 den 19.15, Elán skrev:

Er nok ferdig med barn. BMI får jeg ikke til å gjøre mer med. Vært på slanker'n i et og et halvt år og kommer ikke lengre ned i vekt til tross for kaloriunderskudd og trening. Da får jeg bare gå slik jeg er da i håp om å, en vakker dag, få råd til å betale for en slik operasjon :(

Hør med legen din. Gjeldende retningslinjer (med eventuelle unntak og full pakke) er det legen din som vet mest om.

Lykke til :hug:

Anonymkode: 1e85e...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en sånn operasjon på mandag som var, med sammensying av magemusklene. Fastlegen min sa bare at «det hadde ikke han hørt noe om» så han gadd ikke henvise meg til konsultasjon en gang. Kunne jo bedt om å få snakke med en annen lege om det, men for min del syntes jeg det var veldig pinlig å ta opp i første omgang, så orket ikke gå videre med det offentlig. Er 27 år og har ikke gått med bikini på 4 år.. Har en BMI på 25, mener maksgrensen på Aleris er 28. Fjernet 750g hud, pluss litt fett fra hofter og midje. 

Nå er det vel en stund til jeg vil se endelig resultat, men tviler på at jeg kommer til å angre for å si det sånn. Jeg slet veldig med ryggplager også da, sikkert pga de delte magemusklene. 

Start med å ta det opp med legen din og ta det der i fra :) 

Anonymkode: b57ed...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok en sånn operasjon på mandag som var, med sammensying av magemusklene. Fastlegen min sa bare at «det hadde ikke han hørt noe om» så han gadd ikke henvise meg til konsultasjon en gang. Kunne jo bedt om å få snakke med en annen lege om det, men for min del syntes jeg det var veldig pinlig å ta opp i første omgang, så orket ikke gå videre med det offentlig. Er 27 år og har ikke gått med bikini på 4 år.. Har en BMI på 25, mener maksgrensen på Aleris er 28. Fjernet 750g hud, pluss litt fett fra hofter og midje. 

Nå er det vel en stund til jeg vil se endelig resultat, men tviler på at jeg kommer til å angre for å si det sånn. Jeg slet veldig med ryggplager også da, sikkert pga de delte magemusklene. 

Start med å ta det opp med legen din og ta det der i fra :) 

Anonymkode: b57ed...583

Tusen takk, jeg får ta det over sommeren. Vrikker meg ikke et gram på vekta, så kjenner meg ganske motløs akkurat nå :( tærer forferdelig mye på psyken min. Har andre ting som også gjør at jeg er lite fornøyd med meg selv, men det er en synlig kronisk sykdom som jeg ikke kan gjøre noe med. Har lyst å være fornøyd med meg selv, men det ser ut som det kan bli umulig :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Elán skrev:

Tusen takk, jeg får ta det over sommeren. Vrikker meg ikke et gram på vekta, så kjenner meg ganske motløs akkurat nå :( tærer forferdelig mye på psyken min. Har andre ting som også gjør at jeg er lite fornøyd med meg selv, men det er en synlig kronisk sykdom som jeg ikke kan gjøre noe med. Har lyst å være fornøyd med meg selv, men det ser ut som det kan bli umulig :cry3:

Viss du er overvektig, da har du kalorioverskudd og må du gå ned i vekt. Du sier at du ikke kommer deg enda lenger ned i vekt, dette tror jeg ikke noe på.. du kan jo kutte ut brus, godteri, og spise mindre porsjoner middag osv. Det hjelper ikke hvor mye du trener om du fortsatt spiser alt for mye kalorier hver dag.

Anonymkode: fce5f...068

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viss du er overvektig, da har du kalorioverskudd og må du gå ned i vekt. Du sier at du ikke kommer deg enda lenger ned i vekt, dette tror jeg ikke noe på.. du kan jo kutte ut brus, godteri, og spise mindre porsjoner middag osv. Det hjelper ikke hvor mye du trener om du fortsatt spiser alt for mye kalorier hver dag.

Anonymkode: fce5f...068

Sånne som deg viser bare hvor lite du forstår av overvekt og kalorier når svaret alltid er "spis mindre". Anbefaler deg å søke opp Jøran Hjelmeseth og la han informere deg om hvorfor det er vanskelig å gå ned i vekt, og hvorfor "spis mindre" er et ikke virksomt råd. 

Anonymkode: f7ad1...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du cellullitter og ble disse mindre synlige etter Eximiabehandlingene? En klinikk her jeg bor har et tilbud på 10 behandlinger og da er ikke prisen like avskrekkende lenger... De sier at det kan gjøre store forbedringer, men jeg stoler ikke blindt på dem som tjener på det😂

Anonymkode: 6acb9...228

Ja, de ble veldig mye mindre synlig. Hadde bare 2 behandlinger der cellulitene mine er og de ble veldig mye bedre. Hadde jeg hatt større problemer med det hadde jeg tatt flere behandlinger rundt rumpa. Hadde 10 behandlinger på mage/rygg (derav 2 var helkropp), det jeg ble mest overrasket over er hvor fin huden min ble. Strekkmerkene bleknet, huden ble jevnere og finere. Og selvsagt strammere, samt at jeg mistet endel fett rundt magen (mer enn bare ved trening). Du skal trene og spise sunt under behandling, men siden jeg gjorde det fra før endret jeg ikke vanene mine der.

Hadde med svigermor en dag og hun tok en behandling på ansiktet. Hun så mye yngre ut etterpå og det har holdt seg til tross for bare en behandling for et halvt år siden. Dama røyker som en skorstein.

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viss du er overvektig, da har du kalorioverskudd og må du gå ned i vekt. Du sier at du ikke kommer deg enda lenger ned i vekt, dette tror jeg ikke noe på.. du kan jo kutte ut brus, godteri, og spise mindre porsjoner middag osv. Det hjelper ikke hvor mye du trener om du fortsatt spiser alt for mye kalorier hver dag.

Anonymkode: fce5f...068

Jeg spiser nesten ingenting fra før, spiser ikke middag med mindre barnet er hos meg, småspiser ikke og har kuttet ut godterier og godsaker samt brus og sukkerholdig drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...