Gå til innhold

Går ikke ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har prøvd lenge å gå ned i vekt, men nåla på baderomsvekta rikker seg ikke.. Tenker kanskje det kan være at jeg spiser for mye eller får i meg for mye kalorier.

Jeg drikker mye mocca og cappuccino, opptil 4-6 kopper om dagen. Drikker også en del vann, ikke annen sukkerholdig drikke. I løpet av en dag kan jeg spise to epler og en yoghurt, eller tre-fire brødskiver/knekkebrød.

hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Anonymkode: 63e77...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg drikker mye mocca og cappuccino, opptil 4-6 kopper om dagen.

 

Anonymkode: 4ab16...9d3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du som disse?

38303_373_209.png

58 kcal per 100ml. En slik boks har ca 300 ml = ca 170 kcal

170 x 6 = 1020 kcal

Jeg spiser ca 1200-1500 kcal hver dag. Og jeg er slank og har synlige muskler fra styrketrening, har også stabil vekt. 

jeg spiser mye linser, grønnsaker, nøtter, frø, soyaprodukter. Drikker aldri den type dritt som det der, og spiser greier som is og potetgull maks 1 gang i uka. Men spiser ikke junk hver uke en gang (føler ikke behov for det)

Anonymkode: 41a59...ab0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd lenge å gå ned i vekt, men nåla på baderomsvekta rikker seg ikke.. Tenker kanskje det kan være at jeg spiser for mye eller får i meg for mye kalorier.

Jeg drikker mye mocca og cappuccino, opptil 4-6 kopper om dagen. Drikker også en del vann, ikke annen sukkerholdig drikke. I løpet av en dag kan jeg spise to epler og en yoghurt, eller tre-fire brødskiver/knekkebrød.

hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Anonymkode: 63e77...2b1

Spiser for mye eller får i deg for mange kalorier, det er det samme. Ja, hvis du ikke går ned i vekt, får du i deg for mange kalorier. Hva du spiser/drikker, har ikke noen andre noe med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd lenge å gå ned i vekt, men nåla på baderomsvekta rikker seg ikke.. Tenker kanskje det kan være at jeg spiser for mye eller får i meg for mye kalorier.

Jeg drikker mye mocca og cappuccino, opptil 4-6 kopper om dagen. Drikker også en del vann, ikke annen sukkerholdig drikke. I løpet av en dag kan jeg spise to epler og en yoghurt, eller tre-fire brødskiver/knekkebrød.

hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Anonymkode: 63e77...2b1

Men dette er såpass lite mat at kroppen går i sparemodus pga all dritten du drikker..

Anonymkode: ae839...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men dette er såpass lite mat at kroppen går i sparemodus pga all dritten du drikker..

Anonymkode: ae839...082

Beklager, jeg kan ikke kalle det mat likevel. Du bør begynne å spise istedet for å drikke mokka.

Anonymkode: ae839...082

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mener du som disse?

38303_373_209.png

58 kcal per 100ml. En slik boks har ca 300 ml = ca 170 kcal

170 x 6 = 1020 kcal

Jeg spiser ca 1200-1500 kcal hver dag. Og jeg er slank og har synlige muskler fra styrketrening, har også stabil vekt. 

jeg spiser mye linser, grønnsaker, nøtter, frø, soyaprodukter. Drikker aldri den type dritt som det der, og spiser greier som is og potetgull maks 1 gang i uka. Men spiser ikke junk hver uke en gang (føler ikke behov for det)

Anonymkode: 41a59...ab0

Soyaprodukter er ikke sunt. 

Anonymkode: fa347...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd lenge å gå ned i vekt, men nåla på baderomsvekta rikker seg ikke.. Tenker kanskje det kan være at jeg spiser for mye eller får i meg for mye kalorier.

Jeg drikker mye mocca og cappuccino, opptil 4-6 kopper om dagen. Drikker også en del vann, ikke annen sukkerholdig drikke. I løpet av en dag kan jeg spise to epler og en yoghurt, eller tre-fire brødskiver/knekkebrød.

hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Anonymkode: 63e77...2b1

Ett knekkebrød kan ha langt over 150 kcal, pr. skive. 

 

Anonymkode: fa347...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drikker jo masse kalorier, og spiser alt for lite. I lengden ødelegger du kroppen din på denne måten. Så slutt og drikk det tullet, og start og spis skikkelig mat.

Jeg elsker selv mocca, latte osv, men nå slanker jeg meg, så da lager jeg meg kaffe med en skvett melk og en teskje sukrin. Så det blir minst mulig kalorier. Så spiser jeg husman knekkebrød, havregrøt, ren fisk eller kylling med mye grønnsaker til. Så drikker jeg mye vann.

Anonymkode: cec19...4bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Soyaprodukter er ikke sunt. 

Anonymkode: fa347...5b9

tøv! Les deg ordentlig opp før di uttaler deg

Anonymkode: 06e0b...715

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Soyaprodukter er ikke sunt. 

Anonymkode: fa347...5b9

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

tøv! Les deg ordentlig opp før di uttaler deg

Anonymkode: 06e0b...715

Sunt for oss, men utrolig dårlig for miljøet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville byttet ut kaloriholdig kaffe med mat. 

Anonymkode: f0ae1...a2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper disse kaffene på kaffebarer er det jo ikke rart. En kaffe mocca laget på helmelk har i følge et rask Google-søk opptil 270 kalorier (trodde det var enda mer) ganger du det med 6 har du 1620 kalorier i bare drikke. 

I tillegg til det faktum at kalorier ikke er kalorier (det er bare den letteste måten å tenke på). Du får i deg hoveddelen av dine kalorier i sukker blandet med fett som er noe av det verste du kan få i deg. Du kunne like godt spist 1620 kalorier i sjokolade hver dag. Dette fettet vil også legge seg lettere på problemområder som mage og lår, mens fett fra feks fisk og kokosmelk har lettere for å sette seg på rumpa.

 

Endret av Inwe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Inwe skrev:

Dette fettet vil også legge seg lettere på problemområder som mage og lår, mens fett fra feks fisk og kokosmelk har lettere for å sette seg på rumpa.

 Dette høres helt utrolig ut og noe jeg aldri har hørt før. Har du noen referanser som underbygger denne teorien?

Anonymkode: 4117d...143

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Dette høres helt utrolig ut og noe jeg aldri har hørt før. Har du noen referanser som underbygger denne teorien?

Anonymkode: 4117d...143

På strak hånd har jeg bare et par dokumentarer jeg har sett de siste dagene (ser heller dokumentarer og hører på podcast enn å lese forskning), se what the health og cowspiracy. Vet det finnes forskning å lese også, men har ingen kilde her og nå (kan se om jeg finner de til uka, har besøk denne uken så blir bare jobb og de). Du kan også se på folk om de spiser helt feil på hvordan de legger på seg, du har kanskje sett mange kvinner som omtrent bare legger på seg på magen, men ben og armer er syltynne? Det vitner om et usunt kosthold og stress. Samme med dette alderspålegget til menn, men det vet vi jo er usunt fra før. 

Men jeg vil endre utsagnet mitt, det er ikke sukkeret som er problemet, men fettet fra melka. Igjen se what the health.

Endret av Inwe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle? Du burde heller bekymre deg for at du kan komme til å stryke med av feil- og underernæring. "Kostholdet" ditt får de som deltar i "Supersize vs superskinny" til å fremstå som helseguruer. Kanskje du burde se sesong 1-9! Mulig du kjenner deg igjen i "skinny" deltagerne. 

Kontakt lege, ta blodprøver og ve legen gi deg litt kostholdsveiledning. 

Anonymkode: 58e51...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.6.2018 den 13.20, Inwe skrev:

 

Sunt for oss, men utrolig dårlig for miljøet. 

Det stemmer ikke helt. Soya til dyrefôr blir produsert på en ikke miljøvennlig måte, men soya til mennesker er miljøvennlig. Det hopper over et helt ledd med forurensning, nemlig dyrene. 

Anonymkode: 29892...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Inwe skrev:

På strak hånd har jeg bare et par dokumentarer jeg har sett de siste dagene (ser heller dokumentarer og hører på podcast enn å lese forskning), se what the health og cowspiracy. Vet det finnes forskning å lese også, men har ingen kilde her og nå (kan se om jeg finner de til uka, har besøk denne uken så blir bare jobb og de). Du kan også se på folk om de spiser helt feil på hvordan de legger på seg, du har kanskje sett mange kvinner som omtrent bare legger på seg på magen, men ben og armer er syltynne? Det vitner om et usunt kosthold og stress. Samme med dette alderspålegget til menn, men det vet vi jo er usunt fra før. 

Men jeg vil endre utsagnet mitt, det er ikke sukkeret som er problemet, men fettet fra melka. Igjen se what the health.

Det er vel what the healt som er så full av faktafeil, at det er skummelt. Du må ikke tro på alt du ser.

Jeg spiser store mengder sukker, er ekstremt stresset, har en enorm rumpe og kraftige lår, midjen er smal. Hvor man legger på seg, har mer med gener, enn kosthold. Alle damer som ønsker større rumper hadde jo levd på sunt fett da. Har og en venninne med ekstremt tynne ben, og stor mage i forhold til resten av kroppen, hun spiser lite sukker. 

Anonymkode: cec19...4bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Inwe skrev:

Du kan også se på folk om de spiser helt feil på hvordan de legger på seg, du har kanskje sett mange kvinner som omtrent bare legger på seg på magen, men ben og armer er syltynne? Det vitner om et usunt kosthold og stress. Samme med dette alderspålegget til menn, men det vet vi jo er usunt fra før. 

Hey! Dette stemmer ikke. Nå ble jeg nesten såret. Jeg har ikke stress i min hverdag, og jeg spiser veldig sunt. Likevel er det bare på magen det legger seg når jeg går opp i vekt. Det stemmer at det er mye mer usunt å ha magefett enn fett på lår og rumpe. Men det skyldes ikke at vi lever usunt. Det er hovedsaklig genetisk, og skyldes at vi er så uheldige å ha såkalt «eplefasong». 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Inwe skrev:

, du har kanskje sett mange kvinner som omtrent bare legger på seg på magen, men ben og armer er syltynne? Det vitner om et usunt kosthold og stress.

Dette er en veldig bastant og unøyaktig påstand.
Du har rett i at usunt kosthold og stress kan gi denne kroppsformen, spesielt høyt inntak av raske karbohydrater, men du tar feil når du påstår at livsstil er den eneste grunnen.

Det kan også skyldes høy tilstedeværelse av stresshormonet kortisol grunnet sykdom eller medisiner. 
Det kan skyldes ubalanse i insulinnivået.
Eller det kan, som nevnt over, skyldes genetikk.

Tynne ekstremiteter kombinert med magefett sier derfor ingenting om personens livsstil i seg selv, man må vite mer om personen før man kan trekke en slik konklusjon som du gjør her.

 

Anonymkode: c1183...6c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...