Gå til innhold

Hvordan er det mulig å ikke kunne knipse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså at det ikke kommer noen lyd. Samboeren kan prøve å knipse så  mye som bare det men det kommer uansett ingen lyd. Han har ledd som lett bøyer seg bakover, også de ytterste leddene på fingrene, kan det være derfor? :klo:

Anonymkode: a73a5...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan det er mulig? Det er da mange som ikke kan å knipse, så jeg ser ikke hva som er så big deal med det. 

Anonymkode: 670d7...0b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan det er mulig? Det er da mange som ikke kan å knipse, så jeg ser ikke hva som er så big deal med det. 

Anonymkode: 670d7...0b5

Men det må jo være noe som gjør at det ikke kommer noen lyd?

Anonymkode: a73a5...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt på hvordan det er mulig å ikke kunne knipse - og jeg kan ikke engang knipse selv! Skjønner ikke hva det er... Det ser jo så lett ut.

Anonymkode: f6f2c...c70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har også lurt på hvordan det er mulig å ikke kunne knipse - og jeg kan ikke engang knipse selv! Skjønner ikke hva det er... Det ser jo så lett ut.

Anonymkode: f6f2c...c70

Ja, ikke sant! Og jeg har studert han nøye og han gjør alt riktig :fnise: men det kommer ingen lyd.

Anonymkode: a73a5...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ikke sant! Og jeg har studert han nøye og han gjør alt riktig :fnise: men det kommer ingen lyd.

Anonymkode: a73a5...8f7

Han gjør åpenbart ikke alt riktig når det ikke kommer lyd... Tips: Prøv å forstå hvor og hvorfor lyden oppstår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Jeg har hypermobile ledd og må være knusktørr på fingrene for i det hele tatt å få en lyd om jeg prøver å knipse :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jævlig rart. Jeg kan knipse høyt, lavt, med begge hender samtidig, annen hver hånd. Men med tærne går det ikke. 

Anonymkode: c9b4b...d5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok lang tid før jeg skjønte hvordan jeg skulle gjøre det. Men det kom med litt øvelse.

Anonymkode: d01ca...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Peanut skrev:

Jeg har hypermobile ledd og må være knusktørr på fingrene for i det hele tatt å få en lyd om jeg prøver å knipse :blink:

Det har jeg også og får heller ikke til lyd når jeg knipser. Samboeren min som også har hypermobil ledd har samme "problem". 

Kanskje hypermobil ledd er svaret? 

Anonymkode: c9dbe...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The sound of the snap itself does not come from the act of your thumb and finger rubbing together. Here's what happens: The finger is pushed against the thumb, which acts as a brake, and when this brake is released the finger rushes to and “snaps” against the palm. Also, if your other fingers (the ones further from the thumb) are resting against your palm at the time of the snap, there is a small hollow opening between those fingers and your palm which amplifies the sound of the snap.

The snap is an impact between a fast-moving finger and the palm after the thumb moves out the way. Therefore, unless you have deformed fingers or no palm or skin/tissue made out of a highly acoustically absorptive material, you should be able to snap just fine."

 

Kilde: 

https://www.quora.com/I-cant-snap-my-fingers-Can-someone-be-physically-unable-to-snap-their-fingers

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hypermobile ledd, men får til å knipse.  Jeg har ringfingeren på en måte flatt mot det første leddet på tommelen, slik at langfingeren da knipses mot denne. Aner ikke om det er riktig teknikk eller bare noe jeg bruker. Jeg får til lyd med bare tommel og ringfinger også, men da ikke så høyt smell. Regner med at det er fordi langfingeren da bare treffer håndflaten under tommelen og det blir for mykt. Det viktigste er det å finne riktig "pressestyrke" tror jeg, altså hvor hardt en skal presse fingrene sammen før en slipper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyden kommer jo av at den ene fingertuppen klasker ned på innsida av håndflata, så kanskje de som prøver og ikke får det til avslutter øvelsen for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høyrehendt og knipser bedre med venstre enn med høyre hånd. Rare greier.

Anonymkode: 3046d...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrist

Jeg får det ikke til, og det er ikke fordi jeg ikke skjønner mekanismen bak. Plystring sliter jeg også med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri klart å nå tærne mine med fingrene når jeg står rakt opp og ned og bøyer meg (om dere skjønner). Samme hvor mye jeg har tøyd og bøyd. Noen har ment at jeg da er stiv og bør tøye enda mer, hver dag, men det er feil. Vi er forskjellig bygd og noen ganger har vi rett og slett ikke de fysiske mekanismene (nervebaner, lengde på ledd etc) som skal til for å få til slike ting som bare vi menneskene har skapt som en slags greie "alle skal kunne". Bare tenk på dette med å rulle tunga trippelt - veldig mange får ikke dette til og det bør ikke være noe rart ved det. 

Endret av BeautyBox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det. Har øvd i 30 år. Kan fortsatt ikke knipse eller plystre.... 

Har ikke hypermobile ledd. 

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke knipse og kan heller ikke plystre ordentlig. Kommer bare små pip innimellom når jeg prøver å plystre. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke knipse. Aldri klart det. Kan ikke plystre ordentlig heller.

Anonymkode: 33e0d...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...