Gå til innhold

ferie til kreta

anita 30

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen :-)

Jeg skal dra på ferie til kreta i slutten av mai sammen med tvillingene mine på 9år, vi skal dra til en plass som heter platanias :-)

Jeg er kjempespent da jeg aldri har vært i sydligere strøk før.

Er det noen som har vært der og kan dele sine erfaringer med meg? jeg lurer på alt fra vær til priser,aktiviteter ol :-)

Takker så mye for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gitte

prøv å leie en bil og reis innover på øya, den eneste innsjøen der er utrolig flott og virkelig verdt et besøk. herlig å bade i om du blir lei saltvann og klor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chania by er også et must. Ta bussen bare. Den går langs kysten hele tiden. Det blir ikke dyrt med drosje tilbake heller. (Drosje i Hellas er også en bra måte å bli kjent med folk på. Ofte må en nemlig dele med andre, for at sjåføren skal tjene mest mulig penger. Har selv delt drosje med to overklassefruer etter at jeg og en venninne hadde vært på rockekonsert og drukket øl av pappbeger... ) Masse restauranter og butikker i byen, pluss at gamlebyen er et syn i seg selv. Også en del museer som er verdt å få med seg.

Et digert badeland bør jo kunne være noe for 9-åringer. Hotellet har helt sikkert informasjon. Det er stort, og ligger ikke langt unna. Husker ikke hva det heter i farta.

Ellers synes jeg også at å leie bil, eventuelt ta buss/bli med på en guidet tur på øya. Masse å se, fantastisk vakkert.

Er dessuten mye grønnere og mer behagelig temperatur i mai enn senere på sommeren.

Hellas er dessverre ikke et lavkostland lenger, men hold dere unna turistfellene, og maten er billigst og best der grekerne går. Platanias er et turistområde, men ta en tur opp i åssiden til "gamle" Platanias. Endel restauranter med fantastisk utsikt og lite trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zim-zum

Du bør prøve å få med deg den internasjonale kunstfestivalen som skal foregå i Chania i tiden 15.-30. mai. Den vil inneholde bl.a. malerier, skulpturer, fotografier, digitale installasjoner m.m.

Den skal foregå i Neoria Exhibition Space, i den gamle havna, og det er gratis adgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Heisann :ler:

Vi kommer til å få en fantastisk ferie på Castle Suites. De er et nydelig hotell med 2 skjønne bråkepumper som dere vi like :hoho:

Platanias er en liten koselig by med flott strand. Kort vei inn til Chania hvor det er masse å se og besøke.

En tur ut til ravene med en "glassbåt" er tingen + badeland da :o

Er ikke så mange ukene igjen nå så gled dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...