Gå til innhold

Over avg somalier sliter i dating


Fastrawr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 11.6.2018 den 20.37, Fastrawr skrev:

Er bare nyskjerig hvorfor over avg en 7 altså sliter veldig å få matches på tinder. Til og med av de styggeste jentene og av feite jenter jeg swiper til, går ikke. I hot or not går det litt bedre. Men vet ikke. Tenker jenter på rasen på folk? Er det bare haug med rasister? Vet ikke kansje burde legge bedre bilder, er grunnen. 

Litt som alle andre gutter/menn. Hvis du har feil profil bilde (virker sleskete, selife i speilet, bar overkropp eller noe slikt, så sveiper de fleste bort)

Få en kompis til å gi sin ærlige mening om bildet ditt.

Du skriver ingenting om din alder og hva slags treff du har satt på damene. Er du 35 og bare leter etter 18 åringer? Alt av slike ting gjør at du får mindre treff. 

Hvis du ikke får frem sjarmen din på nett, er kanskje byen noe for deg? 

Beklagelig har noen fordommer. Jeg har hatt en kollega fra Somalia og han var sprudlende og bare gjennomført hyggelig, pliktoppfyllende og snill.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dere svarer jo ikke TS på det han lurer på, dere rakker ned på både hvor han kommer fra og hvordan han ser ut! Og ja, jeg tar sånt personlig. Jeg blir faktisk lei meg av å se at andre blir dømt og hakket på, jeg har mye medfølelse og empati med andre, beklager at jeg ikke er kaldere og ikke bryr meg. Jeg ble mye mobbet da jeg var yngre, og mange her skjønner tydeligvis ikke hva endel slike kommentarer kan gjøre med et menneske. Det går vel an å gi konstruktive kommentarer, ikke bare forhåndsdømmende kritikk og direkte stygge svar.. Vi kjenner ikke personen, og trenger vel ikke å ta fra han alt håp heller...

Dobbeltposten var forresten ikke akkurat med vilje, aner ikke hvordan det skjedde, har ikke skrevet så mye her før. Så beklager det.

Anonymkode: a2937...fde

Kjenner jeg sliter litt med å forstå deg..du syns forferdelig synd på et menneske som kaller kvinner for stygge og feite i HI, fordi du har blitt mobbet selv? 🤔

Moderator: Dere ser hva de fleste ser? Det florerer av slike innlegg på kvinneguiden for tiden. Kan nevne i fleng: Utelek som er vanskelig pga fæle innvandrere, innvandrere som mener kvinner legger opp til voldtekt pga klesstil, stygge feite kvinner på tinder som ikke liker innvandrere..dere ser hensikten med disse innleggene?? Ola Nordmann har fått tidlig ferie i år..?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2018 den 7.07, Marina234 skrev:

Jeg synes det er feil av deg å si. Tror ikke at de forventer eller forlanger. Men er det ikke lov å håpe på noe?

En mørk mann kan matche bra med en hvit jente. Hudfarger spiller ingen rolle. Men tror det er slik at damer er redd for ukjente kulturer. Det har nok ikke med hudfargen å gjøre. Det har nok med redselen for en ukjent kultur å gjøre. 

Somalisk kultur er etterhvert ikke så ukjent for norske. Men, den er annerledes. Der norske verdsetter individets frihet, likestilling og høy utdannelse, fins det tendenser innen somalisk kultur som er mer autoritetstro og tenker annerledes i forhold til kvinnens rolle i familien. Av de norske, er det kanskje samene som er mest lik på det somaliske, fordi de er nomader. Disse kulturene har flere likhetstrekk. Hvis du virkelig ønsker deg en norsk jente, bør du heller klargjøre i profilen din dette med islam, kvinnesyn og din egen utdannelse. Synet på hijab er heller ikke irrelevant, og kan være en grunn til at mange jenter stusser. Mange menn ønsker seg en hvit, en gul eller en sort jente fra tid til annen. Dette er bare for spenningen, og ofte noe helt annet enn den de ønsker å dele livet sitt med. Dette bør du klargjøre i annonsen din. Hva er tanken bak dine interesser? Er det et bekjentskap for fest og moro, så bør du skrive nettopp dette, og du vil treffe de jentene som er slik som deg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i mye av det du skriver, og de svarene som jeg har reagert på her er først og fremst de som skriver at ALLE er sånn eller sånn, de som påstår at de vet hvordan absolutt alle er, samtidig som det blir nevnt både fødemaskiner, barnesoldater og HIV, for å nevne noe...vet at det også skjer, men dette er ikke ordentlige svar til ts, dette er ikke noe man skriver hvis man ikke vil rakke ned på personen eller såre han. Det jeg skulle frem til, var at mange er forskjellige uansett, det gjelder både mørkhudete og hvite, så det er ikke nødvendig å rakke ned på en person vi ikke kjenner, da jeg har kjent flere andre som har vært helt annerledes enn det folk skriver om her....og da må jeg få lov til å fortelle om det jeg også. Og jeg syntes det var litt rart å spørre om hvorfor han vil ha hvite jenter, ingen har spurt meg om hvorfor jeg velger utseende til de jeg har blitt tiltrukket av før...jeg tenker bare at folk har forskjellig smak, det KAN jo bunne i det også, jeg kjenner som sagt flere som er i blandet parforhold og jeg føler det hadde vært litt stygt av meg å spørre dem hvorfor. Men det kan jo også være slik du sier, det vet jo bare hovedpersonen. Synes som sagt bare at mange av kommentarene her har vært unødvendig krasse og stygge, da vi verken kjenner denne personen eller bakgrunnen hans. 

Anonymkode: a2937...fde

På Tinder er det ingen som kjenner ham - enda - så da assosierer folk det de vet om somalisk kultur med ham. Når de blir kjent med ham så vil de se hans individuelle egenskaper. Men det er da utfordringen med å bruke Tinder, man blir øyeblikksvurdert ut fra overfladiske egenskaper, ikke personlige.

Det er nok mye bra med somalisk kultur, det er det med alle kulturer. Men i Norge er det mange negative trekk som oftest kommer opp i media; at mange er arbeidssky, den gruppen som er vanskeligst å integrere fordi de ikke vil, nedlatende kvinnesyn, krangling i moskeer, småjenter går med hijab. Det somaliske miljøet må ta ansvar for seg selv også hvordan tilpasse seg Norge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra skrevet 👍🏻

Anonymkode: a2937...fde

Tusen takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for innlegg som bryter med regelen om

* Diskriminerende, nedsettende eller hatefullt innhold.

pinar, mod. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2018 den 1.07, Fastrawr skrev:

Hva er unskyldingen da, jeg er ikke stygg. Vet ikke hvorfor du blir sur ar jeg nevner rase. Det kan spille en rolle, men det gjør ikke i min del. Jeg for høre noen få 100 matches ez. Som jeg sa er over average looking får 8 matches i 3 månder. 

Kanskje disse damerne har hørt rykter om at somaliere blir kastet ut av klanen sin hvis de dater andre enn somaliere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke rase har noe å si. Tror heller utseende har mer å si. Om ikke jenter synes noen er pen, så sveiper de ikke til høyre. Dette kan også gjelde norske gutter. Bilder har også mye å si. Om man ser sur/bestemt/sint ut, så er ikke det så positivt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2018 den 1.07, Fastrawr skrev:

Hva er unskyldingen da, jeg er ikke stygg. Vet ikke hvorfor du blir sur ar jeg nevner rase. Det kan spille en rolle, men det gjør ikke i min del. Jeg for høre noen få 100 matches ez. Som jeg sa er over average looking får 8 matches i 3 månder. 

Kanskje personligheten din er «below average» og skinner igjennom på profilene din, slik som den gjør her i den korte teksten din? 

Selv er jeg uttalt anti-rasist, LGBT aktivist og feminist. Men jeg har aldri selv blitt fysisk tiltrukket av en som er mørk i huden. Jeg kan synes at de er vakre og pene mennesker men jeg blir ikke tiltrukket. Jeg skjønner det ikke selv... de fleste venninnene mine synes at mørkhudete menn eller latinske menn er langt mer sexy enn skandinaviske. Jeg synes det motsatte. Det gjør ikke meg til rasist. Du liker ikke feite og stygge damer, jeg liker ikke menn med store ego og dårlige holdninger.  Alle har sine preferanser.

Endret av Occulta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Occulta skrev:

Kanskje personligheten din er «below average» og skinner igjennom på profilene din, slik som den gjør her i den korte teksten din? 

Selv er jeg uttalt anti-rasist, LGBT aktivist og feminist. Men jeg har aldri selv blitt fysisk tiltrukket av en som er mørk i huden. Jeg kan synes at de er vakre og pene mennesker men jeg blir ikke tiltrukket. Jeg skjønner det ikke selv... de fleste venninnene mine synes at mørkhudete menn eller latinske menn er langt mer sexy enn skandinaviske. Jeg synes det motsatte. Det gjør ikke meg til rasist. Du liker ikke feite og stygge damer, jeg liker ikke menn med store ego og dårlige holdninger.  Alle har sine preferanser.

Hvordan kan du dømme meg utfra en kort tekst som det? Jeg vil ikke heller drøfte om biografien min når jeg spørr et spørsmål. Jeg kan høre litt pesimistisk, og beklager for det, men det er ikke beste situasjonen til å bli glad heller. I dating blir man mest dømt ut av utsende som mange har sagt (og noen har preferanser), men kan forstå personlighet kan skinne gjennom bilder og kan ta deg litt ned. Du vet ikke interessene mine og min historie. Hvis du hadde møtt meg, tror du hadde sagt jeg var en alr right person som fleste mennesker er. Eller en alright attack helicopter som noen identifiserer seg som. 

Endret av Fastrawr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg har lest om mange menn her inne som sliter med å få treff på Tinder. Tror ikke det nødvendigvis har noe med opphavet ditt å gjøre.

Men helt ærlig, hva skal man med tusenvis av match? Du får jo ikke datet alle sammen engang. Det trengs faktisk bare én match 🙌🏼 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fastrawr skrev:

Hvordan kan du dømme meg utfra en kort tekst som det? Jeg vil ikke heller drøfte om biografien min når jeg spørr et spørsmål. Jeg kan høre litt pesimistisk, og beklager for det, men det er ikke beste situasjonen til å bli glad heller. I dating blir man mest dømt ut av utsende som mange har sagt (og noen har preferanser), men kan forstå personlighet kan skinne gjennom bilder og kan ta deg litt ned. Du vet ikke interessene mine og min historie. Hvis du hadde møtt meg, tror du hadde sagt jeg var en alr right person som fleste mennesker er. Eller en alright attack helicopter som noen identifiserer seg som. 

Du får skrive et eller annet i profilen din om at du ikke er religiøs og følger norske regler, lov og normer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Fastrawr skrev:

Hvordan kan du dømme meg utfra en kort tekst som det? Jeg vil ikke heller drøfte om biografien min når jeg spørr et spørsmål. Jeg kan høre litt pesimistisk, og beklager for det, men det er ikke beste situasjonen til å bli glad heller. I dating blir man mest dømt ut av utsende som mange har sagt (og noen har preferanser), men kan forstå personlighet kan skinne gjennom bilder og kan ta deg litt ned. Du vet ikke interessene mine og min historie. Hvis du hadde møtt meg, tror du hadde sagt jeg var en alr right person som fleste mennesker er. Eller en alright attack helicopter som noen identifiserer seg som. 

Det vet jo heller ikke de som er på tinder!!

Anonymkode: 7ca73...be2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mørkhudet kjæreste, men han er norsk da. Og verdens snilleste.

Jeg tror problemet er personligheten din, om man skal dømme etter hovedinnlegget ditt... Du har for høye tanker om deg selv, og rakker ned på kvinner. Ingen er rasister basert på hvem man ønsker å date og ikke, det er ikke slik rasisme (eller dating) fungerer.

Anonymkode: 05542...991

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2018 den 1.07, Fastrawr skrev:

Hva er unskyldingen da, jeg er ikke stygg. Vet ikke hvorfor du blir sur ar jeg nevner rase. Det kan spille en rolle, men det gjør ikke i min del. Jeg for høre noen få 100 matches ez. Som jeg sa er over average looking får 8 matches i 3 månder. 

Du skriver nesten uforståelig, så om bioen din er skrevet sånn, forstår jeg at folk styrer unna. 

Anonymkode: eaff6...5c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver nesten uforståelig, så om bioen din er skrevet sånn, forstår jeg at folk styrer unna. 

Anonymkode: eaff6...5c0

Hva er du ikke forstår utenom ez som er forkortelse for easy. 2 skrive feil. Så uforstålig wow. Wow. Det er ikke latinsk heller amigo. 

Endret av Fastrawr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

TS, jeg har lest om mange menn her inne som sliter med å få treff på Tinder. Tror ikke det nødvendigvis har noe med opphavet ditt å gjøre.

Men helt ærlig, hva skal man med tusenvis av match? Du får jo ikke datet alle sammen engang. Det trengs faktisk bare én match 🙌🏼 😉

Hva med den enne svarer ikke, rip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fastrawr skrev:

Hva er du ikke forstår utenom ez som er forkortelse for easy. 2 skrive feil. Så uforstålig wow. Wow. Det er ikke latinsk heller amigo. 

Du har 8 skrivefeil på under fem linjer, og setningsoppbygningen avslører at du ikke er så stø i norsk. Hvis bio-teksten din er skrevet likedan så vil jentene anta at du er nyankommet. Og det høres litt ut som at nå er du endelig kommet til Norge, hvor er køen av vakre unge kvinner du skal ha sex med?!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ViljaH skrev:

Du har 8 skrivefeil på under fem linjer, og setningsoppbygningen avslører at du ikke er så stø i norsk. Hvis bio-teksten din er skrevet likedan så vil jentene anta at du er nyankommet. Og det høres litt ut som at nå er du endelig kommet til Norge, hvor er køen av vakre unge kvinner du skal ha sex med?!

Sto*. Nei du lyver bare. Minst 3-4, og igjen bio spiller ørlitte. Forresten dette er ikke skriftlig vurdering eksamen. Kunne ikke brydd meg mindre for å gjøre alt riktig. 

Endret av Fastrawr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...